Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z automatyczną krzynią biegów DMX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Kupiłem A4 TDI 110km z automatyczną skrzynią,jak się potem okazało,gdyż nie byłem tego świadom,że to francuski wynalazek-skrzynia DMX,ale nie w tym rzecz.

Recz w tym że już kupując auto wiedziałem że skrzynia ma jakąś wadę,brałem pod uwagę wymianę.

Pierwsze rozpoznawalne objawy były takie że na pozycji D samochód praktycznie nie ruszał samoistnie,natomiast na R zachowywał się jak prawdziwy automat i ochoczo cofał bez dotykania gazu i ma zdrowego kopa juz w momencie dodania gazu.

Jadąc na D można odnieść wrażenie że się ślizga,nie przenosi mocy,moze jakies 20%mocy,wjazd pod górkę z pozycji zatrzymanej jest wyczynem,ogólnie aby ruszyć potrzebuje ok 2500 obr,a ja w sytuacjach kryzysowych ratuje sie pozycja "1".

Praktycznie bylem pewien ze to kwestia skrzyni,wiec kupilem na allegro inna uzywana,"prawie znajomy" mi zalozyl zalal nowym olejem,zalozyl nowy oryginalny filtr oleju skrzyni (120pln tylko w ASO) i zapalilem auto,wrzucilem starego-nowego automata na D i....TO SAMO :wallbash:

Totalnie bez zmian,nic a nic.

Sa dwa mozliwe rozwoje sytuacji:

1-Kupilem skrzynie ktora jest uszkodzona w identyczny sposob jak moja stara,ale jest to malo prawdopodobne.

2-Bardziej prawdopodobne-cos innego niz skrzynia jest uszkodzone.

Bledy zostaly wykasowane po wymianie skrzyni,auto pali srednio 10,aby ruszyc godnie musze mu zapodac 3000obr.

Prosze Was o sensowne sugestie rady,bo praktycznie juz szukam czesci aby zrobic z niego manuala.

Opublikowano

haa,to jest wlasnie temat na wtorek bo sterownik pozostal ten sam.

Opublikowano

Spróbuj zrobić adaptację. (opis znajdziesz na Forum)

Skoro sterownik pozostał ten sam, to tu bym upatrywał przyczyny. Teraz pozostaje do wyjaśnienia, czy to tylko adaptacja, czy po prostu defekt.

Opublikowano

Sprzęgło hydrokinetyczne zostało to samo? Jakim olejem została zalana wymieniona skrzynia, czy w odpowiedniej ilości? Jeżeli oznaczenie drugiej skrzyni jest identyczne to sterownik nie jest tu problemem, chyba że jest uszkodzony. Jakie były błędy na komputerze? Skrzynia zmienia biegi podczas jazdy czy masz Kolego wrażenie, że jedzie na jednym?

Na marginesie ciekawa informacja o tym, że skrzynia francuski wynalazek, wedle mojej wiedzy montowano przekładnie niemieckie firmy ZF.

Opublikowano

Skrzynia została zalana olejem w ilości około 5,5 litra i na pewno nie był to oryginał za 50pln za litr,ale też wiem że dobry markowy,nie kojarzę już nazwy,a czy zostało sprzęgło lub inne elementy ze starej skrzyni to będę wiedział we wtorek jak ponownie skonsultuję wymianę z człowiekiem który tej wymiany dokonywał.

Co do oleju i jego klasy,kategorii to zdałem się na mechaników i to też będę wiedział po świętach.

Tak,jest podejrzenie że to sterownik jest uszkodzony,a oznaczenie skrzyni było takie samo co do głównych pierwszych 3 liter,a następujące cyfry po literch już były inne(tj.DMX 29039).

Po wymianie błędy skrzyni były chyba wszystkie możliwe,było ich około ośmiu,ale to podobno normalne po wymianie czy wypięciu danego elementów od sterownika.

RACJA,TAK,MAM WRAŻENIE ŻE JEST JEDEN BIEG.DWÓJKA LUB NAWET TRÓJKA.

