Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej który wlewał poprzedni właściciel auta.Jaki olej jest odpowiedni audi a4 b8 2.0 TDI 143km CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam sprawa jest taka że poprzedni właściciel lał Motula Xclean EFE 8100 VW 505 00 / 505 01 5w-30(ACEA C2/C3)czy jest on odpowiedni do tego silnika czy mu szkodził? ja mam zamiar używać również Motula ale Xclean 800 5w-30  VW 504 00/ 507 00.Co sądzicie który olej lepszy pozdrawiam i czy stary był zly czy można było go lać  :) ( zdjęcie oleji w załączniku)

1 olej.jpg

olej 2.jpg

Opublikowano

zapodaj XCleana +

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Specyfikacja dla tego modelu to 504 00/ 507 00, więc sprawa jest chyba oczywista. Albo Specific, albo X-clean+.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

OK

Edytowane przez Kamil12315
Błąd
Opublikowano
11 godzin temu, Kamil12315 napisał:

a jak poprzednik lał ten drugi to bardzo źle autko to odczuło jak uważasz??

Silnik nie wyczuł różnicy a nawet miał łatwiejszy rozruch i lepszą ochronę w temperaturze roboczej.

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 godziny temu, KINIAM napisał:

..... i lepszą ochronę w temperaturze roboczej.

 

A jak i czym to zbadałeś i z czego to wywnioskowałeś ?

Pytam z ciekawości.

Opublikowano
18 godzin temu, Kamil12315 napisał:

a jak poprzednik lał ten drugi to bardzo źle autko to odczuło jak uważasz??

Oj, nie mam pojęcia, jak autko to odczuło. Te specyfikacje do czegoś pewnie służą. Może niech się wypowie na ten temat ktoś, kto się na tym zna. 

Opublikowano
5 godzin temu, Fido napisał:

A jak i czym to zbadałeś i z czego to wywnioskowałeś ?

Patrz karta techniczna: lepkości kinematyczne i wskaźnik lepkości.

Olej ma trochę więcej popiołów od tych 504 00/507 00 ale jest to zrównoważone większa ilością TBN.

Zresztą sporo tego oleju EFE zalewamy do diesli, gdzie jest wymagane C2  i Euro 4/5/6.

Kupowałem jakiś czas temu po 13-15 ojro za bańkę 4 litry dostawy prosto z Francji.

Opublikowano

Nie pytam o kartę.

Pytam jak to udowodnisz że ma lepszą ochronę w temperaturze roboczej.

Jakieś doświadczenia przeprowadziłeś ?

Nie czepiam się, pytam z czystej ciekawości.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 13.10.2021 o 22:10, Fido napisał:

Jakieś doświadczenia przeprowadziłeś ?

Osobiście nie ale mam zaprzyjaźnionych pozytywnie zakręconych pasjonatów motoryzacji a wśród nich kilku od tribologii.

Wlewali do różnych silników, przebiegi roczne powyżej 50 tys. km, oleje różnych firm/producentów co do ciśnień, temperatur i jakości filmu olejowego tego wszystkiego nie wiem.

jak w rodzinnej flocie trafiły się jednostki z silnikami wymagającymi oleju C2 zacząłem drążyć temat i szukać możliwie najlepszych olejów C2/C3 pod względem ochrony silnika.

Otrzymuje od nich wskazówki odnośnie olejów i jak dotychczas wszystko jest OK moje jednostki te od oleju C2 nie robią więcej jak 25 tys.km rocznie/ dwa razy wymieniam olej.

Jakie dotychczas stosowałem oleje 5W30: Motul EFE, Texaco C2, Trident LL C2/C3, Lotos C2/C3 mam jeszcze wskazanie na Mobil 1 ESP C2/C3 ale nie zalewałem.

Jakie oleje 5W30 C2 raczej odradzają przy dużych przebiegach rocznych, długich trasach w gorących dniach: Total/ELF, Ravenol FEL, Gulf PCX, Valvoline ENV, Millers XF, LM 4300, Neste Pro Citi, Petronas, Motul ECO,  co nie znaczy, że tych olejów nie można zalewać przy mieszanych trasach i innych przebiegach.

Korzystam ze swojej ściągawki, którą spisałem w oparciu o ich doświadczeniach w 2019 roku.

Wiem, że w produkcji olejów zachodzą zmiany więc powyższe zapewne trzeba będzie zweryfikować.

Wiem też od nich, że testowali już inne oleje miedzy innymi Bizol, PMO, Eurol  ale nie są mi znane ich opinie.

Nie jestem mechanikiem a jedynie dociekliwym fanem motoryzacji, który stara się dbać możliwie jak najlepiej o silnik/pojazd.

Tytułem uzupełnienia w miarę aktualna informacja od moich mechaników/badaczy olejów 5W30 C2 i nie tylko:

- Bizol Protect najlepiej sprawował się w silnikach lecz został wycofany z produkcji i zastąpiony Bizol Technology niestety ten olej to już całkowicie dla ochrony środowiska a nie silnika.

- Eneos  niestety to również bardziej dla ekologii.

- Eurol i PMO na podobnym poziomie tutaj już znacznie lepiej z ochroną silnika, może nie aż tak jak oleje wskazane mi w 2019 roku ale lepiej od tych co mi odradzano.

Taka drobna jeszcze informacja odnośnie olejów Total/ELF C2 zalecanych przez koncern PSA, mechanicy stwierdzają, że te obecne oleje bardziej się sprawdzają od tych z przed kilku lat. Szczególnie dotyczy to wysilonych silników i małej ilości oleju w układzie smarowania, oleje wprost gotowały się i wraz z wodnym układem chłodzenia nie zapewniały odpowiednich warunków dla pracy silnika.

Tę informację uzyskałem na szybko i sorry jeśli coś poplątałem lub napisałem nie fachowo.

 

 

 

Edytowane przez KINIAM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...