ama11deus Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Opublikowano 1 Sierpnia 2021 (edytowane) Witam, otóż zabrałem się w końcu za dołożenie 6 biegów do mojego 1.8T. Wybrałem skrzynię GVE z 2.0TFSI. Skrzynia, wał itd. już wyjęte z auta i teraz mam pewne problemy ze składaniem tego do kupy. 1. Mając zwykłe sprzęgło 228mm, czy musze używać tego dystansu do skrzyni? Gdzieś przeczytałem, że to tylko potrzebne jeżeli daje się sprzęgło 240mm. Spoiler 2. Jakie numery ma ta tuleja prowadząca, bo wpisując numery z tego odlewu nie mogę znaleźć nigdzie takiej, żeby mieć 100% pewności, że będzie pasować. Potrzebuję ją wymienić bo ze skrzyni leciał olej, z poprzedniej skrzyni FTZ nie pasuje. Spoiler 3. Które łożysko oporowe mam wykorzystać? Ze starej skrzyni czy z "nowej"? Jeżeli z GVE(nowej) to poprosiłbym też o jakies numery, żeby to kupić bo słychać jak ciężko chodzi w porównaniu do tej starej. Spoiler 4. I ostatnie pytanie: Czym smarować elementy przy sprzęgle? Mam na myśli tą tuleję po któej chodzi łożysko oporowe i ten element na zdjęciu o który się opiera łapa sprzęgła. Może coś jeszcze trzeba posmarować? Np. końcówke wysprzęglika. Spoiler Być może warto byłoby zrobić później nowy temat (jak już to złożę i będzie jeżdzić) o swapie na GVE dla quattro, bo na razie z tego co widzę to jest tylko dla ośki: Co myślicie? Może jest tam już wystarczająco informacji i ja po prostu nie potrafię ich wyciągnąć. Dodam jeszcze ze komplet sprzęgła mam nowy VAL835040 i z niego właśnie jest to łożysko. Z góry dziękuję Edytowane 1 Sierpnia 2021 przez ama11deus Quattro w temacie
ama11deus Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 1 Sierpnia 2021 Dowiedziałem się teraz, po zmierzeniu wejść na półosie w obu skrzyniach, że je też musze wymienić. Więc dochodzi kolejne pytanie: czy będą pasować tylko półosie z a4 b7 2.0 TFSI czy może jeszcze jakieś inne? Widziałem coś że w ogóle otwory w piastach są różne więc teraz naprawdę nie wiem.
tomek3815 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Ja u siebie robiłem taki swap w avj. Zakładałem skrzynię gve i tak na marginesie dodam że jest troche długawa, teraz wrzucał bym gjv od asn, jest ciut krótsza. Co do samego swapu to półosie przednie pasują od skrzyni 5, musisz przelozyc wybierak na taki od skrzyni 6, sprzeglo małe z 1.8t pasuje bez problemu, rozrusznik tez, ta przekladka miedzy silnik i skrzynie także zostaje, musisz tylko zwrocic uwage czy tylny dyfer ma takie samo przelozenie jak nowa skrzynia. Zostaje jeszcze kwestia czujnika predkosci. U mnie w avj z 2002 roku musialem poprowadzic przewód z pompy abs do kostki w podstopnicy i czyta teraz z absu, nie ze skrzyni, jest to opisane na tym forum. Najwiekszy minus u mnie w avj jest taki ze nie da sie przekodowac sterownika silnika na skrzynie 6 bo nie wystepowal z taką przez co tempomat dziala tylko do piątki a na szóstce juz nie, tuner probowal bawic sie z softem ale niestety trzeba by zmienic sterownik, jesli masz bfb to pewnie juz by sie dało
TDI007 Opublikowano 17 Listopada 2022 Opublikowano 17 Listopada 2022 Pacjent 1.8T Q BFB rok 2003 Witam, włożyłem skrzynie GVE i wszystko ładnie podeszło. Włożyłem dwumas 228 mm od AWX reszta swoje graty. Nie chce mi kręcić rozrusznik (puka), poszła zwykła przekładka. Na zewnątrz działa prawidłowo. Jak zrobić światło cofania? Gdzie mogę znaleźć temat w sprawie odczytu prędkości z ABS i skąd tempomat przy manualnej skrzyni biegów wie że zapięta jest szóstka?
szaryy Opublikowano 17 Listopada 2022 Opublikowano 17 Listopada 2022 10 godzin temu, TDI007 napisał(a): Pacjent 1.8T Q BFB rok 2003 Witam, włożyłem skrzynie GVE i wszystko ładnie podeszło. Włożyłem dwumas 228 mm od AWX reszta swoje graty. Nie chce mi kręcić rozrusznik (puka), poszła zwykła przekładka. Na zewnątrz działa prawidłowo. Jak zrobić światło cofania? Gdzie mogę znaleźć temat w sprawie odczytu prędkości z ABS i skąd tempomat przy manualnej skrzyni biegów wie że zapięta jest szóstka? światło cofania bierzesz z tej kostki w skrzyni gve ale żeby to zrobić musisz uciąć swoją aktualną wtyczkę, czyli pewnie pod takie wejście jak poniżej i kupić kostkę która będzie pasowała w to powyżej Odczyt prędkości powinieneś mieć już z abs a nie z impulsatora w skrzyni ale mimo wszystko musisz zakodować sterownik abs pod q. W tym temacie znajdziesz wiedzę z tego zakresu
TDI007 Opublikowano 18 Listopada 2022 Opublikowano 18 Listopada 2022 (edytowane) Dziękuje Ci kolego, że napisałeś kolego ale potrzebuje konkretnych informacji. Co napisałeś to już wiem. Bardziej jestem zainteresowany który z pinów z starej kostki co wchodziła do skrzyni biegów odpowiada za impulsator a który za światło cofania. Mam Quattro więc nie muszę przekodować na Q. Zresztą wątpię czy potrzebne jest to ośce. Z tego co mi wiadomo to są chyba trzy sposoby na obejście sprawy impulsatora: - podpięcie się do ABS do licznika - wgranie softu do licznika - zmiana ECU na po 2003 Potrzebuję informacji na jedną z tych możliwości i dobrze jakby jeszcze działał tempomat to super. Skąd ECU wie, jaki jest zapięty bieg lub nie rozpoznaje skoro teoretycznie odpala się przy prędkości powyżej 40 km/h i w zasadzie to jedyna przeszkoda. Edytowane 20 Listopada 2022 przez TDI007
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się