Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo BRD do AHH i inne mody


Majkiteusz

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad podniesieniem mocy w swojej B5. Z racji szczęścia jakie posiadam fabrycznie montowanego czyli pompa 107J,  myślałem żeby zaczac od wtrysków 0.216 lub 0.230. Poczytałem trochę w tym temacie na innym postach i wiele osób radzi zaczac jednak od Turbo. Stad tez mój wybór to albo BRD albo AWX. Wiem, że sensowne podnoszenie mocy wiąże się z FMICiem i w niedalekiej przyszłości dobrze by było wsadzić zwrotnicę od S4 i jakiś większy hebel (niestety u mnie seryjnie 280mm). Pytanie do Was takie:

Jakie graty oprócz turbo BRD będę potrzebował? Wiem, że na pewno kolektor dolotowy(pasuje ten od AWX?)

Czy macie miejsce godne polecenia, które zamontuje większe końcówki wtrysków?

PS. Silnik sprawdzony, zdrowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów sie pierw co chcesz osiągnąć, turbo BRD dzisiaj to strzał w kolano, lepiej zamontować jego nastepce GTC15 z 2,0TDI CR 177KM, trzeba tylko kryze przerobić i siada, jest dalej na gruszce regulowane, tyle co ogarnać podłaczenie oleju i masz turbo zdecydowanie sprawniejsze niż muł BRD. Wydajność lekko na 200KM. Wtedy kupujesz wtryski 230, robisz FMIC, zmieniasz sprzegło na AWX i cieszysz sie sensowną mocą. Najwazniejsze to wybrać odpowednią turbinę i ustalić cel tej modyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Kowi87 napisał:

Zastanów sie pierw co chcesz osiągnąć, turbo BRD dzisiaj to strzał w kolano, lepiej zamontować jego nastepce GTC15 z 2,0TDI CR 177KM, trzeba tylko kryze przerobić i siada, jest dalej na gruszce regulowane, tyle co ogarnać podłaczenie oleju i masz turbo zdecydowanie sprawniejsze niż muł BRD. Wydajność lekko na 200KM. Wtedy kupujesz wtryski 230, robisz FMIC, zmieniasz sprzegło na AWX i cieszysz sie sensowną mocą. Najwazniejsze to wybrać odpowednią turbinę i ustalić cel tej modyfikacji.

Dzięki Kowi! Jak zwykle nie zawodzisz jeśli chodzi o trafne i szybkie odpowiedzi. Czy mógłbyś mi powiedzieć w jakich modelach albo kodach silników były montowane Turbawy o których piszesz? Czy nie jest to przypadkiem turbo z A6c6 np? Spoko byłoby mieć jakiś numer seryjny tego. Łatwiej będzie szukać :).

wytlumacz proszę co masz na myśli że trzeba przerobić kryze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo jest montowane w C7, numeru nie mam. Pod hasłem GTC1549VZ, bodajze to

TURBOSPRĘŻARKA TURBO VW AUDI 2.0 TDI GTC1549VZ za 649 zł z CZĘSTOCHOWA -  Allegro.pl - (9819662264)

Kryza to wyjście do wydechu, 2 z 3 śrub pasują, 3ią trzeba przerobić. Kryza jest trójkątna, wiec najszybciej wspawać zakończenie wydechu zgodne z nowym turbo. Ale pierw odpowiedz sobie na pytanie w ile celujesz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.07.2021 o 18:28, Kowi87 napisał:

turbo jest montowane w C7, numeru nie mam. Pod hasłem GTC1549VZ, bodajze to

TURBOSPRĘŻARKA TURBO VW AUDI 2.0 TDI GTC1549VZ za 649 zł z CZĘSTOCHOWA -  Allegro.pl - (9819662264)

Kryza to wyjście do wydechu, 2 z 3 śrub pasują, 3ią trzeba przerobić. Kryza jest trójkątna, wiec najszybciej wspawać zakończenie wydechu zgodne z nowym turbo. Ale pierw odpowiedz sobie na pytanie w ile celujesz. 

Generalnie najpierw myślałem o wstawieniu większego turbo + program żeby tej mocy było trochę więcej. W ile dokładnie mam celować to szczerze nie myślałem. W serii jest 90KM ale jakiś Niemiec domontowal chipboxa na którym ustawić można dawkę i ilość powietrza chyba…chciałbym się raczej tego pozbyć. Dawkę ustawić na pompie i właśnie żeby jakieś turbo lepiej dmuchało. Rozumiem że ustalenie z góry ma ogromne znaczenie dla przyszłych modow. Pomyślałem o tym turbo BRD, bo przeczytałem gdzieś w starych opisach na forum że podchodzi , ale dzięki że uprzedziłes z góry że to muł i lepiej pomyśleć o czymś innym. Znalazłem gdzieś taka oto tabelkę:

ktora się kierowałem w doborze wtrysków i turbo. 
W najblizeszej przyszlosci myśle również i hamulcach bo moje są tragiczne (teraz siedzą 280mm)  Zastanawiam się czego może być to przyczyna gdyż w zwykłej Fabii z 2005 roku z silnikiem 1.2 hamulec reaguje przy lekkim naciśnięciu. U mnie trzeba użyć bardzo dużo siły ?. Pompa? Serwo? Czy to rzeczywiście po prostu rozmiar tarcz?

6ADFFD8F-90FB-4342-A62F-C14520A7E599.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...