Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie odpala za pierwszym razem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Tak jak w temacie, auto nie odpala za pierwszym razem, przy drugim już nie ma problemu oczywiście na zimnym silniku, przy rozgrzanym problem nie występuje. Akumulator wymieniony jakieś 6 miesięcy temu, trzyma napięcie, po odpaleniu ładuję się prawidłowo. Auto posiada instalację LPG. Miesiąc temu było u mechanika to co wymieniłem to : rozrząd + pompa wody, napinacz paska osprzętu, rolka powrotna paska osprzętu, sprzęgło alternatora, pasek osprzętu, koło pasowe wału, olej + filtry, regeneracja turbo. Otoż po 2 tygodniach po mechaniku pojawił się problem, auto nie odpaliło za pierwszym razem, za drugim już bez problemu dodatkowo zaczęło nim szarpać, wypadanie zapłonu, wymieniłem świece na NGK Platynowe, przestał szarpać, na VCDS nie było już błędów. Kilka dni później auto odpaliło za pierwszym, ale w momencie zgasło, druga próba odpalił. Wczoraj rano odpalił za pierwszym ale musiałem go dłużej kręcić, zgasiłem silnik po minucie. Jakieś 2-3h później odpalił od strzała, natomiast wieczorem znów nie odpalił za pierwszym razem. Dodam jeszcze, że przed pojawieniem się problemu zatankowałem PB 95 do pełna, więc już nie wiem, auto może oszalało od ilości benzyny. Po puszczeniu VCDS nie wykrywa żadnych błędów. Czy mogę ewentualnie zrobić jakieś LOGI, które mogłyby pomóc w zdiagnozowaniu problemu? Nie chce tego tak zostawiać bo wiem, że problem będzie się pogłębiał, aż w końcu któregoś pięknego dnia, gdy będę chciał jechać do pracy auto w końcu nie odpali.

Z góry dziękuję za pomoc :)

Opublikowano

Zakręć gaz, wypal co zostało w przewodach i potestuj czy odpala normalnie. Jak nie to do sprawdzenia ciśnienie paliwa po zapłonie i przy rozruchu, potem czujnik położenia wałka i wału.

Opublikowano

A czy muszę wyjeździć cały gaz jaki został w butli?

Opublikowano

 

16 minut temu, PitiG91 napisał:

A czy muszę wyjeździć cały gaz jaki został w butli?

Nie, po prostu zakręć butlę.

Opublikowano

Butli jeszcze nie zakręciłem, ale zrobiłem mały test. Otóż włączyłem zapłon, nie odpalałem auta, wróciłem kluczykiem do pozycji 0, włączyłem jeszcze raz zapłon i wtedy odpaliłem samochód, poszło od strzała.

Opublikowano
3 godziny temu, PitiG91 napisał:

Butli jeszcze nie zakręciłem, ale zrobiłem mały test. Otóż włączyłem zapłon, nie odpalałem auta, wróciłem kluczykiem do pozycji 0, włączyłem jeszcze raz zapłon i wtedy odpaliłem samochód, poszło od strzała.

Zastosuj się do tego, co napisał Przemo, bo to na 99% problem z pompą paliwa, lub filtrem.

Opublikowano

Należy zakręcić czy starczy jak zdejmę wtyczkę z tego zaworu ?

Chodzi Ci o filtr paliwa? Wcześniej nie było żadnego problemu z odpaleniem, dopiero jakieś 2 tygodnie po wizycie u mechanika, a wymieniałem też filtr paliwa Mahle.

Opublikowano

Tak dla pewności czy wszystko dobrze zrobiłem. Odpialem kabel fazowy z zaworu i zakręciłem butle, przejechałem kawałek gaz się wyłączył. Zakręciłem to co jest zaznaczone na czerwono.

20210705_094803.jpg

Opublikowano

Spoko ale niepotrzebnie odpinales kabelek. 

