Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po jakim odcinku 3.0 TFSI łapie 90 stopni?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Jak w temacie, po jakim odcinku łapie Wam 3.0 TFSI 90 stopni? U mnie jadąc drogą wojewódzką, po za miastem, bez świateł i terenu zabudowanego, jednostajna jazda 80-90 km/h  w temperaturach 0-5 stopni dopiero 90 stopni mam po 12-15 km. Ten typ tak ma, czy może termostat mam do wymiany?

Edytowane przez audicoman
Opublikowano
2 godziny temu, audicoman napisał:

Witam

Jak w temacie, po jakim odcinku łapie Wam 3.0 TFSI 90 stopni? U mnie jadąc drogą wojewódzką, po za miastem, bez świateł i terenu zabudowanego, jednostajna jazda 80-90 km/h  w temperaturach 0-5 stopni dopiero 90 stopni mam po 12-15 km. Ten typ tak ma, czy może termostat mam do wymiany?

U mnie po przejechaniu może 4-5 km jest 90 na blacie. Najpierw zmień czujnik ale na ori z ASO, jak nie pomoże to zostaje termostat.

Daj VIN to wrzucę Ci nr części 

Opublikowano
2 godziny temu, audicoman napisał:

Ten typ tak ma, czy może termostat mam do wymiany?

Zobacz tutaj:

A6KLUB.PL

Witam Zmieniłem samochód na A6 3.0 TFSI Quattro i wydaje mi się, że wolno się rozgrzewa (w porównaniu do BMW 530d E60). Dzisiaj przy 0 st C jadąc obwodnicą prze

Chyba nie jestes jedyny ;) albo termostaty padaja jak muchy

Opublikowano

Teraz wracałem z pracy to po 13 km złapał 90.  Podjechałem na stację sprawdzić ciśnienie w oponach i po 5 min 80 stopni i kilometr do domu juz nie wzrosła temperatura.

Opublikowano

Termostat 

Opublikowano

Do wymiany termostatu trzeba zrzucać kompresor, dużo z tym roboty?

Opublikowano
1 godzinę temu, audicoman napisał:

Do wymiany termostatu trzeba zrzucać kompresor, dużo z tym roboty?

Jakieś 15 minut ale musisz zdjąć dolną osłonę bo będzie leciał Ci płyn na nią.

Zadzwoń do mnie po 10tej to Ci powiem co I jak.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Zadzwonię jak będę zabierał się do roboty, bo narazie auto idzie do lakiernika ?

W 3.0 tfsi nie ma przypadkiem drugiego termostatu do Tiptronica?

 

Edytowane przez audicoman
Opublikowano
22 godziny temu, Dev napisał:

U mnie po przejechaniu może 4-5 km jest 90 na blacie. Najpierw zmień czujnik ale na ori z ASO, jak nie pomoże to zostaje termostat.

Daj VIN to wrzucę Ci nr części 

Potwierdzam, u mnie tez po podobnym dystansie jest już 90 stopni

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
7 godzin temu, audicoman napisał:

Zadzwonię jak będę zabierał się do roboty, bo narazie auto idzie do lakiernika ?

W 3.0 tfsi nie ma przypadkiem drugiego termostatu do Tiptronica?

może byc, daj VIN

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.11.2021 o 17:09, Dev napisał:

może byc, daj VIN

WAUHGAFC8CN107497

Edytowane przez audicoman
Opublikowano
15 godzin temu, audicoman napisał:

WAUHGAFC8CN107694

termostat silnika - 06E 121 111 AL

termostatu skrzyni nie widzę

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Przy okazji zmiany termostatu i faktu że kompresor będzie na wierzchu zastanawiam się nad zmianą kółka kompresora na mniejsze. Zwykłym ściągaczem do kół wielorowkowych da radę?

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, audicoman napisał:

Przy okazji zmiany termostatu i faktu że kompresor będzie na wierzchu zastanawiam się nad zmianą kółka kompresora na mniejsze. Zwykłym ściągaczem do kół wielorowkowych da radę?

a jak załozysz nowe, hm ? nap....alania młotkiem odradzam, uszkodzisz łozysko

ja zawsze wyciagam kompresor i odkrecam od niego cały korpus z kołem, przy okazji spuszczam z niego olej

oskę wyciskam na prasie a potem wciskam nowe kółko

od razu tez smaruje łozyska igiełkowe od wirników które sa w srodku kompresora

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, audicoman napisał:

Podobno po podgrzaniu da się je założyć bezinwazyjnie. Sugeruję się oczywiście tym nagraniem: https://www.youtube.com/watch?v=aaPnqkyo0yQ

jestes na dobrej drodze do rozyebania sobie kompresora 

Edytowane przez Dev
Opublikowano
16 godzin temu, Dev napisał:

jestes na dobrej drodze do rozyebania sobie kompresora 

Dev uzasadnij swoją odpowiedź. Na necie różne opinie krążą, że np na gorąco pasują tylko kółka APR, z innymi różnie bywa...

Już się zastanawiam czy jest wogóle sens robić stage 2, czy tylko sama zmiana softu bez kółka i okolice 400 KM.

Opublikowano

Zmieniłem już tych kółek z 10

W niecałą godzinę mam zdjęty kompresor, rozebrany, nasmarowane łożyska, wymieniony olej, kółko i poskładany na aucie.

Opublikowano

Wczoraj wymieniłem termostat. Troszke mi uciekło płynu przy wymianie. Płyn uzupełniłem próżniowo. Po wymianie wszystko ok, 90 stopni po 7-8 km. Próbowałem odpowietrzyć kompresor tymi odpowietrznikami z tyłu ale nic płyn się nie pojawia.  Z nawiewów leci ciepłe powietrze ale tylko z bocznych kratek.

 

Opublikowano
3 godziny temu, audicoman napisał:

Wczoraj wymieniłem termostat. Troszke mi uciekło płynu przy wymianie. Płyn uzupełniłem próżniowo. Po wymianie wszystko ok, 90 stopni po 7-8 km. Próbowałem odpowietrzyć kompresor tymi odpowietrznikami z tyłu ale nic płyn się nie pojawia.  Z nawiewów leci ciepłe powietrze ale tylko z bocznych kratek.

Rozgrzej go dobrze i rano sprawdz stan, on się sam odpowietrza, możesz się posiłkować odpowietrznikami na kompresorze.

Koło zmieniłeś ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...