Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 - 1.8T bonawentury


szaryy

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć dla wszystkich forumowiczów,

Wczoraj stałem się posiadaczem czarnej Audi A4 B7. W skrócie, 2005 rok produkcji, 195k przebiegu, silnik BFB, skrzynia HFD, co ciekawe samochód miał tylko 1 właściciela. Jako, że nie jestem w stanie zwalczyć u siebie uprzedzenia co do zakupu samochodu w Polsce to pojechałem po tą czarnulkę do Niemiec. 

Najbliższe plany co do autka to papierologia związana z rejestracją i oczywiście podstawowa eksploatacja, rozrząd, oleje, filtry, świece. Te ostatnie już zamówiłem (PFR6Q), co do rozrządu to również wysłałem zapytanie do H4mm3RSilnik będzie zalany Valvoline synpower 5w40 ale co do oleju w skrzyni mam rozterkę, który zastosować tak więc poszło pytanie do BCS skrzynie czym proponując zalać HFD. 

Jeżeli chodzi o pierwsze "ponadwymiarowe" mody to przy okazji wymiany kół z letnich na zimowe, te pierwsze pójdą na sprzedaż a w ich miejsce siądzie 8JX18 ET 43 5X112. spacer.png

Jestem zauroczony tym samochodem, chwilo trwaj :D

242888747_1050663422412217_5408535301250093428_n.jpg

243029217_523246388977297_6803497872834033789_n.jpg

242872101_392827568886426_4360838604993854268_n.jpg

243020698_606908040333991_8986677093669886941_n.jpg

 

242939035_3237722989837864_4587262415384083823_n.jpg

Przy przebiegu 195000km (1.10.2021) wymieniono:

- rozrząd SNR, pompa hepu, pasek osprzętu Conti
- świece NGK PFR6Q
- cewki beru
- olej Vavoline Synpower 5w40+ płukanka LIQUI MOLY PRO-LINE+ filtr oleju MANN filter
- wkładka filtra Pipercross
- czujnik temp wody 059919501A
- płyn chłodniczy g12+
- płyn wspomy ori
- DP+ hybryda na nowym żeliwie+ wtryski 0280156063+ dołożony prawy ic+ program u Łukasz13 (polecam)
- przepływka 3' ori, nowa

198560 15.01.2022

LPG
Klocki tył
 

 

Edytowane przez szaryy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pierwszą odpowiedź w temacie!

4 godziny temu, Gremlin0209 napisał:

Usuń znaczki sline ?

toż to sztefan dołożył czy wychodziło tak w serii? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, pelonek1 napisał:

Pokaż jak w środku wygląda.

Proszę bardzo, nic specjalnego ale wydaje się ładnie utrzymany. Nie wiecie Może czy H4mm3R ogarnia jeszcze ori rozrządy w dobrych cenach? Pisałem wczoraj rano do niego ale bez odzewu.

Swoją drogą, przy przebiegu 200k myślicie, że pasuje łańcuch również wymienić zapobiegawczo pomimo, że go nie słychać?

 

242916535_362477071972888_9125505894313231242_n.jpg

242928823_1066908460512853_3436419388191413480_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, szaryy napisał:

Swoją drogą, przy przebiegu 200k myślicie, że pasuje łańcuch również wymienić zapobiegawczo pomimo, że go nie słychać?

Nie zaglądaj tam jak jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spacer.png                 Doszła pierwsza paczka dedykowana dla B siódemy. Skromna ale zawsze coś.

Btw (motoryzacyjny), po 4 latach pożegnałem się dzisiaj z tym szatanem.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, witam forumowiczów!

Powoli kończę kompletować ekwipunek eksploatacyjno-tuningowy. Wczoraj odstawiłem samochód do garażu i zacząłem go przygotowywać do pozycji obsługowej- zderzak mam już zdjęty :D. Dzisiaj ściągnę pas przedni i zacznę się przymierzać do demontażu turbo. W trakcie oczekiwania na hybrydę zamierzam zrobić rozrząd i resztę podstawowej eksploatacji.

Już zapomniałem jak dużo frajdy daje dłubanie w swoim wozie, chociaż tak na prawdę do tej pory wszystko ograniczało się do absolutnych podstaw- tj wymiana olejów, klocków, drążków. Teraz postanowiłem pójść krok dalej, mając oczywiście na uwadze ryzyko jakie może się z tym wiązać. 

Pozdrawiam!

paczuszka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BartoszSoldier napisał:

Z ciekawości gdzie robiłeś hybrydę? 

dopiero będzie robiona u geremiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to pewnie dopiero początek. Powodzenia. Rozmawiałeś z Geremim jak koszta. Mam też turbo do roboty. Może być na priw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to te ukruszenie to pewnie w środku strona gorąca też ma dość. Nowe żeliwo strony gorącej i po problemie. Bo nie widzę nigdzie pęknięcia cora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fałszywy alarm, na szczęście turbinka nie ma pęknięcia a i jej demontaż przeszedł bez większych perturbacji. 

IMG_20211017_173426.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, szaryy napisał:

Fałszywy alarm, na szczęście turbinka nie ma pęknięcia a i jej demontaż przeszedł bez większych perturbacji. 

IMG_20211017_173426.jpg

Sam robiłeś? Jak tak to ile zeszło Ci z demontażem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pelonek1 napisał:

Sam robiłeś? Jak tak to ile zeszło Ci z demontażem?

Sam robiłem. Odkręcenie pasa przedniego+turbo zajęło mi pewnie z 7h

 

46 minut temu, MaTTym napisał:

Fajna sztuka.i dobrze się zaczyna ? Będę tu zaglądać ??

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Pany i mam najdzieję zaglądające na a4 klub Panewki,

Czekając na hybrydyzację mej turbo wymieniłem rozrząd, wyczyściłem intercoolery, wyrzuciłem kombizawór i w końcu coś zacząłem skręcać- DP i prawy IC.

Po 100k km uszczelka ori pompy wody trochę puszczała co widać na zdjęciu. 

249488511_564262471548409_8596425202595582262_n.jpg

249586781_423661189323456_3240113530290254972_n.jpg

249627302_584269809476516_1537491506796321397_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...