Opublikowano
21 godzin temu, PitiG91 napisał:

Butli jeszcze nie zakręciłem, ale zrobiłem mały test. Otóż włączyłem zapłon, nie odpalałem auta, wróciłem kluczykiem do pozycji 0, włączyłem jeszcze raz zapłon i wtedy odpaliłem samochód, poszło od strzała.

Mam identyczny problem i dziś zrobiłem ten sam test z zapłonem i odpalił od strzała. Ale chwilę po odpaleniu chodzi trochę kawadratowo, potrzebuje z 20s żeby się uspokoić. Wydaje mi się że to nie problem LPG tylko albo pompy albo filtra paliwa. Ja zacznę od sprawdzenie ciśnienia na listwie. 

Opublikowano (edytowane)

Ale nikt nie pisał że to problem z lpg, butlę trzeba zakręcić żeby właśnie tą ewentualność wykluczyć :) pomiar ciśnienia paliwa wszystko powinien wyjaśnić, jak ktoś ze śląska nie ma aparatury to zapraszam :P (udoskonaliłem moje chińskie zestawy do pomiaru ciśnienia paliwa i pomiaru sprężania, a nie mam kiedy przetestować :P )

Edytowane przez zionx
Opublikowano (edytowane)

Filtr Mahle nie polecam, ciśnienie paliwa miałem na nowym 3,5 bar, wymieniłem na oryginalny kupiony u dzik i jak ręką odjął. Oczywiście mierzone na nowej i starej pompie paliwa.

Edytowane przez szpakuziom
Opublikowano

Oryginalny to właśnie Knecht/Mahle :) a to że aktualnie idzie je dostać w 90% made in china, to druga sprawa, wszystko zależy od kontroli jakości

Opublikowano
11 godzin temu, szpakuziom napisał:

Filtr Mahle nie polecam, ciśnienie paliwa miałem na nowym 3,5 bar, wymieniłem na oryginalny kupiony u dzik i jak ręką odjął. Oczywiście mierzone na nowej i starej pompie paliwa.

Ja bardzo dawno temu założyłem Mahle i nie było z nim problemów.  

Opublikowano

A więc tak, gaz zakręcony, pojechałem wczoraj do pracy jakieś 25km więc już powinno się wypalić to co zostało w przewodach bo się wyłączył. Auto postało z 8h pod robotą, wieczorem znów ten sam problem, za pierwszym nie odpala za drugim bez problemu. Powrót do domu, odpalam teraz, za pierwszym się dławi, za drugim odpala, tak więc problem nadal istnieje, z tym, że można już wykluczyć LPG. Za 2h jadę do pracy i dam sobie rękę uciąć, że teraz odpali za pierwszym. Tak już było kilka dni temu, odpalałem, za pierwszym nic, za drugim wskoczyło, zgasiłem, po jakiś 2-3h odpalałem i od strzała.

Opublikowano

Bo ciśnienie na listwie się utrzymuje kilka godzin, dlatego od razu odpala. Musisz zmierzyć jakie masz ciśnienie paliwa po dłuższym postoju po zapłonie

Opublikowano

Niestety nie posiadam manometru. Czy jakieś dodatkowe informacje mogę sprawdzić na logach vcds? Obecnie jestem w Holandii, potrzebuje transportu do pracy, a tutaj mechanicy trochę trzymają samochody u siebie.

Opublikowano

Log statyczny i dynamiczny 2+33 na pb po kasowaniu błędów, nawet jak ich nie ma i wrzuć to na vaglogi.pl i wklej linki, bo nikt nie będzie się z tym cackał.

Opublikowano
7 godzin temu, cysiek18 napisał:

Ja bardzo dawno temu założyłem Mahle i nie było z nim problemów.  

To może ja miałem jakiś trefny, ale u mnie było jak wspominałem 3.5 bar po zmianie pompy na nową.

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

Log statyczny i dynamiczny 2+33 na pb po kasowaniu błędów, nawet jak ich nie ma i wrzuć to na vaglogi.pl i wklej linki, bo nikt nie będzie się z tym cackał.

Masz na myśli na postoju i w trakcie jazdy? Sorry może głupie pytanie, ale aż tak obeznany nie jestem w temacie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...