Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 2.0TFSI 252KM Quattro S-line BACK IN BLACK


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale ja mam go obserwowanego bo w końcu to mój własny temat :D

 

Na wszelki wypadek przestałem obserwować i zacząłem na nowo. Po takim zabiegu już dostałem powiadomienie mailowe o Twojej wiadomości.

 

Tak przy okazji to już po przeglądzie. Po roku i przejechanych jakiś 5 czy 6 tyś km wleciała nowa oliwa oleje.jpeg.8569f2944f5a71939e017ee3a84dbd48.jpeg 

 

oraz oryginalne filtry z ASO.

 

SerwisASO.jpeg.2c59ec26b1fd1297017bceceb016931b.jpeg

 

 

Rok temu używałem płukanki Oilsyn, a tym razem coś mnie podkusiło na płukankę TEC2000. Nie pytajcie mnie o efekty w stylu silnik pracuje bardziej aksamitnie czy inne tego typu bzdety. Auto ma teraz ok 100kkm przejechane więc nie jest to dużo. Miało zawsze wymieniany olej po max 15k u poprzedniego właściciela, a u mnie po 6k km. Praca zdalna powoduje, że auto służby do jazdy weekendowej. Jak mam gdzieś jechać jakiś krótki odcinek np mniej niż 10km to robię sobie kółeczko aby nadrobić trasy, nacieszyć się autem a przy okazji mieć pewność, że się silnik nagrzał i przepalił. 

Po płukaniu poczekałem z godzinę aż wszystko ścieknie, a następnie wlałem jeszcze 1,5litra czystego oleju z bańki, która została mi z poprzedniej wymiany innego auta.

Poczekałem aż wszystko zleci. Zalałem a raczej zalaliśmy nową oliwę i do przodu.

Według specyfikacji trzeba wlać 5.2L. Nie równe 5L tak żeby akurat 1 bańka starczyła tylko akurat 5.2L żeby człowiek musiał kupić jeszcze więcej.

Dobrze, że leje ten sam olej do dwóch aut to akurat mi styka :) 

 

Opublikowano (edytowane)

Zdziwił byś się, ile oleju jeszcze zostaje w silniku nawet jak ten stoi tygodniami 😅

 

Też miałem ten olej tyle że 5W30 i zmieniłem dla próby na XF Premium, ma wyższą temperaturę zapłonu i trochę lepszą lepkość. Pierwsze wrażenie jak go wlewałem to wydawał się jaśniejszy.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Takie coś znalazłem

WWW.MILLERSOILS.PL

NIE WSZYSTKIE OLEJE SĄ TAKIE SAME Czy olej silnikowy może mieć wpływ na osiągi? Czy środek smarny może mieć wpływ na wydajność i trwałość silnika? Definitywnie możemy stwierdzić, że TAK. Nasze...

 

cytując

CZYM RÓŻNIĄ SIĘ OLEJE XF OD EE ?

Oleje oznaczone „XF” są produktami klasy OEM, natomiast ich odpowiedniki oznaczone symbolem „EE” posiadają dodatkowe cechy wynikające z zastosowania technologii NANODRIVE.

 

Czyli co, nie ma sensu brać XF?

 

Opublikowano

Czy można włączyć podgląd temperatury oleju w zegarach bez VC?

 

kiera.jpeg.410dfabcdd2f1130364bfddabee5c3c2.jpeg

Opublikowano

Tutaj coś znajdziesz :

 

Kodowanie Lap Timer - Audi A4 B9 - Forum Audi A4 Klub Polska (a4-klub.pl)

Opublikowano (edytowane)

Masz multifunkcję plus. To dobrze bo wskaźnik temp. oleju nie ruszy, a dokładnie mówiąc nie będzie dało się na niego przełączyć.

Wskaźnik temp. oleju na analogowych zegarach pokazywany jest tylko, gdy przełączysz FIS z komputera pokładowego na tryb lap timera.

Lap timera należy oczywiście uprzednio w zegarach zakodować.

 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
3 minuty temu, vvalery napisał(a):

Tutaj coś znajdziesz :

 

Kodowanie Lap Timer - Audi A4 B9 - Forum Audi A4 Klub Polska (a4-klub.pl)

Link nie działa :(

Opublikowano
Teraz, wampir napisał(a):

Link nie działa :(

Ale wyszukiwarka tak. Też mi zniknął. Daj w wyszukiwarkę i Ci znajdzie od razu. 🙂

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Sterownik 17-> długie kodowanie-> w bajcie 01 zaznacz bit 3.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Po uruchomieniu lap timera kodowaniem musisz przełączyć FIS  przyciskiem ] na kierownicy z trybu komputera pokładowego na tryb lap timera.

