lukaszooo Opublikowano 3 Maja 2009 Opublikowano 3 Maja 2009 w mojej audicy wystepuje lekki problem z 1 i R gdy olej w skrzyni jest zimny na cieplym silniku nie ma problemow, ja tlumacze to sobie bardzo prosto 1 bieg i R poprostu nie sa synchronizowane, moim prostym rozumowaniem jesli wystepuje problem z reszta biegow mozemy zaczac sie martwic
Daimos Opublikowano 4 Maja 2009 Opublikowano 4 Maja 2009 w mojej audicy wystepuje lekki problem z 1 i R gdy olej w skrzyni jest zimny na cieplym silniku nie ma problemow, ja tlumacze to sobie bardzo prosto 1 bieg i R poprostu nie sa synchronizowane, moim prostym rozumowaniem jesli wystepuje problem z reszta biegow mozemy zaczac sie martwic Jedynka jest synchronizowana :gwizdanie:
lukaszooo Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 skoro jest synchronizowana to dlaczego zgrzyta gdy wsadzi sie ja przy 20-30 km/h ???
Si?a Opublikowano 5 Maja 2009 Opublikowano 5 Maja 2009 Właśnie ja mam problem czasami tylko z 4, nie raz gdy wrzucę to mi zgrzytnie... co może być nie tak?
mily Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 skoro jest synchronizowana to dlaczego zgrzyta gdy wsadzi sie ja przy 20-30 km/h ??? A u mnie nie wrzucisz przy tej szybkości. Żeby jedynkę wrzucić to może się lekko toczyć (ale z najlepiej jak jest zatrzymany), ale nie więcej jak ok 5 km/h. Tak samo miałem w Audi 100, a ciekawe czy mi się uda przy passacie.
lukaszooo Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 dasz rade u mnie jest tak samo przy 20km/h wydaje sie ze poprostu sie nie da ale gdy mocno popchniesz bedzie zgrzyt gdy przesiadlem sie z malucha do a4 to z przyzwyczajenia wsadzalem biegi używajac duzej sily i jedynka zgrzytala
mily Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 Hehe, no wiadomo że jak się uprzesz to wrzucisz. Siła wszystko można zrobić.
Doman13 Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 skoro jest synchronizowana to dlaczego zgrzyta gdy wsadzi sie ja przy 20-30 km/h ??? Właśnie ja mam problem czasami tylko z 4, nie raz gdy wrzucę to mi zgrzytnie... co może być nie tak? w obu przypadkach problem należy upatrywać w skrzyni biegów i pracujących w niej synchronizatorach. Ciepły olej dobrze je smaruje i nie ma problemów z ich pracą. Ale gdy olej jest zimny to one pracują bez wystarczającego smarowania (zimny start) i po prostu się psują. Wynikiem psucia są zgrzyty na zimnym oleju. Spec od skrzyń wypowiada się tak jak słyszy Wasze wypowiedzi: Jak najszybciej do mnie przyjeżdżać, bo skrzynię trzeba wyjmować i robić jej remont. Broń boże nie jeździć ze zgrzytającą skrzynią. Można tak zrobić i mieć chudszy portfel o jakieś 900 -1000 zł. Można też olać to gadanie, wymienić olej w skrzyni, czasami pomaga i jeździć aż do momentu aż skrzynia padnie i wtedy ja wymieniać.
