Rafka532 Opublikowano 24 Września 2021 Opublikowano 24 Września 2021 Witam, ostatnio robiłem koło mojej B7 lewy przód. Odkręciłem drążek kierowniczy od zwrotnicy chcąc wyczyścić, zrobiłem swoje, złożyłem, i po tej robicie wystąpił błąd czujnika kąta skrętu, co tu teraz zrobić pierwsze? Mogłem przestawić ustawienie? ( Ale nawet jak odkręciłem drążkiem w dół, to w górę dawałem w tym kierunku by wrócił tak jak był) Padł akurat w tym momencie? Taśma w kierownicy? Próbowałem adaptacji na sucho, jazdą i nic.
DarekS4 Opublikowano 24 Września 2021 Opublikowano 24 Września 2021 Zmienia wartości ? Wykręcałeś drążek ?? Zbieżność do tego nic nie ma. Raczej przypadek.
Rafka532 Opublikowano 24 Września 2021 Autor Opublikowano 24 Września 2021 1 godzinę temu, DarekS4 napisał: Zmienia wartości ? Wykręcałeś drążek ?? Zbieżność do tego nic nie ma. Raczej przypadek. Wykręcać by go wyjąć nie wykręcałem, odkręciłem od zwrotnicy, wyczyściłem koło sworznia, i jednie, co kręciłem to by go obrócić w dół sworzniem, ale potem w tym samym kierunku go przekręciłem do góry (chyba, że jednak przez pomyłkę odkręciłem jeden obrót i przez to błąd wyskoczył?) Na wartości nie moge popatrzeć bo mam błąd na vagu w tych blokach pomiarowych. Myślałem, że jak błąd czujnika skrętu to przez to mi nie chce wejść z czytać wartości.
DarekS4 Opublikowano 24 Września 2021 Opublikowano 24 Września 2021 (edytowane) 19 minut temu, Rafka532 napisał: Wykręcać by go wyjąć nie wykręcałem, odkręciłem od zwrotnicy, wyczyściłem koło sworznia, i jednie, co kręciłem to by go obrócić w dół sworzniem, ale potem w tym samym kierunku go przekręciłem do góry (chyba, że jednak przez pomyłkę odkręciłem jeden obrót i przez to błąd wyskoczył?) totalnie nie ma to żadnego znaczenia. Po prostu przypadek moim zdaniem. w kanale 005 ma ci się zmieniać pierwsza wartość od + do - i na odwrót. Jak ci tego nie loguje to coś masz nie tak w aucie lub z interfejsem. Są błędy na ABS ? Zobacz czy możesz logowac inne wartości np czujniki ABS. Podjedź do kogoś kto ma inny sprzęt w miarę markowy i sprawdź żeby wykluczyć sprzet/samochód Edytowane 24 Września 2021 przez DarekS4
Rafka532 Opublikowano 24 Września 2021 Autor Opublikowano 24 Września 2021 (edytowane) Godzinę temu, DarekS4 napisał: w kanale 005 ma ci się zmieniać pierwsza wartość od + do - i na odwrót. Jak ci tego nie loguje to coś masz nie tak w aucie lub z interfejsem. Są błędy na ABS ? Zobacz czy możesz logowac inne wartości np czujniki ABS. Podjedź do kogoś kto ma inny sprzęt w miarę markowy i sprawdź żeby wykluczyć sprzet/samochód Spróbuję Jeszcze na grupie Kierownicy wejść na bloki pomiarowe i od początku będę sprawdzał. Czujniki ABS wszystko działa, wypinalem i wpinałem każdy i łapie. Edytowane 24 Września 2021 przez Rafka532
shogu Opublikowano 24 Września 2021 Opublikowano 24 Września 2021 34 minuty temu, Rafka532 napisał: Spróbuję Jeszcze na grupie ABS/Hamulce wejść na bloki pomiarowe i od początku będę sprawdzał. Czujniki ABS wszystko działa, wypinalem i wpinałem każdy i łapie. Miałem podobny problem, jeżeli wartości się nie zmieniają zrób kodowanie i adaptacje od nowa.
Rafka532 Opublikowano 24 Września 2021 Autor Opublikowano 24 Września 2021 5 minut temu, shogu napisał: Miałem podobny problem, jeżeli wartości się nie zmieniają zrób kodowanie i adaptacje od nowa. Spróbuję, ale nie wiem gdzie szukać tego loginu z pięcioma liczbami (chyba) Chyba, że miałbyś gdzieś rozpiskę co i jak, krok po kroku.
DarekS4 Opublikowano 24 Września 2021 Opublikowano 24 Września 2021 Ja to robię vasem i idzie od strzału. VCDS robi z tym problem i to na forum tutaj już też widziałem parę razy. W leonie 2009r vcds nie łykał a vas z robił w 5min. Ten i ten ori.
shogu Opublikowano 24 Września 2021 Opublikowano 24 Września 2021 7 minut temu, Rafka532 napisał: Spróbuję, ale nie wiem gdzie szukać tego loginu z pięcioma liczbami (chyba) Chyba, że miałbyś gdzieś rozpiskę co i jak, krok po kroku. Tutaj masz procedure, było już na forum: Sensor for Steering Angle (G85) Prerequisites: Start the vehicle. Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left. Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h. If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight. Ensure that the steering wheel is not moved again. Keep the engine running and do not switch off the ignition. System voltage at least 12.0 V. [Select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 004 [Go!] Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °. [Done, Go Back] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 060 [Go!] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Note: If Adjustment Not Possible is displayed: The On/Off/Next button was used and the procedure will need to be repeated WITHOUT clicking it. The G85 live values were not within the +/-1.5 °specification. Repeating the procedure within specifications should resolve it. The Steering wheel should be turned to full right lock stop and to full left lock stop and centered again followed by repeating the procedure. The 16-Steerign Wheel control module and 44-Steering Assist control module (when applicable) Coding and Adaptation configurations should be checked to rule out a conflict. After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.
