Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Słaby wynik na hamowni


arek87

Rekomendowane odpowiedzi

sprawdz dokladnie wszystkie połaczenia i zaciski moze masz gdzies nieszczelnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czegoś mam ten wskaźnik bosta :naughty: wiecej jak 0,5 bara nie jeżdże właśnie z tego powdu

fajne uczucie,choc krotkotrwale,z powodu przeladowania i samoobrony ECU,destrukcyjne dla turbo na dluzsza mete wink4
Choc przyznam ze AEB to najodporniejszy silnik z jakim dotychasz sie spotkałem :notworthy:[br]Dopisany: 26 Kwiecień 2009, 23:24_________________________________________________Układ szczelny 100% utrzymuje obecne cisnienia :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że jesteś z Olsztyna. Jeśli to była mobilna hamownia V-Tech Pomorze bez nawiewu na którąkolwiek z chłodnic to wynik może być zaniżony.

Jeśli hamownia miała normalne nawiewy na chłodnice to zrób logi z przepływki i wklej na forum to zobaczymy ile ci to zasysa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamownia była z Torunia i miała powiedzmy nawiew:) dodam ze po mnie AEB wjechał i było 160km na 220Nm :cool1: kupiłem juz nowy N75 i czekam na przesyłkę. Następną rzecz jaką kupię to kabelek VAG :decayed: przepływke mogę sprawdzić u siebie w pracy :wink4: dodam ze błędów 0 mam więc usterka musi być raczej mechaniczna.[br]Dopisany: 28 Kwiecień 2009, 23:39_________________________________________________Dzisiaj podmieniłem N75 na nowy i dalej to samo czyli... :polew: sprzedam N75-niedrogo :przebiegly: Ma ktoś pomysł dlaczego jest tylko 0,25 bara? :thumbdown: przydałby się log przepływki... pompa paliwa pompuje na zaplonie 3,6 bar i nie spada. Trzeba sprawdzić jak w obrotach jeszcze...

Aha i czy ktos moze mi powiedziec jeszcze taką rzecz: Ten dłuższy kruciec od n75 do dolotu czy do turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie przydałby się log z przepływki :gwizdanie:

Jaki masz regulator ciśnienia paliwa?

Najdłuższy kruciec N75 idzie z powrotem w dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są rodzaje tych regulatorów?? mogą się psuć? turbo bez wg pompuje cos pod 1bar(raz sprawdzilem) ale auto nie przerywa tylko chwile pozniej troche przymula zapewne dlatego ze nadmiar powietrza w spalinach -->sonda. A wogóle dlaczego po odpieciu wtyczki od n75 nic sie nie dzieje?(dalej 0,25bara) Stąd pytanie po co wogóle jest tam ten prąd?Jesli przepływka bedzie pokazywac za malo to mieszanka bedzie zubozona?? Niskie cisnienie paliwa tez bedzie to powodować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli turbo pompuje ci tylko koło 1Bar-a z odpiętym WG to masz najprawdopodobniej luźne cięgno WG i spaliny same uchylają WG i uciekają w wydech. Przy sprawnej turbinie i dobrze naciągniętym WG powinno podać 1.5Bar-a z początku.

Lub masz jakąś nieszczelność turbo---silnik.

Albo turbo pompuje ostatkami sił.

Na regulatorze ciśnienia paliwa pisze ile Bar. Będzie albo 3 albo 4.

Zrób logi w czasie jazdy z przepływki i czasu wtrysku. Kanał 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe co do tego boosta bez wg to tak na maxa nie jechałem bo się boje :kox: z podłaczonym n75 cfaniak odcina po 0,7 bara :przebiegly: Ciegno sprawdzałem -jest sztywne i na chodzie. O logach pamiętam tylko nie mam za bardzo czym zrobić(narazie). Myślałem też o wyjęciu turba i sprawdzeniu ale póki co czasu nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z podłaczonym n75 cfaniak odcina po 0,7 bara

0,7 troche malo,u mnie tnie jak sie zblize do 1 bara,caly czas jezdze na 0,8+ ,ale w B6 moze jest zwiekszona granica tolerancji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe :wink4: Sprawdziłem turbo pompuje spokojnie ponad 1 bar :gwizdanie: Nie wiem tylko czemu z WG jest 0,25bara... Zamula niesamowicie wtedy natomiast bez WG przy 0,6 bara rakieta normalnie :naughty: Aha i naregulatorze nie znalazłem ani jednej cyfry "4" było coś "03" chyba ze nie dopatrzyłem...Jutro może uda się logi zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem tylko czemu z WG jest 0,25bara...

