ko-lega Opublikowano 6 Stycznia 2022 Opublikowano 6 Stycznia 2022 Hej, parę tyg. temu pojawił się problem z wodą w zbiorniku, który rozwiązałem spuszczając paliwo, wymieniając filtr paliwa i wlewając do zbiornika denaturat (około 3l + 30l pb). Na początku auto działało poprawnie, choć na pb nie idealnie. Obecnie sytuacja wygląda następująco: na zimnym czasami lepiej czasami gorzej odpala na pb ( zazwyczaj nie ma problemu ), na ciepłym nie jest już tak kolorowo nierówna praca dominuje, do momentu przełączenia się na lpg, wówczas silnik pracuje równo i ochoczo przyśpiesza na początku problem z nierówna pracą zanikała po przekroczeniu około 3k obr/min , więc nie może być to wina pompy tudzież przepływów błędy jakie się pojawiają to : wypadanie zapłonów, wypadanie zapłonów na 1 i 2 cyl. raz pojawił sie 3 cyl. oczywiście jak pojawiają sie te błędy to tylko na pb i przy tej okazji miga kontrolka silnika Zastanawiam się czy problemem nie są wtryski paliwa ?
ko-lega Opublikowano 7 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2022 Zamieniłem cewki miejscami, błąd wypadających zapłonów nie przeniósł się. Zauważyłem, że na zimnym ( przy -7*C) był ogólny problem z równą pracą, czy to na pb czy na lpg . Kiedy silnik się rozgrzał na lpg pracował normalnie. Po około 4h auto odpaliło bez większych problemów, choć dało się wyczuć że nadal nierówno pracuje. Dziwna sprawa, tym bardziej, że ma niejasne informacje z kompa Poranne błędy regulacja biegu jałowego, prędkość obrotowa powyżej wartości wymaganej P0507 (sporadyczna) rozpoznane nieregularne zapłony P0300 (ststycznie) cylinder 1,2 rozpoznane nieregularne zapłony P0301,P0302 (statycznie) i gdzie szukać problemu ?
przem8 Opublikowano 7 Stycznia 2022 Opublikowano 7 Stycznia 2022 3 godziny temu, ko-lega napisał: Poranne błędy regulacja biegu jałowego, prędkość obrotowa powyżej wartości wymaganej P0507 (sporadyczna) rozpoznane nieregularne zapłony P0300 (ststycznie) Wymień zaworek jednokierunkowy odmy (śruba odpowietrzająca) na nowy z aso. Sprawdz czy Ci nie zasysa jeszcze korka oleju.
ko-lega Opublikowano 10 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2022 dopiero dziś miałem czas aby sprawdzić co w pięć, zasysa jak cholera. rozebrałem część układu odpowietrzającego i od strony tip'a w metalowej rurce było trochę masła, wyczyściłem benzyną. ogólnie to nie mogę wyjść z podziwu co to za myśl wiodła inżynierów ku takiej plątaninie wężyków, mam nieodparte wrażenie, że ktoś dostarczał im znaczki z babą na rowerze.
ko-lega Opublikowano 10 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2022 (edytowane) Właśnie byłem go wyciągnąć i w jedną stronę puszcza delikatnie, zadąłem w niego jak Wojski w swój róg bawoli. jeszcze dziś zamówię Edytowane 10 Stycznia 2022 przez ko-lega
ko-lega Opublikowano 22 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2022 Chwilę to trwało, ale mało korzystam z audi. dziś nadarzyła się okazja bo w nissanie skończyły się hamulce. Niestety wymiana nie przyniosła pożądanego skutku, auto nadal nierówno pracuje ale tylko na pb
przem8 Opublikowano 22 Stycznia 2022 Opublikowano 22 Stycznia 2022 Szklanej kuli nikt nie ma. Logi, jakieś podstawowe rzeczy musisz sam ogarnąć, a jak nie masz jak to szukaj pomocy u mechaników. Przestało chociaz zasysac korek?