Nie jestem w stanie wychwycić zmian biegów,bo na 90% ich nie ma.

Zrobiłem dziś trasę ok.200km po pewnych refleksjach i w przedziale 80-130 km/h auto zbiera się tak jak powinno,ale poniżej jest żałosne.

Co do pochodzenia skrzyni,nie daję sobie nic uciąć z pewności,ale gumowe dekielki na ściągniętej i na nowej-starej szczycą się znaczkiem RENAULT.

dzięki za zainteresowanie tematem.Wesołych Świąt.[br]Dopisany: 12 Kwiecień 2009, 22:48_________________________________________________hah ,nie wiem na ile to jest to,ale na 99% znalazłem.

sterownik skrzyni biegów dosłownie pływał w wodzie,zaśniedziała i częściowo zardzewiała elektronika w środku jest.

zapomniałem,że kupując auto, pod nogami pasażera była woda.

auto miało niedomknięte okno na placu.

Opublikowano

To prawdopodobnie to. Skrzynia jeździła najpewniej w trybie awaryjnym dlatego był tylko jeden bieg- 3 i stąd mizerna dynamika. Nie wiem czy sterownik w stanie jaki opisałeś jest do odratowania ale spróbować można.

Opublikowano

dziś sprawdzałem olej, w skrzyni którą wymieniłem i trochę popsuło mi to humor bo olej klarowny i przeźroczysty jest, więc wygląda na to że wymiana skrzyni była całkowicie zbędna !!![br]Dopisany: 16 Kwiecień 2009, 21:13_________________________________________________Wiem jeszcze więcej.

Całkowicie wypiąłem sterownik skrzyni biegów i auto jeździ jak jeździło,czyli tak samo do d*py,pomijam już fakt że w sterowniku poszczególne pin-y są połączone zielonym nalotem.

Kolega ma rację,ze to tryb awaryjny.

...no chyba że zapodam nowy sterownik i będzie jakaś nowa kicha,to wtedy załamka totalna.

Opublikowano

Jeżeli Kolego możesz to nie jeździj autem w trybie awaryjnym, to szkodzi skrzyni.

Opublikowano

Chyba na forum był opis naprawy sterownika - odlutowują się tam piny, śniedzieje i potem ludzie mają problemy... Nie kupuj drugiego sterownika, tylko napraw ten;)

Opublikowano

UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA! UWAGA!

oficjalnie zamykam mój problem.podłączyłem sterownik z allegro za 280pln i SZOK!!!

po raz pierwszy od 3 tygodni,tj.od kupienia auta poruszam się nim normalnie,czyli cztery biegi i dynamika zasługująca na TDI.

TO BYŁ PROBLEM ZE STEROWNIKIEM AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW (DMX).

jest jeszcze jedna strona medalu,teraz ja muszę sprzedać jedną skrzynię,bo mam teraz dwie dobre.

nie znam się na elektronice,ale mój znajomy próbował ratować piny w sterowniku i kiszka,coś w środku padło tzn.któryś z układów,więc lepszym rozwiązaniem był nowy sterownik.

jeżdżę z gołą blachą w środku,bo wybebeszyłem wszystko,bo wilgoć w miejscu sterownika pozostała w tapicerce a przy okazji będzie dogłębna kosmetyka, ale mimo to co za przyjemność! :)

Opublikowano

ja dzis dokopalem sie sterownika i niewierzylem oczom,mimo tego ze byl w duzym pudle,potem jeszcze w jednym to wody bylo co nie miara,chyba ze 0,5 litra,po otwarciu sterownika okazalo sie ze raczej nie do uratowania,jeden pin odpadl bo byl strasznie zardzewialy.teraz nic tylko szukac sterownika i w droge.Mam nadzieje ze po zakupie nowego wystarczy tylko podlaczy i bedzie ok czy musze cos programowac czy kasowac?#dzieki#

Opublikowano

ja na pewno mam błędów mnóstwo po starej skrzyni,ale jak założyłem nowy śmiga od razu.

