cinek531 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Witam, Noszę się z zamiarem wgrania mapy do mojej A4. Nie ma to być jakiś agresywny tuning (Ok 160-180km). Przy okazji być może razem z założeniem fmic aby trochę ulżyć i nie wysilać silnika. W związku z tym mam do forumowiczów prośbę o opinie w kilku kwestiach, a mianowicie: 1. Niestety zanosi się, ze w niedalekiej przyszłości skończy mi się sprzęgło/dwumas a być może i skrzynia bo już czuje jakby delikatne poszarpywania, wiec pytanie czy w perspektywie podnoszenia mocy nie należałoby zadbać o lepsze sprzęgło i skrzynie skoro i tak będą do wymiany? Jeśli tak, to jakie oznaczenia? Jeśli do mocy rzędu 180km nie ma potrzeby polepszania tych układów to gitara. 2. Czy zakładanie fmic do mocy 180km ma uzasadnienie? 3. Czy w standardzie podczas robienia nowej mapy jest robienie ogólnej diagnostyki układu? Czy wszystko śmiga jak należy? Mam na myśli turbo, podciśnienia, Przepływomierz i inne rzeczy o których nie mam pojęcia? Ogólnie zalezaloby mi żeby to zrobić z głową i nic na sile wiec jeśli moje auto się generalnie do tego nie nadaje to chciałbym wiedzieć zamiast robić coś na sile. Liczę na wasze opinie. pozdr.
przem8 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 5 minut temu, cinek531 napisał: zy w standardzie podczas robienia nowej mapy jest robienie ogólnej diagnostyki układu? Czy wszystko śmiga jak należy? Mam na myśli turbo, podciśnienia, Przepływomierz i inne rzeczy o których nie mam pojęcia? Tak, to powinno być w standardzie i na tym to polega, że najpierw diagnostyka i potem ewentualna naprawa i chip dedykowany do stanu auta, a nie gotowiec na XXX KM. Śmieszy mnie jak ktoś pisze, że będzie mieć mapę np. na 180KM., a co on wróżka?
cinek531 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2021 (edytowane) Napisałem przybliżoną oczekiwaną moc żeby uniknąć pytań forumowiczów do jakiej mocy chce go podnosić, bo od tego zależy czy fmic jest sens instalować czy nie. Albo czy lepiej jest założyć lepsze sprzęgło/skrzynie czy nie. ps. Fajnie ze Cię to śmieszy… Edytowane 24 Sierpnia 2021 przez cinek531
george Opublikowano 24 Sierpnia 2021 Opublikowano 24 Sierpnia 2021 1. Zestaw od BRD. 2. Tak, fabryczne IC jest małe.... 3. Ktoś, kto ma głowę na karku najpierw robi diagnostykę, w sytuacji gdy wszystko jest ok przystępuje do prac.
cinek531 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2021 8 godzin temu, george napisał: 1. Zestaw od BRD. 2. Tak, fabryczne IC jest małe.... 3. Ktoś, kto ma głowę na karku najpierw robi diagnostykę, w sytuacji gdy wszystko jest ok przystępuje do prac. Dzięki za odpowiedz. rozumiem ze zestaw z BRD masz na myśli skrzynia oraz sprzęgło? 1. Czy jeśli wrzucę tutaj logi dynamiczne to ocenicie jest pod kątem zdatności do mapowania?
george Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 2 godziny temu, cinek531 napisał: rozumiem ze zestaw z BRD masz na myśli skrzynia oraz sprzęgło? Sprzęgło i koło dwumasowe. Skrzyni nie musisz zmieniać. 2 godziny temu, cinek531 napisał: Czy jeśli wrzucę tutaj logi dynamiczne to ocenicie jest pod kątem zdatności do mapowania? Tak, tutaj https://a4-klub.pl/forum/308-a4-b6b7/
Ivanek Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 W dniu 25.08.2021 o 08:58, cinek531 napisał: Dzięki za odpowiedz. rozumiem ze zestaw z BRD masz na myśli skrzynia oraz sprzęgło? BRD + Twoja tarcza do obicia kevlarem za 200zł i masz zapas. Co do FMIC to jak najbardziej ma sens, temperatury rzędu 60-70 stopni w dolocie to jest zabójstwo i utrata kilkudziesięciu % mocy więc jeśli masz fundusz to rób.
cinek531 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2021 (edytowane) Dzięki z radę. raczej używane z demontażu? Nowe są w miarę dobre jakościowo? Jakoś mam przeświadczenie ze co oryginał to lepsze i czasem lepiej używkę kupić. czy sprzęgło z silnika BMN jest zamienne z tym BRD? Edytowane 26 Sierpnia 2021 przez cinek531
Ivanek Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 2 minuty temu, cinek531 napisał: Dzięki z radę. raczej używane z demontażu? Nowe są w miarę dobre jakościowo? Jakoś mam przeświadczenie ze co oryginał to lepsze i czasem lepiej używkę kupić. czy sprzęgło z silnika BMN jest zamienne z tym BRD? BMN to silnik z A3 poprzecznie montowany, BRD i AVF to silniki wzdłużne - moim zdaniem to nie zadziała.
cinek531 Opublikowano 1 Września 2021 Autor Opublikowano 1 Września 2021 Wybacz Ivanek ale chyba potrzebuję mieć to wyłożone jak krowie na rowie. nie do końca wiem z czego składa się zestaw sprzęgła.. tarcza, docisk, dwumas? Czyli docisk i dwumas z BRD. Tarcza moja z AVF do obicia kewlarem?
staniek Opublikowano 1 Września 2021 Opublikowano 1 Września 2021 Zestaw sprzęgła to tarcza docisk łożysko wyciskowe. Dwumas w sumie też najlepiej wymienić bo swoje już przelatał zapewne. Tarcze do obicia dajesz swoją, albo tą nową, jak wolisz. Z kewlarem różnie jest, najlepiej obijać okładziną LUK8090S. Ale jeśli nie masz zamiaru iść grubiej z mocą to daj sobie spokój z obijaniem bo zestaw z BRD daje radę chyba do około 450Nm. Przy okazji wymiany sprzęgła wymień łożysko igiełkowe w wale korbowym. Można wymienić również uszczelniacz walka sprzęgłowego (jest tani) skrzyni i jeśli trzeba/jeśli się poci uszczelniacz wału korbowego. Pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się