dmaniek Opublikowano 1 Października 2021 Opublikowano 1 Października 2021 Witam. Tak jak w tytule ani tylna wycieraczka ani spryskiwacz nie działa. Po podpięciu kompa nie ma błędów. Wszystko działa wymuszone przez vcds. Więc jest na pewno sprawne. Vcds podpowiada że ma do czynienia z wersją sedan natomiast ja mam kombi. Czy ktoś wie gdzie jest problem? Być może poprzedni właściciel coś w ustawieniach zmienił. Pytanko. Co z tym zrobić. Może ma ktoś pomysł jak zmienić długie kodowanie odnośnie bitów i bajtów żeby to funkcjonowało. Może ma ktoś fotkę z tym kodowaniem tak jak to powinno wyglądać Proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Muskel1 Opublikowano 1 Października 2021 Opublikowano 1 Października 2021 (edytowane) 1. Wrzuć pełny autoscan jako .txt lub skopiuj wszystko z protokołu autoscan i tu wklej. 2. Napisz czy masz spryskiwacze przednich lamp. Edytowane 1 Października 2021 przez Muskel1
dmaniek Opublikowano 2 Października 2021 Autor Opublikowano 2 Października 2021 Teraz tego skanu niestety nie mogę zrobić ponieważ to wszystko mój mechanik robił. Najwcześniej we wtorek mogę to zrobić. A co do spryskiwaczy lamp przednich to tak posiadam. Działają bez zarzutu. Czy coś jeszcze mam sprawdzić? Pozdrawiam
Muskel1 Opublikowano 2 Października 2021 Opublikowano 2 Października 2021 Bez skanu kodowań nie spawdzisz.
dmaniek Opublikowano 6 Października 2021 Autor Opublikowano 6 Października 2021 Wrzucam pełny autoscan. Mam nadzieję że ktoś mi pomoże w ogarnięciu tych błędów. Pozdrawiam serdecznie.Log-WAUZZZF46HA119492-155382km.txt
Muskel1 Opublikowano 7 Października 2021 Opublikowano 7 Października 2021 1. Czy w aucie zostały wymienione zegary i MMI? Bo masz w nich zapisane błędy mówiące o niepoprawnym kodowaniu. 2. Czy to jest "Anglik" ? Czyli kierownica po prawej stronie?
dmaniek Opublikowano 7 Października 2021 Autor Opublikowano 7 Października 2021 Nic nie zostało zmienione. Wszystko jest tak jak było. Nie jest to Anglik.
Muskel1 Opublikowano 8 Października 2021 Opublikowano 8 Października 2021 (edytowane) W takim razie niech się w warsztacie przyjrzą byte 12 w sterowniku 09. Jeżeli dobrze widzę, to masz tam zakodowaną kierownicę po prawej stronie oraz brak wycieraczki tylnej. Dodatkowo proponuję zmienić warsztat na taki, który posiada legalne oprogramowanie diagnostyczne a nie chińskiego klona, który nie jest w stanie komunikować się ze wszystkimi sterownikami, jak w Twoim przypadku ze sterownikiem komfortu 46. Edytowane 8 Października 2021 przez Muskel1
dmaniek Opublikowano 8 Października 2021 Autor Opublikowano 8 Października 2021 Ok. Dziękuję za info. A co z innymi błędami. Możesz mi napisać czego dotyczą i co z nimi zrobić? Proszę o pomoc i pozdrawiam
Muskel1 Opublikowano 8 Października 2021 Opublikowano 8 Października 2021 (edytowane) Adresse 03: Bremsenelektronik (J104) Labeldatei: DRV\8W0-907-379-PLU-V1.clb Teilenummer SW: 8W0 907 379 G HW: 8W0 907 379 J Bauteil: ESP9 Plus H06 0719 Codierung: 04AA1C9910A30A9F51A2489A007F5292E6A592203808508A12004A4967A549 Betriebsnr.: WSC 06334 790 00001 ASAM Datensatz: EV_ESP9BOSCHCMP 001001 ROD: EV_ESP9BOSCHCMP_001.rod VCID: 4999E823E8B90BC354-801C 4 Fehlercodes gefunden: 420352 - Reifen vorn links C1054 00 [047] - Reifendruckwarnung - zu niedrig bestätigt - geprüft seit letzter Löschung Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 00000001 Fehlerpriorität: 6 Fehlerhäufigkeit: 1 Kilometerstand: 155272 km Datum: 2021.09.29 Zeit: 17:33:05 7B 00 00 00 C2 00 00 00 F0 70 416768 - Reifen vorn rechts C1056 00 [047] - Reifendruckwarnung - zu niedrig bestätigt - geprüft seit letzter Löschung Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 00000001 Fehlerpriorität: 6 Fehlerhäufigkeit: 1 Kilometerstand: 155272 km Datum: 2021.09.29 Zeit: 17:33:05 7B 00 00 00 C2 00 00 00 F0 70 420096 - Reifen hinten links C1058 00 [047] - Reifendruckwarnung - zu niedrig bestätigt - geprüft seit letzter Löschung Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 00000001 Fehlerpriorität: 6 Fehlerhäufigkeit: 1 Kilometerstand: 155272 km Datum: 2021.09.29 Zeit: 17:33:05 7B 00 00 00 C2 00 00 00 F0 70 417024 - Reifen hinten rechts C105A 00 [047] - Reifendruckwarnung - zu niedrig bestätigt - geprüft seit letzter Löschung Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 00000001 Fehlerpriorität: 6 Fehlerhäufigkeit: 1 Kilometerstand: 155272 km Datum: 2021.09.29 Zeit: 17:33:05 Błąd dotyczy za niskiego cisnienia w oponach. Po napompowaniu i zapisaniu nowego cisnienia blad mozna skasowac i nie powroci. Bledy w sterownikach 17 i 5F (zwgary i MMI) mowia, tak jak juz wyzej pisalem, ze sterowniki sa niepoprawnie zakodowane. Blad w sterowniku 19 (Gateway) swiadczy o braku komunikacji ze sterownikiem kontroli cicnienia powietrza w kolach (65), ktorego seryjnie nie ma w A4 B9, wiec jezeli nie zostal dolozony to jest to blad w kodowaniach. Dalsze informacje nie sa pokazane, bo program diagnostyczny to pirat. Sterownik 29 i 39 (sterowanie lampami) nie sa osiagalne bo program pirat, to samo ze sterownikiem komfortu 46. Sterownik 65 kontroli cisnienia, nie osiagalny bo tak jak pisalem, pewnie go nie posiadasz. W sterowniku MMI 5F oprocz niepoprawnego kodowania jest blad, ktory pojawia sie po wgraniu softu map do nawigacji poza ASO, swiadczy o nieprzeprowadzonej dokumentacji wstecznej. Mozna go wykasowac za pomoca kalkulatora XOR i VCDS. Ponadto blad wskazujacy na brak komunikacji z zewnetrznymi portami AUX/USB, jezeli takich nie masz to pewnie jest to wynikiem tego blednego kodowania. Edytowane 8 Października 2021 przez Muskel1
dmaniek Opublikowano 8 Października 2021 Autor Opublikowano 8 Października 2021 Dziękuję bardzo za odpowiedź. Mam pytanko. Muszę z tymi błędami jechać do serwisu Audi czy da się te błędy usunąć w inny sposób? Serwis skasuje majątek. Z tego co widzę też mieszkasz w DE. Można wiedzieć gdzie? Pozdrawiam
Muskel1 Opublikowano 8 Października 2021 Opublikowano 8 Października 2021 Można pewnie także bez wizyty w ASO pozbyć się tych błędów ale to może okazać się nie takie łatwe. Kij wie kto i co tam w kodowaniach pozmieniał. Wizyta w ASO i zlecenie wykonania porównania online nie są aż tak drogie. Podłączają auto pod program diagnostyczny i wykonują porównanie kodowań stanu faktycznego ze stanem jak powinno ono fabrycznie wyglądać. Kosztuje to może 120-150€. Kodowania i adaptacje zostają przywrócone do stanu fabrycznego. Mieszkam na północy Niemiec nieopodal Kiloni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się