Jump to content
IGNORED

Olej który wlewał poprzedni właściciel auta.Jaki olej jest odpowiedni audi a4 b8 2.0 TDI 143km CR


Kamil12315
 Share

Recommended Posts

Witam sprawa jest taka że poprzedni właściciel lał Motula Xclean EFE 8100 VW 505 00 / 505 01 5w-30(ACEA C2/C3)czy jest on odpowiedni do tego silnika czy mu szkodził? ja mam zamiar używać również Motula ale Xclean 800 5w-30  VW 504 00/ 507 00.Co sądzicie który olej lepszy pozdrawiam i czy stary był zly czy można było go lać  :) ( zdjęcie oleji w załączniku)

1 olej.jpg

olej 2.jpg

Link to comment
Share on other sites

zapodaj XCleana +

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Specyfikacja dla tego modelu to 504 00/ 507 00, więc sprawa jest chyba oczywista. Albo Specific, albo X-clean+.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, black70 napisał:

Specyfikacja dla tego modelu to 504 00/ 507 00, więc sprawa jest chyba oczywista. Albo Specific, albo X-clean+.

a jak poprzednik lał ten drugi to bardzo źle autko to odczuło jak uważasz??

Link to comment
Share on other sites

Jak wymieniał na czas to nic się nie działo.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Kamil12315 napisał:

a jak poprzednik lał ten drugi to bardzo źle autko to odczuło jak uważasz??

Silnik nie wyczuł różnicy a nawet miał łatwiejszy rozruch i lepszą ochronę w temperaturze roboczej.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, KINIAM napisał:

..... i lepszą ochronę w temperaturze roboczej.

 

A jak i czym to zbadałeś i z czego to wywnioskowałeś ?

Pytam z ciekawości.

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Kamil12315 napisał:

a jak poprzednik lał ten drugi to bardzo źle autko to odczuło jak uważasz??

Oj, nie mam pojęcia, jak autko to odczuło. Te specyfikacje do czegoś pewnie służą. Może niech się wypowie na ten temat ktoś, kto się na tym zna. 

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Fido napisał:

A jak i czym to zbadałeś i z czego to wywnioskowałeś ?

Patrz karta techniczna: lepkości kinematyczne i wskaźnik lepkości.

Olej ma trochę więcej popiołów od tych 504 00/507 00 ale jest to zrównoważone większa ilością TBN.

Zresztą sporo tego oleju EFE zalewamy do diesli, gdzie jest wymagane C2  i Euro 4/5/6.

Kupowałem jakiś czas temu po 13-15 ojro za bańkę 4 litry dostawy prosto z Francji.

Link to comment
Share on other sites

Nie pytam o kartę.

Pytam jak to udowodnisz że ma lepszą ochronę w temperaturze roboczej.

Jakieś doświadczenia przeprowadziłeś ?

Nie czepiam się, pytam z czystej ciekawości.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.10.2021 o 22:10, Fido napisał:

Jakieś doświadczenia przeprowadziłeś ?

Osobiście nie ale mam zaprzyjaźnionych pozytywnie zakręconych pasjonatów motoryzacji a wśród nich kilku od tribologii.

Wlewali do różnych silników, przebiegi roczne powyżej 50 tys. km, oleje różnych firm/producentów co do ciśnień, temperatur i jakości filmu olejowego tego wszystkiego nie wiem.

jak w rodzinnej flocie trafiły się jednostki z silnikami wymagającymi oleju C2 zacząłem drążyć temat i szukać możliwie najlepszych olejów C2/C3 pod względem ochrony silnika.

Otrzymuje od nich wskazówki odnośnie olejów i jak dotychczas wszystko jest OK moje jednostki te od oleju C2 nie robią więcej jak 25 tys.km rocznie/ dwa razy wymieniam olej.

Jakie dotychczas stosowałem oleje 5W30: Motul EFE, Texaco C2, Trident LL C2/C3, Lotos C2/C3 mam jeszcze wskazanie na Mobil 1 ESP C2/C3 ale nie zalewałem.

Jakie oleje 5W30 C2 raczej odradzają przy dużych przebiegach rocznych, długich trasach w gorących dniach: Total/ELF, Ravenol FEL, Gulf PCX, Valvoline ENV, Millers XF, LM 4300, Neste Pro Citi, Petronas, Motul ECO,  co nie znaczy, że tych olejów nie można zalewać przy mieszanych trasach i innych przebiegach.

Korzystam ze swojej ściągawki, którą spisałem w oparciu o ich doświadczeniach w 2019 roku.

Wiem, że w produkcji olejów zachodzą zmiany więc powyższe zapewne trzeba będzie zweryfikować.

Wiem też od nich, że testowali już inne oleje miedzy innymi Bizol, PMO, Eurol  ale nie są mi znane ich opinie.

Nie jestem mechanikiem a jedynie dociekliwym fanem motoryzacji, który stara się dbać możliwie jak najlepiej o silnik/pojazd.

Tytułem uzupełnienia w miarę aktualna informacja od moich mechaników/badaczy olejów 5W30 C2 i nie tylko:

- Bizol Protect najlepiej sprawował się w silnikach lecz został wycofany z produkcji i zastąpiony Bizol Technology niestety ten olej to już całkowicie dla ochrony środowiska a nie silnika.

- Eneos  niestety to również bardziej dla ekologii.

- Eurol i PMO na podobnym poziomie tutaj już znacznie lepiej z ochroną silnika, może nie aż tak jak oleje wskazane mi w 2019 roku ale lepiej od tych co mi odradzano.

Taka drobna jeszcze informacja odnośnie olejów Total/ELF C2 zalecanych przez koncern PSA, mechanicy stwierdzają, że te obecne oleje bardziej się sprawdzają od tych z przed kilku lat. Szczególnie dotyczy to wysilonych silników i małej ilości oleju w układzie smarowania, oleje wprost gotowały się i wraz z wodnym układem chłodzenia nie zapewniały odpowiednich warunków dla pracy silnika.

Tę informację uzyskałem na szybko i sorry jeśli coś poplątałem lub napisałem nie fachowo.

 

 

 

Edited by KINIAM
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...