shogu Opublikowano 24 Września 2021 Opublikowano 24 Września 2021 4 minuty temu, DarekS4 napisał: Ja to robię vasem i idzie od strzału. VCDS robi z tym problem i to na forum tutaj już też widziałem parę razy. W leonie 2009r vcds nie łykał a vas z robił w 5min. Ten i ten ori. Wydaje mi się, że komp viakena ma też opcje adaptacji, gdzie jednym kliknięciem można wszystko zrobić
Rafka532 Opublikowano 24 Września 2021 Autor Opublikowano 24 Września 2021 6 minut temu, shogu napisał: Wydaje mi się, że komp viakena ma też opcje adaptacji, gdzie jednym kliknięciem można wszystko zrobić No właśnie ja mam Viakena, nawet aktualizowałem. Ale nie chciałem grzebać w ustawieniach by coś źle nie wpisać.
Rafka532 Opublikowano 24 Września 2021 Autor Opublikowano 24 Września 2021 3 godziny temu, shogu napisał: Wydaje mi się, że komp viakena ma też opcje adaptacji, gdzie jednym kliknięciem można wszystko zrobić No właśnie ja mam Viakena, nawet aktualizowałem. Ale nie chciałem grzebać w ustawieniach by coś źle nie wpisać. Edit: Mam takie coś w kącie skrętu nic nie pokazuje. Poziom obrotu się zmienia.
shogu Opublikowano 26 Września 2021 Opublikowano 26 Września 2021 W dniu 24.09.2021 o 16:54, Rafka532 napisał: No właśnie ja mam Viakena, nawet aktualizowałem. Ale nie chciałem grzebać w ustawieniach by coś źle nie wpisać. Edit: Mam takie coś w kącie skrętu nic nie pokazuje. Poziom obrotu się zmienia. Sprawdz czy masz w tym viakenie opcje dodatkowe w menu, jeżeli tak, to powinieneś mieć w nich adaptacje przepustnicy, a pozycje niżej adaptacje czujnika kata skrętu. Jeżeli nie, czeka Cię zabawa z vcds ponieważ tutaj nie wpuści Cię w kodowanie długie.
Rafka532 Opublikowano 27 Września 2021 Autor Opublikowano 27 Września 2021 W dniu 26.09.2021 o 13:32, shogu napisał: Sprawdz czy masz w tym viakenie opcje dodatkowe w menu, jeżeli tak, to powinieneś mieć w nich adaptacje przepustnicy, a pozycje niżej adaptacje czujnika kata skrętu. Jeżeli nie, czeka Cię zabawa z vcds ponieważ tutaj nie wpuści Cię w kodowanie długie. No właśnie doszedłem normalnie do połowy ale już potem co trzeba wejść na grupę 060 pisze mi, że nie obsługiwany moduł. Select] [03 - Brake Electronics] [Measuring Blocks - 08] Group 004 [Go!] Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °. [Done, Go Back] [Security Access - 16] Enter 40168, to enable the basic setting. [Do it!] [Basic Settings - 04] Group 060 [Go!] After a successful basic setting, field 2 should say "OK". [Done, Go Back] [Close Controller, Go Back - 06] Note:
Arek8888 Opublikowano 19 Października 2021 Opublikowano 19 Października 2021 Witajcie. Chciałbym podłączyć się do tematu. Muszę u siebie (A4 B6) wymienić czujnik kąta skrętu. Próbowałem już adaptacji i nic to nie daje. Wygląda mi to na jakieś fizyczne uszkodzenie. Czy ktoś może mi poradzić w jaki sposób go wymienić?
Rafka532 Opublikowano 20 Października 2021 Autor Opublikowano 20 Października 2021 Adaptacje przez komputer robiłeś?
Arek8888 Opublikowano 20 Października 2021 Opublikowano 20 Października 2021 Tak, robiłem adaptację przez komputer. Chciałbym wyciągnąć ten czujnik i zobaczyć czy fizycznie nie jest uszkodzony bo ostatnio podczas kręcenia kierownicą słyszalne były dziwne cyknięcia/skrzypienia a potem czujnik zaczął wariować. Czy jest on umieszczony na taśmie? Da się go wymienić czy trzeba z całą taśmą kupować?
Rafka532 Opublikowano 20 Października 2021 Autor Opublikowano 20 Października 2021 Ja doszedłem do ładu robiąc adaptacje Vscanem, ale z tego co czytałem, trzeba kierownicę ściągnąć, poduszkę by dostać się do tej taśmy czujnika
shogu Opublikowano 23 Października 2021 Opublikowano 23 Października 2021 bez demontażu kiery się nie obejdzie, co do czujnika to chyba cała tasiemka będzie do wymiany. Sprawdzałeś na VCDS czy jest jakaś reakcja?
Arek8888 Opublikowano 23 Października 2021 Opublikowano 23 Października 2021 Tak, sprawdzałem na Vag com. W moim przypadku ten czujnik czasami działa dobrze (nie świeci się nic na desce, a w vag-com widać, że czujnik reaguje bo kąt się zmienia wraz z kręceniem kierownicy), a czasami zupełnie bez powodu zaświeci się kontrolka ESP a czujnik nie reaguje (wtedy kąt w vag com stoi w miejscu). Przed chwilą zdemontowałem całą taśmę, oczyściłem styki, złożyłem z powrotem i po kilkunastu metrach jazdy kontrolka zgasła. Zobaczymy, jeśli znowu się zaświeci to będę kupował nowy czujnik.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się