Jacek Mamra Opublikowano 24 Lipca 2021 Autor Opublikowano 24 Lipca 2021 (edytowane) Witam, odebrałem samochód od znajomego wczoraj, wymieniony króciec wody i profilaktycznie zbiornik wyrównawczy. Od dwóch dni jest ok. Na razie zrobiłem 50km. Mierzyłem dzisiaj także temperaturę płynu, oscyluje od 98-102 'C . Co więcej chciałem sprawdzić korekty sondy lambda na LPG (trochę za bogato mam). Co ciekawe zaraz po ostrym przejeździe temp spadała do 94. Wentylator załącza się przy 103-104'C Nasuwa się pytanie czy temp płynu nie jest za wysoka . Dodam że za oknem jest ciepło 29'C. Przewody są twarde i gorące, ale bez problemu mogę je ścisnąć. Edytowane 24 Lipca 2021 przez Jacek Mamra
Langista Opublikowano 24 Lipca 2021 Opublikowano 24 Lipca 2021 (edytowane) No właśnie twarde nie powinny być. Powinny być prawie takie same jak na wyłączonym silniku. Podczas jazdy w trasie jak trzyma Ci 93-95 stopni to jest ok, w mieście do 100 może skoczyć. Jest jeszcze kwestia chłodnicy klimy, jak ta ma.bardzo dużo lamelek wygiętych to znacząco ogranicza przepływ powietrza na chłodnice wody. Edytowane 24 Lipca 2021 przez Langista
DivaynEays Opublikowano 25 Lipca 2021 Opublikowano 25 Lipca 2021 (edytowane) 19 godzin temu, Jacek Mamra napisał: Witam, odebrałem samochód od znajomego wczoraj, wymieniony króciec wody i profilaktycznie zbiornik wyrównawczy. Od dwóch dni jest ok. Na razie zrobiłem 50km. Mierzyłem dzisiaj także temperaturę płynu, oscyluje od 98-102 'C . Co więcej chciałem sprawdzić korekty sondy lambda na LPG (trochę za bogato mam). Co ciekawe zaraz po ostrym przejeździe temp spadała do 94. Wentylator załącza się przy 103-104'C Nasuwa się pytanie czy temp płynu nie jest za wysoka . Dodam że za oknem jest ciepło 29'C. Przewody są twarde i gorące, ale bez problemu mogę je ścisnąć. norma w tym silniku jesli chodzi o temp. Edytowane 25 Lipca 2021 przez DivaynEays
zionx Opublikowano 26 Lipca 2021 Opublikowano 26 Lipca 2021 Nie muszą węże być całkiem "miękkie" jak idzie je ręką ścisnąć to jest ok
Jacek Mamra Opublikowano 27 Lipca 2021 Autor Opublikowano 27 Lipca 2021 W następnym tygodniu będę musiał zmienić cały płyn, bo jak pękł króciec do układu wlałem z 1,5L wody - tylko to miałem pod ręką. Węże są twarde ale dwoma palcami spokojnie da się ścisnąć. Jeszcze mam takie pytanie odnośnie temp. Katalizator w komorze silnika jest b.goracy, gdyby go wyrzucić i wstawić DP może spaść temp wody ? Czy raczej to ma minimalne znaczenie .
zionx Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 Zmniejszy się temp pod maską i poprawi przepływ spalin, ale czy będzie to miało wpływ na temp płynu? Nie wydaje mi się Żeby zbić temp płynu to do sprawdzenia termostat, czujniki temp i wentylator(y) chłodnicy
Langista Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 Nic to nie zmieni. Utrudnisz sobie tylko życie. Sprawdź temperatury wody podczas jazdy jak już wypłuczesz cały układ (5l wody demineralizowanej + chemia na płukanie potem zalej świeży płyn). Jeszcze ogólnie pytanie, z jakiej firmy masz pompę wody?
Jacek Mamra Opublikowano 27 Lipca 2021 Autor Opublikowano 27 Lipca 2021 (edytowane) Odnośnie pompy wody chyba cały zestaw Ina, pasek CONTI. Wydaje mi się że chyba chłodnice muszę wyczyścić. Klima nabita odgrzybiona, a samochód na postoju chłodzi tak średnio :/ Podczas jazdy jest w miarę ok. Cały rozrząd wraz z pompą był wymieniany , bo już miał 50tys 3lata, a pompa zaczeła się pocić. Edytowane 27 Lipca 2021 przez Jacek Mamra
Langista Opublikowano 27 Lipca 2021 Opublikowano 27 Lipca 2021 No to bardzo mało jak na rozrząd, bo powinien prawie raz tyle wytrzymać. Chłodnicy klimy się nie czyści w audi, ich konstrukcja uniemożliwia dokładne wyczyszczenie. Przy nabijaniu należało najpierw stan dyszy rozprężnej sprawdzić a potem zamontować nowy filtr (osuszacz). Zrób z tym płynem porządek i daj znać co wyszło. Na przyszłość lepiej wozić ze sobą 1l płynu chłodniczego.
