Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik różnicy ciśnień NOWY , błąd P245300


marcelinho

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Jak w temacie mam taki błąd po wymianie czujnika . Włożyłem OE i ktoś mi robił adaptacje . To jedna sprawa . Inna nurtująca historia w samochodzie jest wypalanie dpf co ok 100km . Mimo ze był czyszczony i vcds pokazuje małe zapełnienie. Co.moze być nie tak ? Dpf potrafił się wypalać przez 20km pozniej przerwał procedurę i po kilku km znowu.  Czujnik wymieniłem w ciemno Bo wiem że jest odpowiedzialny za uruchamianie procedury wypalania dpf i jest w miarę tani.Łapy mi opadają . Wiązka z wtyczki wszystko ok podciśnienie tez . Z reszta wymiana jest prosta jak drut nie wiem co mogłoby tam pójść nie tak . Chyba że gówniany czujnik się trafił

Edytowane przez marcelinho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne się do tematu, bo mam w VW 2.0TDI i też często świecił check bład że DPF zapchany, w logach czujnika różnicy ciśnień pokazywało na wyjściu z DPFa 0mbar, zakupiłem nowy w ASO, podmieniłem, zrobiłem kalibrację, wypaliłem DPF i teraz pokazuje cały czas na wyjściu -3mbar, czy to dobrze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że nie pomoże, ale raczej DPF nie był zapchany bo auto nie kopciło i miało moc i przyspieszało aż miło jak na 190KM a błąd wywalało bardzo rzadko, gdy podpiąłem kompa żeby sprawdzić logi i napełnienie DPFa to niestety w wersji US jest ciężko dojść która jaka grupa co pokazuje i ogolnie jest mało informacji, takich jak stopień napełnienia  filtra, w jednej z grup pomiarowej 100 jest tylko odczyt z czujnika różnicy ciśnień i postawiłem na niego bo cały czas pokazywał 0 na wyjściu, a teraz nowy po adaptacji pokazuje w czasie jazdy -3mbar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisze tylko jak zachowuje się auto z tym błędem gdy czujnik pokazywał 0mbar, czyli powinien być zapchany, z tego co się jeszcze dowiedziałem to w 2019 miał wymieniony nowy DPF w  ramach akcji jaka miała miejsce w US, i od tego czasu auto przejechało 25tys km z tego u mnie 15tys i większości po trasie.

czy znasz się trochę w temacie wiesz jakie powinny być wartości z tym czujnikiem, a czujników jest kilka typów, mój ma numer 076 906 051B

co najlepsze to okazuje się że u mnie są 2 takie czujniki, pierwszy standardowo po lewej stronie od wlewu oleju, a drugi za tym wlewem nad turbiną i filtrem DPF w takiem termicznej osłonie i ma ten sam numer co 1

Edytowane przez QuikSilver
dodanie treści
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawnym niezapchanym dpfie, na wolnych obrotach powinieneś mieć ok 5-8 hPa, w zależności od aktualnego stanu zapełnienia. W każdym razie wartość ta nie powinna przekraczać 11-13 hPa. Przy  2500 obr/min nie powinno być więcej niż 50 hPa. Wartości wyższe niż podałem mogą wskazywać na nadmierne zapełnienie dpf. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Muskel1

Takie wartości mam przy 2500 obrotów na luzie. Dodam, że bardzo szybko rośnie mi sadza zmierzona, później przegania obliczoną i jak osiągnie 23.50g to się wypala, podczas gdy obliczona ma dopiero 16g. 

1632938848989.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś musiał go wyczyścić przed Tobą bo masz tylko 0,04 l popiołu olejowego. Ktoś w każdym razie zresetował tę wartość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...