Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zamarzające przewody klimatyzacji - dalsza walka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jakiś czas temu pisałem o zamarzających przewodach klimatyzacji w mojej B7 2.0TDI BPW 2006 sedan. Zalecono wymianę zaworu dławiącego oraz osuszacza i wykonania próżni, tak tez z mechanikiem zrobiliśmy lecz nie przyniosło to skutku, przewody dalej zamarzają, niżej załączam screeny z vaga, dodam że po włączeniu klimy i po jakiejś minucie w grupie 010 na pierwszym polu temperatura spada nawet do -7 stopni, pozostałe wartości w innych polach i grupach są okej bo porównywałem z tabelą z wartościami które powinny być i są okej, jedynie ta wartość Evaporator Outlow G263 jest zła, powinna być jak wyczytałem minimalnie +2 a u mnie po włączeniu klimy jest nawet -7... Gdzie dalej szukać przyczyny? Poczytałem gdzieś że winowajcą może być jeszcze ZAWÓR STERUJĄCY KOMPRESORA - spróbować go wymienić? Jak mówicie?

ALLEGRO.PL

Kup taniej Zawór kompresora klimatyzacji NRF 38460 z Olsztyn na Allegro.pl, za 175,99 zł w kategorii Części samochodowe - Układ klimatyzacji. Opinie i recenzje czy warto kupić ofertę id: 9820303781...

 

008 009 010.jpg

011.jpg

Opublikowano

zawór sterujący kompresora jest wysterowywany przez sterownik klimatyzacji, sterownik reaguje albo na zbyt wysokie ciśnienie w układzie, albo na temperaturę parownika właśnie.

Próbowałeś podmieniać panel klimatyzacji oraz czujnik temperatury parownika?

Opublikowano (edytowane)

Nie, nie próbowałem, mówisz że na początku spróbować podmienić panel klimatyzacji oraz ten czujnik? I możesz mi powiedzieć gdzie znajduje się ten czujnik?

Edytowane przez max33r
Opublikowano

Podaj parametry wysterowania zaworu oraz ciśnienie w układzie (grupa pierwsza bloków pomiarowych) przy ujemnej temperaturze na parowniku

Opublikowano

IMG_20210901_143132.jpg

Opublikowano

W jaki sposób była dysza montowana? 

Opublikowano

Wyjęta poprzednia i nowa założona tak samo. Nie wiem czy ma to jakąś związek bo nie wiem czy tak powinno być ale gdy włączę klimę i przewody zamarzną to rurka e tym miejscu co jest dysza jest ciepła, nie jest w tym miejscu zamarznięta 

 

 

Opublikowano

Jest ciepła bo dokładnie w miejscu dyszy następuje rozprężanie cieczy czynnika, ciecz jest ciepła i dopiero za dyszą zaczyna obniżać swoją temperaturę (zaczyna się odparowywanie cieczy, czyli zmienia się stan skupienia. Większość procesu odparowania ma miejsce już w samym parowniku.)

Opublikowano

Rozumiem, wieczorem lub jutro będę miał drugi climatronic na podmiane i zobaczę czy będzie jakiś efekt.

Opublikowano

Wg mnie z grupy pierwszej wynika że pomimo wysterowania sprężarki niskim prądem, masz wysokie ciśnienie w układzie. Zdarzało się że do kompresora przez pomyłkę podłącza się wtyczkę od poduszki silnika, ale wtedy zazwyczaj nie ma chłodzenia na wolnych obrotach. Niemniej sprawdź czy jak odłączysz wtyczkę od kompresora to wyskoczy błąd elektrozaworu. Jeśli tak to problem może być zarówno w klimatroniku, elektrozaworze sprężarki lub samej sprężarce. Podaj proszę jeszcze kodowanie klimatronika oraz wyniki z kanałów adpatacji od 1 do 16

Page_1_-_hvac.jpg

Opublikowano

Niestety nie mam teraz auta w domu, stoi u mechanika na diagnozie i jutro max pojutrze będę wiedział o co chodzi, kodowanie z tego co pamiętam to same 0.

Opublikowano

I wyszło tak jak wcześniej mechanik obstawiał że wina leży po stronie zawóru sterującego kompresorem, po wymianie wszystko już jest okej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...