Jacek Mamra Opublikowano 30 Lipca 2021 Autor Opublikowano 30 Lipca 2021 (edytowane) Witam, zmieniłem płyn w układzie odpowietrzalem i jak na razie podczas jazdy temp 92' a na postoju dochodzi do 100' . Przewody stały się bardziej miękkie jest spora różnica niż wcześniej. Więc chyba nie jest źle. Wczoraj u mnie było 30' na dworze. Zrobione 400km głównie miasto ubytku płynu nie ma Edytowane 30 Lipca 2021 przez Jacek Mamra
zionx Opublikowano 30 Lipca 2021 Opublikowano 30 Lipca 2021 (edytowane) Temp jak najbardziej spoko, przy tych ukropach 110 na postoju też nie byłoby niczym nadzwyczajnym. Czyli podsumowując sprawcą całości okazał się (ponownie) nieszczelny króciec wodny za głowicą a już tu tacy pewni byli że głowicy masz szukać hehe Edytowane 30 Lipca 2021 przez zionx
Langista Opublikowano 30 Lipca 2021 Opublikowano 30 Lipca 2021 110 stopni nawet przy turbo nie jest normalne.
zionx Opublikowano 30 Lipca 2021 Opublikowano 30 Lipca 2021 (edytowane) ;O Przy podobnej temp parzysz herbatke temp wrzenia obecnych płynów chłodniczych to około 120 stopni I oczywiście mowa o temp chwilowych a nie stałych. Taka ciekawostka.. nominalne temp pracy w starszych WOLNOSSĄCYCH jeepach to 105-110* Edytowane 30 Lipca 2021 przez zionx
Langista Opublikowano 30 Lipca 2021 Opublikowano 30 Lipca 2021 Dla mnie ma za dużo glikolu w płynie chłodniczym, dobre na zimę ale w lato przez to płyn ma zbyt dużą temperaturę. Jeżeli są to temperatury chwilowe to ok ale mieć ciągle 110 stopni to już coś jest nie halo, zwłaszcza w B6 gdzie system chłodzenia jest wystarczająco wydajny, aby trzymać płyn w granicach 94-100 stopni, a z tego co mówi autor, to on nie ma tak chwilowo, chociaż nie pochwalił się jakie ma temperatury podczas jazdy. Starych Jeep-ów nie ma co porównywać, zupełnie inne silniki projektowane pod jazdę w terenie, gdzie silnik nie był mega wysilony, bo po bezdrożach nie będziesz pędzić jak po asfalcie
zionx Opublikowano 30 Lipca 2021 Opublikowano 30 Lipca 2021 2 godziny temu, Jacek Mamra napisał: Witam, zmieniłem płyn w układzie odpowietrzalem i jak na razie podczas jazdy temp 92' a na postoju dochodzi do 100' .
Langista Opublikowano 30 Lipca 2021 Opublikowano 30 Lipca 2021 A ok, tego postu nie widziałem bo przerzuciło od razu na drugą stronę. W takim razie problem rozwiązany.
Jacek Mamra Opublikowano 30 Lipca 2021 Autor Opublikowano 30 Lipca 2021 Dziękuję wszystkim za pomoc. A jeszcze zapytam może ktoś z okolic Zamościa da radę wyłączyć 2sonde i Sai. Kat i Sai chce wyrzucić gdzieś w sierpniu, a nie chce jeździć z żółtym na blacie
zionx Opublikowano 30 Lipca 2021 Opublikowano 30 Lipca 2021 Nie ma sensu tego wyłączać "osobno". Jak masz zamiar robić mody, to tuner przy strojeniu Ci to od razu wyłączy. A sai i drugą sonde możesz śmiało fizycznie wywalać, nie ma reguły że będziesz miał checka na zegarach (a jak wywali to co za problem wykasować błąd, raczej od razu po wykasowaniu nie powinien się pojawić)
Jacek Mamra Opublikowano 30 Lipca 2021 Autor Opublikowano 30 Lipca 2021 Ok, dzięki czyli do tunera na samym końcu. Jeszcze zapytam ile taka operacja kosztuje program +wtryski . Najbliżej mam chyba do Lublina do kolegi z forum - ma bardzo dobre opinie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się