lukaszooo Opublikowano 10 Maja 2009 Opublikowano 10 Maja 2009 Mam znajomego mechanika i powiedzial mi ze w samochodzie z 95r jesli nie bylo by takich objawow jak ciezko wchodzace biegi na zimnym silniku to dopiero byl by zły znak druga rzecza jaka mi powiedzial jest fakt ze po wyjeciu skrzyni w samochodzie z tego rocznika bedzie trzba wymienic napewno sprzeglo wiekszosc lozysk i kupe innych pier**l wiec trzeba jezdzic az sie rozsypie i dopiero wtedy zrobic wszystko tak jak trzeba
RadekA4 Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Opublikowano 14 Maja 2009 a wracając do mojej skrzyni to wszystko wróciło do normy jedynka i wsteczny chodzą juz normalnie chociaż nic nie robolem ale w wolnym czasie podjadę do jakiegoś fachowca niech jeszcze ja zobaczy może ma jakieś luzy lub jest cos źle ustawione,
mily Opublikowano 15 Maja 2009 Opublikowano 15 Maja 2009 a wracając do mojej skrzyni to wszystko wróciło do normy jedynka i wsteczny chodzą juz normalnie chociaż nic nie robolem ale w wolnym czasie podjadę do jakiegoś fachowca niech jeszcze ja zobaczy może ma jakieś luzy lub jest cos źle ustawione, Pompka od sprzęgła dostała trochę powietrza. 1 i R włączysz tylko jak dociśniesz dobrze sprzęgło (trzeba wcisnąć mocniej w porównaniu z innymi biegami). Jak dostanie pompka trochę powietrza to nie pompuje tyle płynu ile powinna. Ten temat już przerabiałem w Audi 100 wiele razy. Teraz jest ok bo się odpowietrzyła.[br]Dopisany: 15 Maj 2009, 10:22_________________________________________________Zaczynają Ci się pewnie zapychać te kanaliki w pompce. Najlepiej wymień płyn hamulcowy, to spłynie może ten syf.
Doman13 Opublikowano 15 Maja 2009 Opublikowano 15 Maja 2009 jest cieplej więc olej w skrzynie ma wyższą temp. i skrzynia lepiej przełącza biegi bo synchronizatory są lepiej smarowane.
Łepski Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 powiedzial mi ze w samochodzie z 95r jesli nie bylo by takich objawow jak ciezko wchodzace biegi na zimnym silniku to dopiero byl by zły znak Herezje Ci ten mechanik opowiada... a wracając do mojej skrzyni to wszystko wróciło do normy jedynka i wsteczny chodzą juz normalnie chociaż nic nie robolem ale w wolnym czasie podjadę do jakiegoś fachowca niech jeszcze ja zobaczy może ma jakieś luzy lub jest cos źle ustawione, Radek sprawdzałeś wkońcu olej w tej skrzyni :?:
lukaszooo Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 wiec twierdzisz ze w 15 letnim samochodzie z przebiegiem niby ponad 200tys skrzynia powinna dzialac jak nowa ??
Łepski Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 wiec twierdzisz ze w 15 letnim samochodzie z przebiegiem niby ponad 200tys skrzynia powinna dzialac jak nowa ?? Jeżeli była serwisowana - Tak. W mojej po 240tyś nic nie zgrzyta i wszystko chodzi płynnie, czy silnik zimny czy rozgrzany. Mało tego posiadam 30letnie BMW i jest tak samo To nie jest "normalne" tylko dlatego, że to 14-letnie auto.
lukaszooo Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Ja tez nie posiadam zadnych problemow tylko zaraz po odpaleniu nieraz aby wsadzic 1 lub R trzeba dluzej przytrzymac dzwignie ten sam objaw jest jesli np przy 30km/h chcesz wsadzic 1 czuc poprostu opor wedlug mnie jest to bzdet przy samochodzie z tego rocznika
Łepski Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 np przy 30km/h chcesz wsadzic 1 czuc poprostu opor Akurat tu jest wszystko ok, powinien być opór - takie zabezpieczenie przed wrzuceniem jedynki przy wyższych prędkościach. Kończmy już lepiej OT, bo dostaniemy po kropku
RadekA4 Opublikowano 27 Maja 2009 Autor Opublikowano 27 Maja 2009 ostatnio został wymieniony wysprzęglik przy skrzyni bo uciekał przez niego płyn hamulcowy wiec i płyn jest nowy a problemow ze skrzynia juz nie ma...
Si?a Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 RadekA4 mówisz, że przez wysprzęglik uciekał Ci płyn hamulcowy? Właśnie ja miałem wyciek przez zacisk. Ten problem został usunięty no ale później zobaczyłem, że nadal mi ubywa płynu, już nie w takim stopniu jak wcześniej no ale nadal... myślisz, że mogę mieć ten sam problem co Ty z wysprzęglikiem? Pisz na PM jak coś . Dzięki.
kamilo319 Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Czyli koledzy co w końcu sprawdzać, żeby normalnie wchodziła 1 i R. Olej już wymieniłem, czyli zostaje reszta-tak?? Co powiedzieć mechanikowi, żeby sprawdził na początku?? 1. regulacja cięgien 2. wysprzęglik/sprzęgło 3. poduszki 4. skrzynia do wymiany???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się