Jump to content
IGNORED

A4 B7 1.9 TDI - Kolizja. Naprawa z OC sprawcy


Recommended Posts

Witajcie,

Kolizja przed przejściem dla pieszych - Pani za mną nie zdążyła się zatrzymać (ślisko + wtargnięcie pieszego = dzwon) no i niestety - stało się...

Kwestia wygląda następująco: 

Uszkodzenia na 1 rzut oka jakie zauważyłem:

  • dwie dziury w zderzaku + zarysowany zderzak (po całej długości + przy chromie)
  • uszkodzony chrom (pęknięty + wypadł z zaczepów) przy bagażniku
  • uszkodzenie widać także na rurze wydechowej, spoiler dolny i chyba klapa bagażnika (nie jestem specjalistą)
  • czujniki PDC nie działają (przód + tył --> po uderzeniu już jest tylko "pisk")
  • check engine się zaświecił z nieznanych przyczyn
  • napinacz pasa bezpieczeństwa kierowcy (nie zwija się pas)

W aucie poszkodowanej (Kia Ceed) została wgnieciona przednia belka (brakło 2 cm do chłodnicy), zderzak uszkodzony, pokrywa silnika i reflektor wypadł z zaczepu ale się jeszcze jakoś trzymał.

Szkoda zgłoszona do ubezpieczyciela sprawy.

Towarzystwo Ubezpieczeniowe: WARTA

Na dzień 20.10.2021 jestem umówiony w ASO na oględziny pojazdu (sam wybrałem ASO) wraz z rzeczoznawcą (mam nadzieję).

Jakie ukryte wady jeszcze mogą się kryć pod zderzakiem?

Domyślam się, że podczas oględzin pasuje wrzucić samochód na podnośnik i zdjąć zderzak by ocenić co się mogło stać.

Podejrzewam, że mogła mi uciec geometria, jakieś mocowanie, zaczepy czy belka zderzaka, podłużnica... No nie wiem. Pomysłów mam mnóstwo. Poniżej wrzucam uszkodzenia.

 

Z góry przepraszam za brudny zderzak ale było po deszczu. Uszkodzenia myślę, że widać. Jeśli nie to jutro podrzucę "czystsze" fotki :D 

 

image0.jpeg

image1.jpeg

image2.jpeg

image3.jpeg

image4.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Check może się świecić od uszkodzonej sondy w katalizatorze, skoro wydech został też uderzony to takie zderzenie mogło ją uszkodzić. 

Link to comment
Share on other sites

Widzę, że kolega używa zawartości głowy i najpierw myśli, pyta, a potem działa. Umówienie się na wizytę rzeczoznawcy w warsztacie to bardzo sensowne rozwiązanie. Wycena szkody jest obowiązkiem ubezpieczyciela, ale rzeczoznawca będący na jego etacie nie uwzględni uszkodzeń niewidocznych. Dlatego tak ważne jest zdemontowanie elementów poszycia zderzaka do oględzin. Warto też zdjąć wykładzinę bagażnika. Zwłaszcza w samochodach wyposażonych w hak holowniczy, przy uderzeniach w tył, często dochodzi do deformacji wnęki koła zapasowego i podłogi bagażnika. Dodatkowym atutem oględzin w warsztacie jest fakt, że rzeczoznawca ubezpieczyciela nie może pozwolić sobie na zbytnią nonszalancję, Obecność innego fachowca wymusza zachowanie profesjonalizmu. Na temat samej wyceny możemy podyskutować, jak już zostanie sporządzona. Zawsze można się odwołać od niekorzystnej wyceny (zaniżona stawka, zastosowane zamienniki, rabaty), ale przede wszystkim należy zadbać, by wszystkie uszkodzenia zostały w niej uwzględnione. Poszkodowanemu przysługuje prawo do korzystania z samochodu zastępczego (to nawet przyspiesza proces likwidacji szkody, bo koszty rosną po stronie ubezpieczyciela).

Pozdrawiam.  

Link to comment
Share on other sites

Mogę dodać do pierwszego posta jeszcze troszkę...

Do uszkodzeń zauważonych podczas oględzin:

  • porysowana klapa bagażnika po lewej stronie --> do malowania
  • porysowany delikatnie reflektor lewy --> na polerkę

Kosztorys powinien być na moim mailu do 2 tygodni także podzielę się Nim i poproszę o dalsze porady :hi:

 

Link to comment
Share on other sites

Odpowiedź masz na PW, ale Jestem zaskoczony rzetelnością tej kalkulacji. Zastosowana stawka rbg 170 zł poprawna, zakres czynności naprawczych także, jedyne uwagi to zastosowany rabat 5% na części zamienne, oraz materiał lakierniczy (tu nie napisali ile tego rabatu).

