Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Słabe hamowanie 1.8T


Rafka532

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym was zapytać gdzie szukać przyczyny słabego hamowania. Płyn jest, klocki tarcze wszystko w porządku,lecz jadąc powiedzmy 70km/h i wciskając do spodu pedał, trzeba go mocniej wcisnąć przy końcu oraz nie ma tak by auto od razu chciało stanąć,  wciskając nie wyrzuca tak z fotela jak u innych(nie wiem jak to zrozumiale opisać). Wcisne cały pedal i autko hamuje ale jedzie. ABS działa, hamując delikatnie fajnie bierze na górze. Myślałem o wymianie płynu (bo nie wiem kiedy był wymieniany, kupiłem i jak na razie tego nie robiłem). Czytałem jak ktoś pisał o gumie w przegrodzie, że ją zasysa, wstawiłem tulejkę i nie ma rezultatów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn hamulcowy co 2 lata się zmienia, masz możliwość to podjedź do serwisu, który ma przyrząd do sprawdzenia jakości płynu hamulcowego. Mogą też puchnąć przewody elastyczne idące do zacisków. Mogła się utworzyć warstwa szkła na tarczy/klockach od przegrzania. Może padać serwo, powodów może być kilka. Od początku tak masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź eżektor i siły hamowania na skp, może któryś zacisk "stoi". Co do płynu to niby co 2 lata się wymienia, a sprawdzałem kiedyś płyn, który nie był wymieniany co najmniej 6lat i spełniał wymagania.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Langista napisał:

Płyn hamulcowy co 2 lata się zmienia, masz możliwość to podjedź do serwisu, który ma przyrząd do sprawdzenia jakości płynu hamulcowego. Mogą też puchnąć przewody elastyczne idące do zacisków. Mogła się utworzyć warstwa szkła na tarczy/klockach od przegrzania. Może padać serwo, powodów może być kilka. Od początku tak masz?

To płyn myślę wymienić i wtedy zobaczę czy problem dalej jest. Tarcze i klocki z przodu nowki w sierpniu założone, tył klocek rok temu, po każdej wymianie czegoś było tak samo (od początku jak kupiłem) Serwo da się jakoś sprawdzić? 

 

28 minut temu, przem8 napisał:

Sprawdź eżektor i siły hamowania na skp, może któryś zacisk "stoi". Co do płynu to niby co 2 lata się wymienia, a sprawdzałem kiedyś płyn, który nie był wymieniany co najmniej 6lat i spełniał wymagania.

Ezektor wymieniony był, wyszedł mi jak sprawdzałem szczelność (więc tutaj po stronie wezykow bym nie szukał) ale poprawy nie było. Zaciski okey bo klocki równo starte. Auto dobrze hamuje ale nie ma tego momentu by miało stanąć w miejscu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Rafka532 napisał:

To płyn myślę wymienić i wtedy zobaczę czy problem dalej jest. Tarcze i klocki z przodu nowki w sierpniu założone, tył klocek rok temu, po każdej wymianie czegoś było tak samo (od początku jak kupiłem) 

Czytając takie wypowiedzi czasem się we mnie gotuje dotyczy to mechaników jak i użytkowników.

Mechanik co wymienia tarcze, klocki cofając tłoczek nie spuszcza płynu tylko zasyfiony, nawodniony, przegrzany płyn cofa do układu.

Jak wymieniamy tarcze, klocki to obowiązkowo wymiana płynu hamulcowego.

Jak z jakiś powodów nie zrzucamy całego płynu z układu to zawsze usuwamy ten ze zbiorniczka i przy tłoczku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KINIAM napisał:

Czytając takie wypowiedzi czasem się we mnie gotuje dotyczy to mechaników jak i użytkowników.

Mechanik co wymienia tarcze, klocki cofając tłoczek nie spuszcza płynu tylko zasyfiony, nawodniony, przegrzany płyn cofa do układu.

Jak wymieniamy tarcze, klocki to obowiązkowo wymiana płynu hamulcowego.

Jak z jakiś powodów nie zrzucamy całego płynu z układu to zawsze usuwamy ten ze zbiorniczka i przy tłoczku.

 

 

Kupiłem płyn jak i tarcze z klockami wymieniłem ale tak zeszło bo potem miałem inny problem do rozwiązania i wymiana płynu czeka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2021 o 16:17, Langista napisał:

Zrób jak @przem8 napisał, pojedź na skp i jak jest możliwość to poproś o wydruk z maszyny lub zapamiętaj wyniki.

Przejade się najwyżej, tylko nie wiem czy dobrze czasem nie pokazywało (równo na wykresach), bo przy hamowaniu auto mi wpadło w wibracje przy większych prędkościach, zmieniłem piasty, tarcze i mama pojechała mi na skp by sprawdzili czy jest jakieś bicie w zawieszeniu, i myślę, że i wtedy sprawdzali hamowanie, ale tylko myślę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wymienię płyn w wolnej chwili i zobaczę na rezultaty, bo nie ma co szukac tylko pierw podstawę zrobić. A powiedzcie z jaką kolejnością wreszcie odpowietrzać? Jeden mówi tak, drugi tak :p

Edytowane przez Rafka532
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Rafka532 napisał:

 A powiedzcie z jaką kolejnością wreszcie odpowietrzać? 

Specem nie jestem ale zawsze zaczynałem odpowietrzanie od tych najdłuższych przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylne zaciski w Audi najlepiej zdjąć i obracać nim w.miare możliwości aby wszystkie pęcherzyki powietrza uciekły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanko bo teraz będe miał trochę wolnego i wreszcie zabiorę się za robotę :D próbował wymieniać płyn hamulcowy z patentem na opryskiwacz ciśnieniowy (ten z pompką?) nalac do zbiorniczka, do pełna podpiąć opryskiwacz, nabić ciśnienie i spuszczać odpowietrznikiem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...