skoro podpinasz WG i jest mniejsze doladowanie-to WG do regulacji,mozliwe,ze sie przestawilo od wibracji,kurcze,ale az tyle :mysli:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie wyjęcie turbo i sprawdzenie regulacji zostawiam na koniec :wink4: ale biore to pod uwagę. Ale wychodzac z zalozenia ze to cisnienie z turbo otwiera WG to bardzo mozliwe ze cos jest nie tak..--> 0,25 bara otwiera WG u mnie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe :wink4: Sprawdziłem turbo pompuje spokojnie ponad 1 bar :gwizdanie: Nie wiem tylko czemu z WG jest 0,25bara... Zamula niesamowicie wtedy natomiast bez WG przy 0,6 bara rakieta normalnie :naughty: Aha i naregulatorze nie znalazłem ani jednej cyfry "4" było coś "03" chyba ze nie dopatrzyłem...Jutro może uda się logi zrobić

0,25 bara otwiera WG u mnie??

no tak zrozumialem z posta na poprzedniej stronie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja przestaje to wszystko rozumieć już :polew: zobaczymy jak logi będą[br]Dopisany: 04 Maj 2009, 09:06_________________________________________________OK mam logi zrobione, wrzuce po 22. Doładowanie 1500-6000 około 0,25 bara i auto strasznie zamulone :confused4: Przepływka dochodzi do 120 przy 6000 natomiast z resztą musicie pomóc :decayed:[br]Dopisany: 05 Maj 2009, 21:06_________________________________________________Logi dynamiczne(tylko do 6000 bo dalej juz niechciałem męczyć silnika :confused4:) doładowanie 0,25 bara , błędów nie stwierdzono przed i po logowaniu

log1

log2

log3

log4

Logi statyczne

log5

log6

log7

Jakby ktoś mógł ocenić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto zmulone,bo jezdzi,jak zwykle 1,8 -ja bym sie przyjrzal Wg w turbo,niemozliwe jest,zeby normalnie pracujac,bylo takie niskie doladowanie,ja tak mialem,przy przeladowaniu-ECU sie bronil i cial,ale wyrzucalo blad,a tutaj bez bledu-wiec moja teoria jest taka... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze sprawdź szczelność dolotu. Zauważ, że przepływomierz wskazuje prawidłowe wartości więc ilość zassanego powietrza jest w normie. ECU jednak nie może osiągnąć wymaganego ciśnienia i otwiera N75 na max'a (99% gdzie w sprawnym aucie powinien wynosić 40-60%). No chyba, że WG do regulacji ale czy wtedy ilość zassanego powietrza była by w normie? Gdzieś te powietrze musi się gromadzić/uciekać. Przy takiej jeździe turbo ostro dostaje w dupe bo cały czas pracuje na maksymalnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie tego nie umiem zrozumieć gdzie się podziewa te zassane powietrze... Na postoju widać ze WG rusza się juz dając gazu do 3000 rpm co jest dziwne... Ale gdyby była gdzies dziura to nie powinien byc błąd sondy ale że zła mieszanka czy cos takeigo?? A po 2 na jałowych by kulał ssając bokiem a ja mam -0,7 bara podcisnienia w kolektorze wiec jest chyba dobrze rozumiem ze szczelny jest. Po 3 bez WG jest w stanie utrzymać spokojnie ponad 1,2 bara. Chyba trzeba sie bedzie przyjrzeć z bliska mojej k03 :kwasny: Ktos moze wie ile zajmuje wyjecię turbo?(nie mam klimy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 3 bez WG jest w stanie utrzymać spokojnie ponad 1,2 bara.

a jak chcesz to zrobic bez przeladowania- :mysli: dmuchnac to i dmuchnie,ale zaraz po tym ECU wykrywa za duze cisnienie i wpada w tryb awaryjny,w trybie awaryjnym nie dmuchnie wiecej jak 0,25 bara,bez chipa,czy zmiany mapy doladowania -nie ma szans na utrzymanie dluzej niz sekunde ,czy dwie

nie ma co duzo roztrzasac temat-po pierwsze gruszka do sprawdzenia,bo nie masz cisnienia-gruszka otwiera sie przy 0,60 bara,wiec jesli masz mniej-gruszka do regulacji ,lub wymiany

-po drugie -N75 nie ma tu nic wspolnego,bo nawet jesli N75 przepusci-gruszka by to utrzymala do 0,60 bara,

po trzecie-jesli nie ma bledow-nie szukaj ich na sile-

wykrec turbo (o ile pamietam dobrze ktos to opisal w dziale "warsztat,zrob to sam")obejrzyj gruche,podepnij cisnienie z manometrem i zobaczysz,kiedy sie otwiera,czy sie w ogole domyka itp,jak to zrobisz i problem pozostanie-bedziemy myslec dalej... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano mozna przeładować tylko na krótko. musi byc n75 odpiety z prądu a wulot do gruszki zaślepiony :wink4: przynajmniej u mnie sie da :mysli: przejezdziłem jakis 500 km bez wg w celu testów :naughty: przy 0,6 bara to ma odejście nieziemskie :cool1: w sobote chyba się za to biorę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...