Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kąt wtrysku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, został mi ostatni problem w moim samochodzie, a mianowicie jak postoi dzień, dwa lub więcej to tym gorzej pali na zimnym. Proszę o sprawdzenie czy ja w ogóle dobrze sprawdzam kąt wtrysku, oto zdjęcie :

1. Czy ta wartość jest ok? rozumiem że muszę patrzeć na kolumnę nr2 lub tą na dole. wacha się między min.25 a max. 31 i co to znaczy Timing out of spec too retarded albo retarded. (że auto jest upośledzone :decayed: czy jak).

2. Mechanik jak mi wymieniał filtr paliwa to widzę że zamiast założyć przynajmniej z Filtrona to zalozyl jakąś noname-gówno firmę za 18zł i czy to może mieć znaczenie? (podejrzewam że również nie odpowietrzył układu i może pzez to pali tak ciężko na zimnym jakby się dusił i dławił, przez ok 3-4 sekundy). akumulator nowy jbc. Samochód to 1.9tdi 110 AVG 1999. Co obstawiacie? proszę o jakieś rady i czy wgl dobrze ten kąt sprawdziłem na ciepłym silniku (zaznaczyłem 80'C=HOT na dole ale nie wiem co to znaczy, na filmiki na yt tak było zaznaczone to tak dałem). 

P.S  Aha- komp błędów nie pokazuje czy to w związku z pompą paliwa czy czymkolwiek, nie ma błędów więc rozumiem że pompe mogę wykluczyć,dodatkowo zwiększyłem dawkę startową paliwa na maximum wartość 33268 coś takiego już dokładnie nie pamiętam ,ale jest na maxa, robiłem z kanału povagowani na yt, lecz to raczej działa na ciepłym silniku gdy są problemy (u mnie zmian nie zauważyłem, na ciepłym palił i nadal pali od półstrzała). Podejrzewam raczej że to będzie związane z pkt nr 1 aniżeli z 2 ,ale pewności nie mam dlatego pytam.   :)

 

kat wtrysku wartosc.png

Edytowane przez mafiu1111
Opublikowano

Powinno być na niebieskiej linii.

Opublikowano

a jaka wartość? słyszałem pogłoski że między 50 a 60 jest ok, tu jest max 30...

Opublikowano

Wartość zależna jest od temp paliwa. Im bliżej niebieskiej linii tym lepiej.

Sprawdz w pierwszej kolejności czy wężyki idące do filtra i pompy nie są uszkodzone.

Opublikowano (edytowane)

Wartość była taka sama nawet jak temp paliwa miała 160( nie wiem czy to dużo czy mało), ok sprawdzę te wężyki

Edytowane przez mafiu1111
Opublikowano
2 godziny temu, Fazii napisał:

Wartość zależna jest od temp paliwa. Im bliżej niebieskiej linii tym lepiej.

Sprawdz w pierwszej kolejności czy wężyki idące do filtra i pompy nie są uszkodzone.

sprawdziłem przedchwilą wężyki, prześledziłem aż od filtra pod spodem auta do samego tyłu, moim zdaniem są ok ani nie sparciałe ani nie skorodowane. 

Opublikowano

Odkopuję temat, na kąt wtrysku jestem umówiony u mechanika na 30 września, ale odkryłem coś ciekawego, może ktoś z was podpowie ocb, mianowicie, zatankowałem na full ostatnio ile się tylko dało i samochód jak ręką odjął pali o wiele lepiej , z rana na zimnym, ogólnie za każdym razem na zimnym pali teraz o 2 sekundy krócej. Czy to mogło być przez to, że w baku było powietrze i układ był zapowietrzony, a teraz gdy bak jest pełen to tego powietrza nie ma?:decayed:sam się odpowietrzył?:lol: Dodam,że wcześniej jak tankowałem to miałem czasem problem, bo pistolet mi odbijał i trudno było zatankować, musiałem kręcić i wyginać pistolet w różne strony żeby nalać. A w poniedziałek tankowałem full i nie miałem tego problemu, od tamtej pory auto pali praktycznie wzorcowo moim zdaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...