zapewne lepiej się podłączyć do diagnozy po zamontowaniu nowego sterownika i wykasować błędy,co zrobię na dniach.

ja po wybebeszeniu wszystkiego do blachy,jak już wiem że to sterownik był,aby uniknąć powtórki zrobię test i będę całą sobotę polewał auto wodą i zobaczymy czy to efekt przecieku czy ktoś kiedyś nie domknął okna.

jednak nie było już żadnych błędów,ziomek podłączył w warsztacie i wykazało 0 błędów.

mam teraz 7.2 litra w mieście i jest git.

muszę też dodać że jestem pod wrażeniem skrzyni i silnika szczególnie jak wykorzystywany jest kick-down(jest bardzo szybki) i jak przyjemnie silnik kręci i przełącza biegi.

dla przykładu cisnąc do spodu silnik kręci do 4000 obr.,ale jak już jest pod górkę nawet lekką to już 4500.git.

znalazłem miejsce gdzie cieknie woda!

cała sprawa rozgrywa się w podszybiu.

ściągając połówkę podszybia po stronie pasażera,zobaczyłem wlot powietrza do wentylacji kabinowej z filtrem,natomiast nad filtrem jest mała rynienka która ma na celu odprowadzanie wody płynącej z szyby,dokładnie z nad filtra na jego szerokości.

ta rynienka jest zamocowana na dwóch elementach plastikowych z których jeden był pęknięty,więc rynienka zbierała wodę tylko z nad połowy filtra a reszta przewodem wentylacyjnym do kabiny.

ot,element warty 35 pln (dziś zamówiłem),spowodował straty rzędu kilkuset złotych,pomijając wymianę skrzyni.sic!

Opublikowano

co do wody pod stopami pasażera,to trop jest co do klimatyzacji.

ziomek z warsztatu powiedział mi że miał 4 przypadki dotyczące a4 i passat b5,które polegały właśnie na tym że to woda z klimy się sączy.[br]Dopisany: 24 Kwiecień 2009

teraz na automacie auto pali mi w mieście 7.2.[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2009, 10:24_________________________________________________jednak nie było już ani jednego błędu,ziomek w warsztacie podłączył do diagnozy i nie było żadnych.

teraz mam 7.2 w mieście i jest git.[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2009, 10:27_________________________________________________znalazłem miejsce gdzie cieknie woda!

cała sprawa rozgrywa się w podszybiu.

ściągając połówkę podszybia po stronie pasażera,zobaczyłem wlot powietrza do wentylacji kabinowej z filtrem,natomiast nad filtrem jest mała rynienka która ma na celu odprowadzanie wody płynącej z szyby,dokładnie z nad filtra na jego szerokości.

ta rynienka jest zamocowana na dwóch elementach plastikowych z których jeden był pęknięty,więc rynienka zbierała wodę tylko z nad połowy filtra a reszta przewodem wentylacyjnym do kabiny.

ot,element warty 35 pln (dziś zamówiłem),spowodował straty rzędu kilkuset złotych,pomijając wymianę skrzyni.sic!

Opublikowano

gdzie jest ten sterownik?? mam autko od paru dni i jeszcze jestem zielony w tym temacie ;d

i wyskoczyl mi blad na komputrze 652. :| ktos wie co to za blad?

Opublikowano

sterownik automatycznej skrzyni jest dokładnie pod stopami pasażera

Opublikowano

Witam,

u mnie pojawily sie identyczne objawy, czyli efekt jakby ślizgalo się sprzęgło (autko rusza przy ok. 2000obr.) i nie zmienia biegów. Sprawdzilem na vagu i wyrzuciło błąd 00297 Gearbox Speed Sensor (G38), więc kupiłem nowy czujnik prędkości skrzyni (55zl) i bez zmiany na vagu nadal wyrzuca ten sam błąd i nie da sie go usunąć.

Proszę i o jakieś pomysły co dalej robić bo autko jest niezbędne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...