Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T swap GVE 6b quattro - pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)


Witam, otóż zabrałem się w końcu za dołożenie 6 biegów do mojego 1.8T. Wybrałem skrzynię GVE z 2.0TFSI. Skrzynia, wał itd. już wyjęte z auta i teraz mam pewne problemy ze składaniem tego do kupy.

1. Mając zwykłe sprzęgło 228mm, czy musze używać tego dystansu do skrzyni? Gdzieś przeczytałem, że to tylko potrzebne jeżeli daje się sprzęgło 240mm.

Spoiler

IMG_20210801_120816.jpg

2. Jakie numery ma ta tuleja prowadząca, bo wpisując numery z tego odlewu nie mogę znaleźć nigdzie takiej, żeby mieć 100% pewności, że będzie pasować. Potrzebuję ją wymienić bo ze skrzyni leciał olej, z poprzedniej skrzyni FTZ nie pasuje.

Spoiler

IMG_20210801_120532.jpgIMG_20210801_120546.jpg

3. Które łożysko oporowe mam wykorzystać? Ze starej skrzyni czy z "nowej"? Jeżeli z GVE(nowej) to poprosiłbym też o jakies numery, żeby to kupić bo słychać jak ciężko chodzi w porównaniu do tej starej. 

Spoiler

IMG_20210801_120628.jpgIMG_20210801_120624.jpg

4. I ostatnie pytanie: Czym smarować elementy przy sprzęgle? Mam na myśli tą tuleję po któej chodzi łożysko oporowe i ten element na zdjęciu o który się opiera łapa sprzęgła. Może coś jeszcze trzeba posmarować? Np. końcówke wysprzęglika. 

Spoiler

IMG_20210801_121028.jpg

Być może warto byłoby zrobić później nowy temat (jak już to złożę i będzie jeżdzić) o swapie na GVE dla quattro, bo na razie z tego co widzę to jest tylko dla ośki:

Co myślicie? Może jest tam już wystarczająco informacji i ja po prostu nie potrafię ich wyciągnąć.

Dodam jeszcze ze komplet sprzęgła mam nowy VAL835040 i z niego właśnie jest to łożysko. Z góry dziękuję :D

Edytowane przez ama11deus
Quattro w temacie
Opublikowano

Dowiedziałem się teraz, po zmierzeniu wejść na półosie w obu skrzyniach, że je też musze wymienić. Więc dochodzi kolejne pytanie: czy będą pasować tylko półosie z a4 b7 2.0 TFSI czy może jeszcze jakieś inne? Widziałem coś że w ogóle otwory w piastach są różne więc teraz naprawdę nie wiem. 

Opublikowano

Ja u siebie robiłem taki swap w avj. Zakładałem skrzynię gve i tak na marginesie dodam że jest troche długawa, teraz wrzucał bym gjv od asn, jest ciut krótsza. Co do samego swapu to półosie przednie pasują od skrzyni 5, musisz przelozyc wybierak na taki od skrzyni 6, sprzeglo małe z 1.8t pasuje bez problemu, rozrusznik tez, ta przekladka miedzy silnik i skrzynie także zostaje, musisz tylko zwrocic uwage czy tylny dyfer ma takie samo przelozenie jak nowa skrzynia. Zostaje jeszcze kwestia czujnika predkosci. U mnie w avj z 2002 roku musialem poprowadzic przewód z pompy abs do kostki w podstopnicy i czyta teraz z absu, nie ze skrzyni, jest to opisane na tym forum. Najwiekszy minus u mnie w avj jest taki ze nie da sie przekodowac sterownika silnika na skrzynie 6 bo nie wystepowal z taką przez co tempomat dziala tylko do piątki a na szóstce juz nie, tuner probowal bawic sie z softem ale niestety trzeba by zmienic sterownik, jesli masz bfb to pewnie juz by sie dało

Opublikowano

Pacjent 1.8T Q BFB rok 2003

Witam, 

włożyłem skrzynie GVE i wszystko ładnie podeszło. Włożyłem dwumas 228 mm od AWX reszta swoje graty. Nie chce mi kręcić rozrusznik (puka), poszła zwykła przekładka. Na zewnątrz działa prawidłowo. Jak zrobić światło cofania? Gdzie mogę znaleźć temat w sprawie odczytu prędkości z ABS i  skąd tempomat przy manualnej skrzyni biegów wie że zapięta jest szóstka?  

Opublikowano
10 godzin temu, TDI007 napisał(a):

Pacjent 1.8T Q BFB rok 2003

Witam, 

włożyłem skrzynie GVE i wszystko ładnie podeszło. Włożyłem dwumas 228 mm od AWX reszta swoje graty. Nie chce mi kręcić rozrusznik (puka), poszła zwykła przekładka. Na zewnątrz działa prawidłowo. Jak zrobić światło cofania? Gdzie mogę znaleźć temat w sprawie odczytu prędkości z ABS i  skąd tempomat przy manualnej skrzyni biegów wie że zapięta jest szóstka?  

światło cofania bierzesz z tej kostki w skrzyni gve

image.thumb.png.158dfc5f9af28d57137d6f192d1a9bcf.png

 

ale żeby to zrobić musisz uciąć swoją aktualną wtyczkę, czyli pewnie pod takie wejście jak poniżej i kupić kostkę która będzie pasowała w to powyżej

 

image.thumb.png.8b848b2d4a89b66094336e1053d70422.png

 

Odczyt prędkości powinieneś mieć już z abs a nie z impulsatora w skrzyni ale mimo wszystko musisz zakodować sterownik abs pod q. W tym temacie znajdziesz wiedzę z tego zakresu 

 

Opublikowano (edytowane)

Dziękuje Ci kolego, że napisałeś kolego ale potrzebuje konkretnych informacji. Co napisałeś to już wiem. Bardziej jestem zainteresowany który z pinów z starej kostki co wchodziła do skrzyni biegów odpowiada za impulsator a który za światło cofania. Mam Quattro więc nie muszę przekodować na Q. Zresztą wątpię czy potrzebne jest to ośce. Z tego co mi wiadomo to są chyba trzy sposoby na obejście sprawy impulsatora:

- podpięcie się do ABS  do licznika

- wgranie softu do licznika 

- zmiana ECU na po 2003

Potrzebuję informacji na jedną z tych możliwości i dobrze jakby jeszcze działał tempomat to super.

Skąd ECU wie, jaki jest zapięty bieg lub nie rozpoznaje skoro teoretycznie odpala się przy prędkości powyżej 40 km/h i w zasadzie to jedyna przeszkoda.    

Edytowane przez TDI007

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...