Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 TDI CCWA - błąd poduszki silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

we wtorek oddałem auto do mechanika na wymianę prawej poduszki silnika, bo delikatnie telepało budą.

Auto trochę ciężej kręci i przy okazji zrobili mi testy obciążeniowe akumulatora - czeka mnie niedługo wymiana.

Poduszkę wymienili - auto odebrałem, ale pojawia się błąd poduszki. Pojawia się niezależnie od temperatury silnika i teraz tylko przy odpalaniu silnika na poziomie 640 obrotów . 

7900 - Prawy zawór zawieszenia silnika (N145) 
          P1577 00 [044] - Przerwa
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów7900 - Prawy zawór zawieszenia silnika (N145) 
          P1577 00 [044] - Przerwa
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Kable od poduszki do miejsca gdzie chowają się w wiązce są sprawdzone i nie ma żadnych uszkodzeń

Mam jedno podejrzenie, ale nie wiem czy jest w ogóle taka możliwość.

Akumulator jest w takim stopniu na wykończeniu, że sterownik odcina dopływ prądu do wszystkiego co możliwe, byleby tylko silnik odpalił ? Odcinałby prąd również do poduszek silnika ? 

W załączniku szczegółowy log błędu, który się pojawia

 

 

 

Log-Audi-Kuba.txt

Edytowane przez mosquas
Opublikowano

BEM odcina przy wyczerpanym aku tylko funkcje komfortu, poduszka do nich nie należy. Coś nie łączy, albo uszkodzona wiązka albo skorodowane kontakty albo poduszka nowa do kitu bo pewnie zamiennik?

Opublikowano

Poduszkę kupowałem z Lemfordera oznaczenie 34742 01 - po vinie w sklepie sprawdzali i pasuje po numerach na stronę prawą.

Też na warsztacie na początku obstawiali poduszkę, sprawdzali ją i poduszka ok. Poduszkę kupowałem sam, więc nie ma mowy o próbie wciśnięcia mi szmelcu. 

Najciekawsze, że jak odpalę auto, usunę błąd i robię próbę to błąd się nie pojawia. Na próbie operuję gazem tak, żeby "bujać" silnikiem. Po czym wystarczy auto zgasić i odpalić - błąd jest znowu na 640 obr.

Poduszka pasuje P&P czy trzeba coś kodować ? Nie miałem wcześniej styczności z B8 od strony mechanicznej i względem moich poprzednich audi przeskok technologiczny jest dość spory. 

Mega dziwna sprawa, kończą mi się pomysły, a nie chcę na starcie pruć wiązki :/ Najgorsze jest to, że aktualnie nie mam dostępu do kanału i naprawę musiałem zlecić warsztatowi... Teraz błądzę i sprawdzam rzeczy, które być może już zostały sprawdzone. Mam pomysł z odpięciem kostki od poduszki całkowicie i wtedy zobaczyć co "powie" VAG, ale nie wiem czy w ogóle jest sens.

Opublikowano

Do poduszki dochodzą 2 przewody. Czerwono-biały to zasilanie z bezpiecznika SB5 znajdującego się w podszybiu. Drugi przewód brązowo -niebieski idzie do sterownika silnika na pin 29. 

 

20210820_212917.jpg

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...