Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kierownicy ze zwykłej na multi plus w A4 B9


Andrzejx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie co do wymiany kierownicy ze zwykłej na MuFi Plus. U mnie po wymianie przestały działać łopatki do zmiany biegów. Czy spotkaliście się z takim problemem. Jak sobie z nim poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Co wymieniłeś dokładnie?

Same przyciski z podstawowych na te z przyciskiem navi. Wszystkie przyciski działają poprawnie, nie działają łopatki. Nowe przyciski są z kiery bez łopatek, więc pewnie w tym problem. Doszedłem że trzeba aktywować tiptronic downshift/upshift w 

The Multifunction Steering Wheel Control Module, bo on jest w prawych przyciskach, tylko nie wiem jak to zrobić.

 

Używam nieszczęsnego ODB11

Screenshot_2023-08-18-22-54-05-807_com.voltasit.obdeleven.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołożenie przycisków MuFu Plus w B9 nie wymaga kodowania, gdyż wszystkie B9 posiadają i mają już fabrycznie zakodowane MuFu i tu nie gra roli, czy zwykłe przyciski czy wersja plus. Podmiana jest p&p i nic nie musisz kodować.

Skoro miałeś już fabrycznie kierownicę z łopatkami, które działały do momentu wymiany przycisków, to albo nie wpiąłeś poprawnie wiązki albo jest gdzieś usterka. Całkiem możliwe jest także, że problem leży w przyciskach, które zamontowałeś (manualna skrzynia). Przyciski pod kierownicę z łopatkami mają numer części 8W0951523F. Jakie zamontowałeś?

 

 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.08.2023 o 11:43, Muskel1 napisał(a):

Dołożenie przycisków MuFu Plus w B9 nie wymaga kodowania, gdyż wszystkie B9 posiadają i mają już fabrycznie zakodowane MuFu i tu nie gra roli, czy zwykłe przyciski czy wersja plus. Podmiana jest p&p i nic nie musisz kodować.

Skoro miałeś już fabrycznie kierownicę z łopatkami, które działały do momentu wymiany przycisków, to albo nie wpiąłeś poprawnie wiązki albo jest gdzieś usterka. Całkiem możliwe jest także, że problem leży w przyciskach, które zamontowałeś (manualna skrzynia). Przyciski pod kierownicę z łopatkami mają numer części 8W0951523F. Jakie zamontowałeś?

 

 

p&p w 100%, wszystkie wiązki się pokrywają? mam podstawową MuFu i chętnie bym wymienił same przyciski. Czy da się to zrobić bez odkręcania kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, p&p. Kierownicy nie trzeba demontować  przynajmniej tej z okrągłą poduszką.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo jaaaa uratowany. Dzięki wielkie :) to jedno co mnie irytowało z braków w aucie. Jak mogli nie dać do podstawowej MuFu przycisków zmiany utworu :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie odkręcenie samej kierownicy i zrobienie tego na biurku będzie rozsądniejsze.

Wyjęcie tych plastikowych ramek za pierwszym razem to jest niezła jazda...

Po zdjęciu poduszki odkręcenie samej kierownicy to już formalność jedna śrubka . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kolega obawia się, że przestawi kierownicę lub taśmę. Chociaż na kierownicy i na wieloklinie jest znak po środku, więc ciężko przestawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwo zdjąć kierownicę, bardzo trudno zdjąć przyciski bez ich uszkodzenia. trzeba też uważać na kabel łączący lewe przyciski z prawymi - łatwo popsuć kostki. ja bym ściągnął kierownicę, to chwila roboty (jedna śruba) i niczym nie grozi. tak na aucie to porysujesz sobie coś na desce albo samą kierownicę i będziesz zły :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2023 o 23:03, blackdev napisał(a):

Same przyciski z podstawowych na te z przyciskiem navi. Wszystkie przyciski działają poprawnie, nie działają łopatki. Nowe przyciski są z kiery bez łopatek, więc pewnie w tym problem. Doszedłem że trzeba aktywować tiptronic downshift/upshift w 

The Multifunction Steering Wheel Control Module, bo on jest w prawych przyciskach, tylko nie wiem jak to zrobić.

 

Używam nieszczęsnego ODB11

Screenshot_2023-08-18-22-54-05-807_com.voltasit.obdeleven.jpg

 

wina może nie leżeć w przyciskach z kiery bez łopatek, a nawet w samym kablu łączącym lewe przyciski z prawymi. w kierownicy bez łopatek może nie być wszystkich przewodów (tam jest ich z 8 w wersji z łopatkami, komunikacja między stronami jakoś dziwnie jest rozwiązana)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już będziesz miał zamiar demontować kierownicę, to pamiętaj o dokręceniu jej potem z odpowiednim momentem 30Nm + 90°

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjdzie w praniu z tym ściąganiem kierownicy :P na razie musze poczekać na przyciski :) 

Edytowane przez M4R1O
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie do końca jest to takie PnP. Wiązka pomiędzy przyciskami ma inną liczbę przewodów, ponadto co się wpina w zaznaczone gniazdo?
Powyżej podstawowe MuFu, niżej MuFu Plus. Czy jest opcja dokupić samą wiązkę? Jeśli tak to jaki ma nr?

Co do rozbierania bez problemu można to zrobić bez odkręcania kierownicy. Sama rozbiórka zajęła mi może 20 min, a robiłem to pierwszy raz w życiu.
Drugi raz pójdzie łatwiej :lol:

 

mufuplus.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież to jest logiczne, że musi być wiązka do tego. Masz dużo więcej przycisków, to i wiązka musi być inna. Jest p&p z odpowiednią wiązką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...