Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana parownika klimatyzacji


piotrek260180

Rekomendowane odpowiedzi

 Witam,

Muszę wymienić parownik klimatyzacji , byłbym wdzięczny za jakieś porady , nigdzie nie znalazłem żadnego konkretnego opisu.

Potrzebuję informacji co trzeba zdemontować chociaż tyle ,  chyba że ktoś ma krok po kroku opis jak zdjąć deskę itd.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, piotrek260180 napisał:

 Witam,

Muszę wymienić parownik klimatyzacji , byłbym wdzięczny za jakieś porady , nigdzie nie znalazłem żadnego konkretnego opisu.

Potrzebuję informacji co trzeba zdemontować chociaż tyle ,  chyba że ktoś ma krok po kroku opis jak zdjąć deskę itd.

Dziękuję.

 

Siedzi pod przednią prawa lampą, cudów nie ma, poradzisz sobie.

Dławik też wymień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

 

Siedzi pod przednią prawa lampą, cudów nie ma, poradzisz sobie.

Dławik też wymień.

Kolego chyba się mylisz parownik jest w środku samochodu za deską rozdzielczą . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotrek260180 napisał:

Kolego chyba się mylisz parownik jest w środku samochodu za deską rozdzielczą . 

Kolego pierwsze sprawdz co kolega wyżej Ci doradził  o co pytałeś a później się wypowiadaj !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotrek260180 napisał:

Kolego chyba się mylisz parownik jest w środku samochodu za deską rozdzielczą . 

:facepalm: Masz rację, pomyliłem z osuszaczem.

W przypadku  parownika sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana, Poszukaj na YTbie, widziałem gdzieś filmik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Dev napisał:

:facepalm: Masz rację, pomyliłem z osuszaczem.

W przypadku  parownika sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana, Poszukaj na YTbie, widziałem gdzieś filmik

Szukałem  nie znalazłem są tylko z czyszczeniem parownika ale bez wyciągania parownika .  Jak się zdecyduję to nagram filmik .  Narazie jestem 50/50  albo spróbować albo 1000 zł  za samą wymianę + koszt parownika +  napełnienie układu to  ok. 2000 zł .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego jest na yt,niestety tylko szczątkowo omówione co i jak zrobić by usunąć deskę. Oprócz deski musisz cały układ wentylacji wytargać i rozebrać go na części (składa się z modułów które rozbiera się jak klocki).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba zdejmować deski, wierz mi, wiem co mówię :decayed:  Jak Ci wtedy napisałem to byłem na etapie rozbierania całej klimy i poskładanie tego do kupy zajęło mi 5h ?. Żeby wyjąć parownik trzeba rozebrać dmuchawę i część obok niej, silniczki zostają na miejscu, jedynie je rozłączyć trzeba i odkręcić, nie trzeba ich wymontowywać, mogą sobie wisieć na tych ramionach.

 

Podsumowując : zdejmujesz schowek pasażera, dmuchawę i część kanału wentylacyjnego za nim. Przyda się płaski klucz, najlepiej z grzechotką 6 oraz jakiś śrubokręt/grzechotka z kluczem 8. Schowek jest na 5 śrubach na klucz 8. 3 odkręcasz od środka schowka przy listwie ozdobnej, 2 są w linii z zawiasami od dołu po bokach. Cała klima i silniczki to już klucz 6.

 

Niech Cie nie korci deski zdejmować, chyba, że ktoś Ci pistoletem grozi ? ja miałem przez 15 minut plan wytłumić auto od strony grodzi w kabinie, do czasu rozmontowania ?

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Langista napisał:

Nie trzeba zdejmować deski, wierz mi, wiem co mówię :decayed:  Jak Ci wtedy napisałem to byłem na etapie rozbierania całej klimy i poskładanie tego do kupy zajęło mi 5h ?. Żeby wyjąć parownik trzeba rozebrać dmuchawę i część obok niej, silniczki zostają na miejscu, jedynie je rozłączyć trzeba i odkręcić, nie trzeba ich wymontowywać, mogą sobie wisieć na tych ramionach.

 

Podsumowując : zdejmujesz schowek pasażera, dmuchawę i część kanału wentylacyjnego za nim. Przyda się płaski klucz, najlepiej z grzechotką 6 oraz jakiś śrubokręt/grzechotka z kluczem 8. Schowek jest na 5 śrubach na klucz 8. 3 odkręcasz od środka schowka przy listwie ozdobnej, 2 są w linii z zawiasami od dołu po bokach. Cała klima i silniczki to już klucz 6.

 

Niech Cie nie korci deski zdejmować, chyba, że ktoś Ci pistoletem grozi ? ja miałem przez 15 minut plan wytłumić auto od strony grodzi w kabinie, do czasu rozmontowania ?

