Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8t ANB - Dławi się na zimnym silniku (brak ssania)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od kiedy kupiłem autko 3 lata temu występuje w nim taki problem, że gdy nadchodzi już okres jesienno-zimowy, czyli temperatura na zewnątrz spada poniżej +10 stopni auto ma problem po odpaleniu na zimnym silniku. Po odpaleniu od razu wskakuje na 800obr gdy latem w upalny dzień odpala się zawsze na ssaniu 1200obr. Gdy auto odpali praktycznie nie da się nim jechać dopóki nie nagrzeje się mniej więcej do 30-40 stopni, mianowicie gdy chce nim ruszyć auto spada z obrotów i trzeba mu dać gaz w podłogę i powoli puszczać sprzęgło, wtedy maksymalnie wchodzi do 2500obr i żabkuje jakby miał zaraz zgasnąć. Po nagrzaniu auto sprawuje się normalnie ,aczkolwiek np. podczas wolnej jazdy w korku muskając lekko gazem nie da się płynnie jechać trzeba na półsprzęgle np. 2 bieg 15km/h. Rok temu wymieniany czujnik temp. g62/g2 bo na desce wskazówka dobijała do 70 stopni, dzisiaj porównywałem wskazania z czujnika g2 na VAGU do czujnika g62 na klimatroniku i są zgodne +/- 2 stopnie. Na VAGU takie oto błędy:

17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
        P1113 - 35-10 - - - Intermittent

18014 - Rough Road/Engine Torque Signal from ABS: Electrical Malfunction
        P1606 - 35-00 - -

Błąd sondy po usunięciu wraca po kilku dniach, natomiast ten drugi pojawił się po regeneracji sterownika ABS i nie da się usunąć, aczkolwiek ABS działa ktoś wie o co może chodzić?
Auto z LPG, gaz wyłączyłem tydzień temu i jeżdżone od tygodnia na samej benzynie ale nic się nie zmieniło.

Logi na PB

Troche niepokoją mnie wskazania korekty krótko terminowej sondy w logach statycznych porównując do innych logów sprawnego auta wartość chyba powinna być niezmienna, tak samo przepływka wydaje mi się że za mało pokazuje, no i czy nie za bardzo cofa zapłon?

Statyczne:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Dynamiczne:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Opublikowano

Zacznij od ogarniecia czujnika temp. bo jak widać wskazuje głupoty, przepływka też pokazuje niezbyt dobrze, na wolnych za dużo, pod obciązeniem za mało, wogóle jest org założona? narazie sprawdz te dwa tematy i dopiero bedzie cos wiecej wiadomo.

Opublikowano

Co do czujnika temp, jak sprawdzałem na zimnym silniku przy odpaleniu to pokazywał identycznie jak na klimatroniku nie wiem czemu aż tyle na rozgrzanym pokazuje, co do przepływki to szczerze nie wiem czy ori bo nie zaglądałem, czyli nie koniecznie ten błąd sądy wskazywałby właśnie na jej uszkodzenie?

Opublikowano

Sonda jest pewnie stara i nigdy nie wymianiana, na koncu i ją pewnie przydałoby sie wymienić, aczkolwiek zacznij od tematów oczywistych, czujnik temp lub jego obwód, sprawdz przepływkę, sprawdz szczelność dolotu.

Opublikowano
11 godzin temu, D4wek napisał:

Co do czujnika temp, jak sprawdzałem na zimnym silniku przy odpaleniu to pokazywał identycznie jak na klimatroniku

Ale tzn ile?

Korekty rozjechane możesz mieć przez źle ustawiony gaz. Piszesz że troszkę jeździłeś ale może za krótko.

Opublikowano

Poszperałem troszkę na forach i mam pytanie, bo właśnie jakieś dwa lata temu zauważyłem że przy nagłym odpuszczeniu gazu słychać "chichot źrebaka" z turbo. Kiedyś jak szukałem na forum o co może chodzić doszedłem do tematu w którym ktoś napisał że to może być luźna klapka westgate która wydaje taki dźwięk podskakując i temat olałem, ale teraz znalazłem odpowiedź, że to uszkodzony zawór DV sprawia że po zamknięciu przepustnicy, powietrze odbija się od łopatek turbo. Czy można powiązać uszkodzony zawór DV też do tych objawów, że wtłacza za dużo powietrza na wolnych obrotach bo zawór nie odprowadza i przez to się dławi? Zrobiłem log statyczny grupa 000 na zimnym silniku do uzyskania 60stopni (10min pracy silnika od odpalenia na zimnym) i czujnik temperatury ładnie wstaje bez wariacji, kąt otwarcia przepustnicy też ok. 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...