Pozdrawiam.    

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, hak64 napisał:

Jestem zaskoczony rzetelnością tej kalkulacji.

Ja też. Jak widać są jeszcze normalne firmy ubezpieczeniowe, ja niestety na takie nie trafiam. Moja sprawa z C6 jeszcze się ciągnie u rzecznika. W B7 miałem szkodę to za zderzak tył policzyli mi 300 zł (jakiś zamiennik). A tutaj wszystko na częściach z ASO, jestem pod wrażeniem.

Edited by pelonek1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, hak64 napisał:

Odpowiedź masz na PW, ale Jestem zaskoczony rzetelnością tej kalkulacji. Zastosowana stawka rbg 170 zł poprawna, zakres czynności naprawczych także, jedyne uwagi to zastosowany rabat 5% na części zamienne, oraz materiał lakierniczy (tu nie napisali ile tego rabatu).

Pozdrawiam.    

Pytanie skąd się tam wgl znalazły części zamienne i dlaczego nie ma nic na temat czujników parkowania (PDC), które przestały działać i check engine, który się zaświecił....

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Krystianooo napisał:

Pytanie skąd się tam wgl znalazły części zamienne

W kosztorysie uwzględniono wymianę:

- okładzina zderzaka tylnego

- spojler zderzaka

- nakładka zderzaka 

- osłona tablicy rej.

- napisy i emblemat 

 

Link to comment
Share on other sites

Aktualizacja przyszła wczoraj bardzo późno... LECZ... Autko wciąż w ASO i czekamy na rozwój sytuacji... :D 

 

 

Poprawka_1.png

Poprawka_2.png

Poprawka_3.png

Link to comment
Share on other sites

To jest kosztorys ubezpieczyciela, czy kosztorys warsztatu przesłany ubezpieczycielowi do akceptacji?  Wyliczałem wartość tej szkody (symulacja na własny użytek) i wyszło niecałe 5000 zł, ale na stawce 120 zł (średnia w moim rejonie).  Pytanie tylko, czy wypłacą kasę, czy też zapłacą za naprawę z rozliczeniem bezgotówkowym. To pierwsze jest korzystniejsze, bo z pewnością znajdziesz warsztat, który dokona naprawy w kwocie poniżej 5000 zł i to na oryginalnych częściach.  

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, hak64 napisał:

To jest kosztorys ubezpieczyciela, czy kosztorys warsztatu przesłany ubezpieczycielowi do akceptacji?  Wyliczałem wartość tej szkody (symulacja na własny użytek) i wyszło niecałe 5000 zł, ale na stawce 120 zł (średnia w moim rejonie).  Pytanie tylko, czy wypłacą kasę, czy też zapłacą za naprawę z rozliczeniem bezgotówkowym. To pierwsze jest korzystniejsze, bo z pewnością znajdziesz warsztat, który dokona naprawy w kwocie poniżej 5000 zł i to na oryginalnych częściach.  

 

Bezgotówkowa naprawa w ASO Audi To już jest zaakceptowany kosztorys przez ubezpieczyciela wysłany przez ASO

Link to comment
Share on other sites

Niby dużo ale nie widzę tu wyszczególnione co jest powodem CHECK'a i jak mają zamiar to naprawić, bo co jak skasowanie błędu nic nie da i jest jak pisałem, czyli uszkodzona sonda od uderzenia w wydech?

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, Langista napisał:

Niby dużo ale nie widzę tu wyszczególnione co jest powodem CHECK'a i jak mają zamiar to naprawić, bo co jak skasowanie błędu nic nie da i jest jak pisałem, czyli uszkodzona sonda od uderzenia w wydech?

J179 - komp. ster. autom. rozgrzewania świec

0001 - elektronika silnika

5658 0 P161A Świeca żarowa cylindra 1 Przerwa (statycznie)

5658 0 P161B Świeca żarowa cylindra 2 Przerwa (statycznie)

5658 0 P161D Świeca żarowa cylindra 4 Przerwa (statycznie)

 

Najlepsze jest to, że ja 03.09.2021r. wymieniałem świece żarowe :)

WYMIANA: 4x świeca żarowa Bosch Duraterm GLP050 + Pasta ceramiczna 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...