ko-lega Opublikowano 22 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2022 kurde, z tym korkiem nie sprawdziłem, jutro to zrobię. Z jakich kanałów zrobić logi ? Z góry dziękuję za pomoc
przem8 Opublikowano 22 Stycznia 2022 Opublikowano 22 Stycznia 2022 Statyczne 2+33 i 14+15+16. Dynamiczne 2+33 i 115+118. Silnik ma być rozgrzany i przed robieniem logow sprawdz błędy i skasuj nawet jak ich nie ma. 1
ko-lega Opublikowano 22 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2022 na pb to jest pewne że będą błędy ad. wypadających zapłonów na 1 i 2 cyl. jak występowały te problemy robiłem podmiankę cewek ale błąd pozostał na 1 i 2 cyl. Mi cały czas się wydaje, że problemem są tutaj wtryski pb, bo na lpg nie ma najmniejszych problemów Z tego co dziś zauważyłem to na pb nierówno pracuje na wolnych obrotach i potrafi zgasnąć, podczas przyśpieszania ... właściwie to bardzo słabo przyśpiesza, ja by brakowało cyl. Błędy z dziś to: rozpoznanie nieregularne zapłony i rozpoznane nieregularne zapłony zapłony na 1 i 2 cyl
przem8 Opublikowano 22 Stycznia 2022 Opublikowano 22 Stycznia 2022 Zamień wtryski miejscami i się dowiesz.
ko-lega Opublikowano 23 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2022 Wtryski zamienione miejscami, a problem pojawia się i znika. Błędy jakie spotkałem : 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16685 - Cylinder 1 Misfire Detected P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 001 - Upper Limit Exceeded wychodzi na to, że z 2 cyl. przeniósł się na 3 cyl. z tym, że ja przeniosłem wtryski z 1->3 i z 2->4 . logi robiłem na jednym uruchomieniu zapisu pierwsze na lpg, później na pb (002, 033) http://vaglogi.pl/log-002_KM7UDdw.html tutaj podobnie, pierwsze lpg później pb: (014, 015, 016) http://vaglogi.pl/log-014_015_016_5Prwq.html Korek wlewu oleju teraz podskakuje jak młody źrebak niepokoją mnie jeszcze 2 rzeczy 1. popiskiwanie z okolic głowicy od strony skrzyni biegów (tam chyba jakiś napinacz jest do łańcucha, czyżby się kończył 2. w załączniku. Martwi mnie to że nie wszystkie testu wyszły ok. jutro podjadę do sklepu i zakupię preparat do czyszczenia wtrysków, może pomoże
przem8 Opublikowano 24 Stycznia 2022 Opublikowano 24 Stycznia 2022 (edytowane) Przepływka mało mierzy na jałowych. Zrob dynamiczny 2+33+115 na pb i lpg. Edytowane 24 Stycznia 2022 przez przem8
ko-lega Opublikowano 24 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2022 logi LPG http://vaglogi.pl/log-002_033_115_Kb804B.html PB http://vaglogi.pl/log-002_033_115_4yvl6.html przy pb podczas przyśpieszania migała kontrolka silnika i właściwie to auto średnio przyśpieszało, dało się odczuć nierówną pracę
ELLIOTT Opublikowano 24 Stycznia 2022 Opublikowano 24 Stycznia 2022 Ogarnij paliwo jak i lpg.. Dramat jest.
ko-lega Opublikowano 24 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2022 4 minuty temu, ELLIOTT napisał: Ogarnij paliwo jak i lpg.. Dramat jest. co przez to rozumiesz ?
szpakuziom Opublikowano 25 Stycznia 2022 Opublikowano 25 Stycznia 2022 (edytowane) 8 godzin temu, ko-lega napisał: co przez to rozumiesz ? Za ubogo jest. Pompa paliwa, filtr, albo jedno i drugie, a gaz do regulacji, filtry, i inne pierdoły. Długo tak nie Jeździj, bo narobisz sobie bałaganu. Edytowane 25 Stycznia 2022 przez szpakuziom
przem8 Opublikowano 25 Stycznia 2022 Opublikowano 25 Stycznia 2022 (edytowane) Ja bym zaczął od sprawdzenia dolotu kompresorem i podmiany przepływki na sprawną boscha. Edytowane 25 Stycznia 2022 przez przem8
ko-lega Opublikowano 25 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2022 To jak to jest z tą sondą lambda? Wydawało mi się, że jeśli korekty na sondzie są w granicach "0" i nie przekraczają "+/- 10" to jest dobrze. Chyba , że jednak posiłkować się napięciem na sondzie. Jeśli ktoś ma doskonałe logi w seryjnym silniku, to chętnie zobaczę jak to powinno wyglądać i jaka jest korelacja pomiędzy prędkością obrotową silnika, a pozostałymi parametrami. Z góry dziękuję i pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się