Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B9 2.0TFSI 252KM Quattro S-line BACK IN BLACK


wampir

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Dev napisał:

Dobrze gada, w górę dziada !!! 

Dev jest za tym aby wszystko wymieniać co 10 tyś km. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo on używa auta w trybie torowym, a tam się tak faktycznie zmienia. No może olej  w silniku co 1k km albo jedna sesja.

Ja używam auta  w trybie emeryckim i na dodatek mało jeżdżę. Za miesiąc mam wymianę oleju, a licznik wskazuje ok 4500km :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej w silniku wymieniam co 3000 :decayed:

z tym ze ostatnio wymieniałem 30 tego wrzesnia zeszłego roku 

a mam jeszcze 600 do przejechania....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zużyty olej sprzedajesz Afrykanom jako olejek do opalania, dlatego mają taki ładny kolor skóry:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuszczam syf, jak będę zmieniał oliwę to wleję w czyste wiaderko, zobaczycie jaki jest "śliczny"

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem do diesla Żony i jeszcze rok pojeździ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lola nie ma prawa jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszedł czas na wymianę oleju i filtrów w B9.

 

Przy okazji wymiany oleju zalałem płukankę Oilsyn RT Engine Flush płukanka estrowa,TBN30+ .

Specyfik polecany na forum olejowych świrów jako nowa generacja płukanek, które nie zawierają nafty, lepiej chronią przed zerwaniem filmu olejowego, lepiej płuczą i bla bla bla. Niektórzy nawet na tej płukance jeżdżą.

Zalałem, auto pochodziło 1h na postoju. Potem spuściłem olej, nowy filterek i śruba spustowa z ASO i do przodu.

Wcześniej miałem zalanego Motula x-Maxa 0W40. Przejechałem na nim ponad 5k km w ostatni pandemiczny rok z pracą zdalną. Głównie weekendowe trasy.

Teraz zalałem Millersa EE Performance C3 5W40. 

Denerwujące jest to, że do silnika wchodzi nie 5L, ale 5.2 więc trzeba kupić dodatkową banieczkę oleju. Akurat kupiłem 2x5L i reszta poszła do TSI w aucie Szanownej Małżonki, ale tak to zrobili jakby na złość. :)

No nic, reszta filtrów zmieniona, zrobiłem traskę i auto do garażu żeby deszcz nie zamoczył :D 

Od jutra zaczynam wozić Syna na półkolonie, a to jest obok firmy gdzie pracuję więc po latach wyjdę do ludzi. Na 2 tygodnie koniec z pracą zdalną. 

 

A4serwis1.png.ae8fd7cef23d70ceb78582fbe4310e88.png

 

 

Kupiłem jeszcze płyn hamulcowy DOT4 aby wymienić bo ostatnio był wymieniany chyba 2 albo 3 lata temu wg historii w ASO. 

Edytowane przez wampir
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem taki filmik na YT

 

 

 

i przy okazji wyrzuciłem u siebie też ten plastik, który zasłania FMIC.

 

FMIC11.jpeg.2f2b601718cd102dd732b03ad4cf4958.jpeg

 

 

FMIC12.jpeg.0d66c912b9cc01c73948190d890a5a19.jpeg

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, wampir napisał:

Znalazłem taki filmik na YT

 

 

 

i przy okazji wyrzuciłem u siebie też ten plastik, który zasłania FMIC.

 

FMIC11.jpeg.2f2b601718cd102dd732b03ad4cf4958.jpeg

 

 

FMIC12.jpeg.0d66c912b9cc01c73948190d890a5a19.jpeg

 

 

 

 

Z tego co kojarzę to częściowe zasłonięcie intercolera, nie jest bez przyczyny. Ale za cholerę sobie mogę przypomnieć dlaczego :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak będziesz wiedział dlaczego to daj znać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria rzecze jakoby ma ona zapobiegać skraplaniu wody w intercoolerze przy dużej wilgotności powietrza. Stosowane nie tylko w VAG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Coobcio to w jednym z pierwszych filmów z A4 zamieścił, że też się tego pozbył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, M4R1O napisał:

Teoria rzecze jakoby ma ona zapobiegać skraplaniu wody w intercoolerze przy dużej wilgotności powietrza. Stosowane nie tylko w VAG

Hmm, ale co jest złego, że pojawi się wode w FMIC?

Przecież tak działa water albo meth injection.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, wampir napisał:

Hmm, ale co jest złego, że pojawi się wode w FMIC?

Przecież tak działa water albo meth injection.

Wg teorii może powodować wypadanie zapłonu/błędy ECU. Kwestia na ile prawdopodobne i w jaki sposób musiałby pracować silnik, aby w naszych polskich warunkach taki efekt wystąpił.

Powiedzmy że idea jest zbliżona, jednak jest różnica pomiędzy kontrolowanym przez sterownik dotryskiem mgiełki, a niekontrolowanym samoistnym wykraplaniem wody.

Edytowane przez M4R1O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, no ciekawe. 

Po rozmowie z zaufanym Tunerem zostawię póki co tak jak jest i będę jeździł bez tego plastiku. 

Możliwe, że wleci soft  to "większy" FMIC się zawsze przyda. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2022 o 11:20, wampir napisał(a):

Na majówce robiłem trasę Opole -> Jelenia Góra i z powrotem.

Dla porównania ta sama trasa poprzednim autem czyli A4 B8 lift Allroad 2.0TFSI Quattro z automatem ZF8HP i oponami zimowymi 245/45/18  wyszło 7.9/100km.

Obecny sedan B9 2.0TFSI Quattro S-tronic  opony zimowe 225/45/18 zrobiła średnie spalanie 6.7/100km. 

Prędkości bardzo zbliżone - przepisowe :)

 

 

 

Sierpniowa wycieczka do Jeleniej i takie samo spalanie z tym, że jadąc z Jeleniej do autostrady udało się pobić rekord Allroada B8 lift i zejść do 6.0L/100km.

Jazda w sznurze aut bez wyprzedzania.

 

Denerwuje mnie tylko to, jak ta skrzynia nisko schodzi z obrotami. Nawet do 1200obr/min. To już lekkie przegięcie. 

Staram się tak dobierać prędkość aby jednak jechać ok 1500obr lub więcej.

Czasami się nie da to przełączam na tryb ręczny. Nie chcę mulić tak auta i obciążać skrzyni przez za niskie obroty. 

Chyba trzeba będzie zrobić w nim soft i przy okazji podnieść obroty w skrzyni biegów aby nie trzymał tak nisko obrotów. Pasowałoby ustawić taki pośredni stan pomiędzy obecnym trybem D i trybem S.

 

Czy ktoś z Was podnosił u siebie obroty w skrzyni?

jelenia08.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób softa skrzyni bo doyebiesz dwumas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dev napisał(a):

zrób softa skrzyni bo doyebiesz dwumas

Tak kombinuje aby nie jeździć z niskimi obrotami, ale to męczące. 

Masz racje z tym softem.

 

Swoja drogą to nie wiem dlaczego nie dostaje powiadomień o odpowiedziach z forum, ktoś coś wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, wampir napisał(a):

Tak kombinuje aby nie jeździć z niskimi obrotami, ale to męczące. 

Masz racje z tym softem.

 

Swoja drogą to nie wiem dlaczego nie dostaje powiadomień o odpowiedziach z forum, ktoś coś wie?

bo nie zacytował Ciebie albo nie oznaczył poprzez @

Zaobserwuj temat, to wtedy będziesz miał o każdym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...