Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Gorące powietrze z nagrzewnicy na nogi kierowcy


Kaziorek

Rekomendowane odpowiedzi

Hej , czy ktoś z Was miał problem , że od strony nagrzewnicy dmucha "ucieka" gorące powietrze na nogi kierowcy ?

Nagrzewnica była wymieniana na zamiennik , silniczki klap działają , nagrzewnica elektryczna też .

Dzisiaj wszystko rozebrałem i na włączonej klimie lub na econ dmucha bardzo gorącym powietrzem od nagrzewnicy na nogi.

Klima pięknie chłodzi z każdej kratki.

Ewentualnie podpowiedzcie jak wyłączyć awaryjnie samą nagrzewnice , który to przekaźnik czy sterownik.

Niebawem jadę w trasę 5h i tego nie przeżyje przy takich upałach...

Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od kalibracji klap. Wszystko opisane w odpowiednim dziale. Nie masz na pewno żadnych błedów na vagu w grupie climatronica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, przem8 napisał:

Zacznij od kalibracji klap. Wszystko opisane w odpowiednim dziale. Nie masz na pewno żadnych błedów na vagu w grupie climatronica?

Sprawdziłem wszystkie silniczki , na vagu żadnych błędów , właśnie od tego zacząłem .

Powietrze ucieka z nagrzewnicy do kabiny i dmucha mi na nogę gorącym powietrzem, z kratek klima śmiga jak zła , aż suty stają :decayed:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica jest cały czas "włączona", tzn. cały czas przepływa przez nią płyn chłodzący.

Jak klapy są OK to gdzieś musi być problem ze szczelnością obudowy nagrzewnicy po jej wymianie.

Tak by na szybko tymczasowo rozwiązać problem to najprościej by było ściągnąć z niej przewody wodne i połączyć je  ze sobą kawałkiem rurki odpowiedniej średnicy wygiętej w kształt litery U .:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, piotrsob1 napisał:

Nagrzewnica jest cały czas "włączona", tzn. cały czas przepływa przez nią płyn chłodzący.

Jak klapy są OK to gdzieś musi być problem ze szczelnością obudowy nagrzewnicy po jej wymianie.

Tak by na szybko tymczasowo rozwiązać problem to najprościej by było ściągnąć z niej przewody wodne i połączyć je  ze sobą kawałkiem rurki odpowiedniej średnicy wygiętej w kształt litery U .:)

Czyli być może jakiś lipny zamiennik kupiłem ? 

Jak porównywałem to wszystko wyglądało tak samo.

A czy jest możliwość że klapy przy samej nagrzewnicy są zamknięte i powietrze z nagrzewnicy"odbija" się od nich i leci do kabiny?

Jeżeli tak to wiesz może który to silniczek może za to odpowiadać ?

Jutro wyciągnę ten obok nagrzewnicy i zobaczę co się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kaziorek napisał:

Czyli być może jakiś lipny zamiennik kupiłem ? 

Jak porównywałem to wszystko wyglądało tak samo.

Jak grzeje to znaczy że nagrzewnica działa... :decayed:

Problem jest albo w szczelności obudowy nagrzewnicy , albo w klapach sterujących przepływem ciepłego powietrza .

Konkretnie co i jak to Ci nie podpowiem bo nigdy nie było mi dane organoleptycznie zgłębiać tematu....:naughty:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Jak grzeje to znaczy że nagrzewnica działa... :decayed:

Problem jest albo w szczelności obudowy nagrzewnicy , albo w klapach sterujących przepływem ciepłego powietrza .

Konkretnie co i jak to Ci nie podpowiem bo nigdy nie było mi dane organoleptycznie zgłębiać tematu....:naughty:

 

 

Ok , dzięki piękne za pomoc :hi:

Jutro zrzucę jeszcze raz schowek i popatrzę co się dzieje, ewentualnie posłucham się Twojej rady i połącze rurki :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nagrzewnica z zamiennika to obstawiam że nie pasuje idealnie do odbudowy przez co powietrze "ucieka bokiem" zdejmij osłonę nad nogami kierowcy i popatrz czy nagrzewnica jest dopchnieta do końca i czy obudowa nagrzewnicy zasłania cały wkład (nie możesz widzieć lamelek elementu grzejnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, MaTeo85 napisał:

Jak nagrzewnica z zamiennika to obstawiam że nie pasuje idealnie do odbudowy przez co powietrze "ucieka bokiem" zdejmij osłonę nad nogami kierowcy i popatrz czy nagrzewnica jest dopchnieta do końca i czy obudowa nagrzewnicy zasłania cały wkład (nie możesz widzieć lamelek elementu grzejnego.

Widać niestety lamele , czyli kwestia źle dobranej nagrzewnicy czy każdy zamiennik tak ma ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć czy każdy tak ma, ale jeśli widać lamele to nie ma się co dziwić że "przecieka Ci gorące powietrze bokiem. Może zobacz czy da się zapchać przestrzeń między obudową a nagrzewnica jakąś gąbka czy kup folię aluminiową samoprzylepną i oklej to jakoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaTeo85 napisał:

Trudno powiedzieć czy każdy tak ma, ale jeśli widać lamele to nie ma się co dziwić że "przecieka Ci gorące powietrze bokiem. Może zobacz czy da się zapchać przestrzeń między obudową a nagrzewnica jakąś gąbka czy kup folię aluminiową samoprzylepną i oklej to jakoś.

Temat chyba rozwiązany ...

Brakuje mi jednego plastiku od obudowy nagrzewnicy :co:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś z Was cyknąć foto obudowy nagrzewnicy przy prawej nodze kierowcy , ewentualnie nr części ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...