Oprócz temp. oleju po lewej stronie pokaże się także wskazanie Boost po dodaniu gazu.

 

Screenshot_20230829_130805_Opera.jpg

Screenshot_20230829_123203_Opera.jpg

Opublikowano

WOW

Brzmi miodnie.

Muszę poszukać kabel i będę testował :)

Bardzo dziękuję ;)

Opublikowano

Jeszcze jedno info, temp. oleju zostaje pokazana dopiero po osiągnięciu pewnej wartości. U mnie na VC po zaktualizowaniu softu pokazuje najwcześniej od temp. 45°C.

W analogowych ten próg jest nieco wyżej, z tego co pamiętam (chyba 50°C).

Do momentu osiągnięcia wymaganej temp. oleju pokazuje tylko kreski.

 

Screenshot_20230829_132622_Gallery.jpg

Screenshot_20230829_132643_Gallery.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
39 minut temu, wampir napisał(a):

WOW

Brzmi miodnie.

Muszę poszukać kabel i będę testował :)

Bardzo dziękuję ;)

:hi:

Opublikowano (edytowane)
W dniu 29.08.2023 o 13:13, Muskel1 napisał(a):

Po uruchomieniu lap timera kodowaniem musisz przełączyć FIS  przyciskiem ] na kierownicy z trybu komputera pokładowego na tryb lap timera.

Oprócz temp. oleju po lewej stronie pokaże się także wskazanie Boost po dodaniu gazu.

 

Screenshot_20230829_130805_Opera.jpg

Screenshot_20230829_123203_Opera.jpg

 

W dniu 29.08.2023 o 13:10, Muskel1 napisał(a):

Sterownik 17-> długie kodowanie-> w bajcie 01 zaznacz bit 3.

 

 

Miałem dostęp do sprzętu i zmieniłem kodowanie.

Sprawdziłem, zmiany się zapisały.

Niestety po naciśnięciu przycisku ] na kierownicy nic się nie pojawia. Jak przewijam ekran to też nic nowego nie widać.

Lipa, chyba mam jednak nie takie zegary jak trzeba :(

Edytowane przez wampir
Opublikowano

Masz kolorowy FIS?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.08.2023 o 14:48, wampir napisał(a):

 

 

 

 

 

Czy to jest kolorowy? :)

Edytowane przez wampir
Opublikowano

Tak. Powinno zadziałać.

Opublikowano

No to niestety nie działa laptimer.

Może wina tego, że auto jest z Kanady

Opublikowano

Nie, to nie ma znaczenia raczej.

Opublikowano

Miałem pecha i przyszło mi dorobić kluczyk do swojej B9.

Nowy kluczyk kupiony w ASO, trzeba był chwilę poczekać aż przyszedł z centrali.

Kodować miałem też w ASO, ale powiedziano mi, że po zakodowaniu bardzo prawdopodobne jest, że wykodują się ustawienia tylnych lamp.

Auto z Kanady i ASO wgrywa ustawienia oryginalne czyli kanadyjskie, a nie europejskie. Po takiej akcji musiałbym szukać speca poza ASO, który zmieniłby mi ponownie kodowanie tylnych lamp.

Popytałem wśród znajomych i polecano mi różne firmy, ale w rozmowie wychodziło, że kodowanie B9 nie jest takie proste.

Po pierwsze trzeba mieć oryginalny kluczyk z ASO - to już kupiłem.
Po drugie potrzebny jest do tego sprzęt, który nie każdy spec posiada. To nie tak prosto jak w B8.

 

Ostatecznie znajomy polecił mi firmę z podkarpacia czyli z moich rodzinnych stron -  KLAG Service. Przy okazji wizyty u rodziny zajechałem na kodowanie. 

Przy kodowaniu faktycznie zostały wykodowane tylne lampy, ale potem spec zakodował je na nowo. 

Wykodował też zgubiony kluczyk.

Wszystko działa, jestem bardzo zadowolony.

Dostałem potwierdzenie pisemne z całej operacji. Cena wiadomo, dużo bardziej korzystna niż w ASO. :)

 

a41.png.8ffb63cfb5be1164181bee013c077d1e.png

 

a42.png.ac3a984b430ff621156930934d2e4a24.png

 

  • Lubię to 1
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...