Dziekuję Bardzo za pomoc ,  w tygodniu spróbuję .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Langista napisał:

Nie trzeba zdejmować deski, wierz mi, wiem co mówię :decayed:  Jak Ci wtedy napisałem to byłem na etapie rozbierania całej klimy i poskładanie tego do kupy zajęło mi 5h ?. Żeby wyjąć parownik trzeba rozebrać dmuchawę i część obok niej, silniczki zostają na miejscu, jedynie je rozłączyć trzeba i odkręcić, nie trzeba ich wymontowywać, mogą sobie wisieć na tych ramionach.

 

Podsumowując : zdejmujesz schowek pasażera, dmuchawę i część kanału wentylacyjnego za nim. Przyda się płaski klucz, najlepiej z grzechotką 6 oraz jakiś śrubokręt/grzechotka z kluczem 8. Schowek jest na 5 śrubach na klucz 8. 3 odkręcasz od środka schowka przy listwie ozdobnej, 2 są w linii z zawiasami od dołu po bokach. Cała klima i silniczki to już klucz 6.

 

Niech Cie nie korci deski zdejmować, chyba, że ktoś Ci pistoletem grozi ? ja miałem przez 15 minut plan wytłumić auto od strony grodzi w kabinie, do czasu rozmontowania ?

Cześć mam jeszcze kilka pytań , jak zamontuję parownik to połączenie parownika z rurkami jest już łatwo dostępne ?  ponieważ jeśli to połączę boję się żeby nie było tam nieszczelności i jak wszystko poskładam to czy da się tam dojść bez rozbierania gdyby coś wyszło na sprawdzeniu szczelności .  

Czy coś jeszcze powinienem kupić i wymienić przy okazji ?  

Każda informacja będzie pomocna , dzisiaj zamawiam i w tygodniu się zabieram za to .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu już nie pomogę. Wiem tylko jak się do tego dostać ale nie wyciągałem go jeszcze także nie wiem nawet jak on jest poołączony, pewnie tak samo jak reszta, czyli na jakieś śruby. Dowiedz się jakiej średnicy są tam oringi i je kup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Langista napisał:

Tu już nie pomogę. Wiem tylko jak się do tego dostać ale nie wyciągałem go jeszcze także nie wiem nawet jak on jest poołączony, pewnie tak samo jak reszta, czyli na jakieś śruby. Dowiedz się jakiej średnicy są tam oringi i je kup.

Nie rozbierałeś , ale parownik wyciągałeś ?  piszesz że da się bez wyciagania deski to rozumię że wyciągałeś i jesteś pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierałem i demontowałem deskę rozdzielczą, wierz mi, masa z tym roboty a nie daje zupełnie nic. Obejrzałem filmik, który podrzucił @pila24 i posłuchałem co mówi koleś. Też myślał, że deska musi zejść wraz z całą belką ale nie, wystarczy rozkręcić dmuchawe i kawałek wentylacji obok niej a dojdziesz do parownika, który jest właśnie za dmuchawą. za całym systemem rozprowadzenia powietrza z silniczkami (klima) jest nagrzewnica, a to Cie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Langista napisał:

Rozbierałem i demontowałem deskę rozdzielczą, wierz mi, masa z tym roboty a nie daje zupełnie nic. Obejrzałem filmik, który podrzucił @pila24 i posłuchałem co mówi koleś. Też myślał, że deska musi zejść wraz z całą belką ale nie, wystarczy rozkręcić dmuchawe i kawałek wentylacji obok niej a dojdziesz do parownika, który jest właśnie za dmuchawą. za całym systemem rozprowadzenia powietrza z silniczkami (klima) jest nagrzewnica, a to Cie nie interesuje.

Tylko najbardziej się boję że może parownik by wyszedł bez problemu tylko on ma dość długie rurki i czy one nie będą blokować i będzie problem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

demontujesz to co zaznaczyłem i później masz dostęp do parownika, na który masz ogrom miejsca żeby go wyciągnąć, po zdemontowaniu dmuchawy.

Bez tytułu.png

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie tylko czy jest dostęp do przyłącza parownika które gdzieś nad dmuchawą lub za nią się znajduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno po odkręceniu tej puchy z wentylatorem jest. I na logikę tak by wychodziło, przyłącze jest pod filtrem kabinowym czyli teoretycznie zaraz za dmuchawą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, niby można spróbować ale do wyciągnięcia parownika trzeba wyciągnąć cały system nawiewów, do tego trzeba zdemontować cały kokpit, sama deska to dosłownie 8-9 śrubek więcej a gwarantujesz sobie brak ryzyka połamania części nawiewu.

IMG_20210703_205945.jpg

IMG_20210703_210840.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...