Stolper Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 (edytowane) Cześć, Od pewnego czasu pojawiło się wysokie spalanie, średnia ok 9-10 l/100 km, jazda 50 km dziennie Słupsk-Ustka i trochę po mieście. Była kontrola na komputerze i wyszło że DPF zapchany i ciągle się dopalał więc został wyjęty i przepłukany. Po sprawdzeniu na komp. na razie nie dopala i ciśnienie jest w normie. Byłem pewny że po czyszczeniu DPF spalanie spadnie a tu zonk, dalej to samo. I teraz moje tropy, 1. - jeden wtrysk ma wartość "1,5" czyli inaczej niż pozostałe które mają wartość poniżej "0". 2. - Silnik przy tych temperaturach nie w pełni się dogrzewa, więc może dlatego tak pali, jednak czy taki wzrost spalania to nie przesada? Wcześniej na trasie palił 6-6,5 l/100 km. Samochód mam od października. Macie może jakieś pomysły od czego zacząć żeby się za bardzo nie wykosztować? Edytowane 16 Stycznia 2022 przez Stolper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 16 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 Godzinę temu, Stolper napisał: Cześć, Od pewnego czasu pojawiło się wysokie spalanie, średnia ok 9-10 l/100 km, jazda 50 km dziennie Słupsk-Ustka i trochę po mieście. Była kontrola na komputerze i wyszło że DPF zapchany i ciągle się dopalał więc został wyjęty i przepłukany. Po sprawdzeniu na komp. na razie nie dopala i ciśnienie jest w normie. Byłem pewny że po czyszczeniu DPF spalanie spadnie a tu zonk, dalej to samo. I teraz moje tropy, 1. - jeden wtrysk ma wartość "1,5" czyli inaczej niż pozostałe które mają wartość poniżej "0". 2. - Silnik przy tych temperaturach nie w pełni się dogrzewa, więc może dlatego tak pali, jednak czy taki wzrost spalania to nie przesada? Wcześniej na trasie palił 6-6,5 l/100 km. Samochód mam od października. Macie może jakieś pomysły od czego zacząć żeby się za bardzo nie wykosztować? Przyjedz, do mnie do waRsztatu to zobaczymy co go gniecie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stolper Opublikowano 21 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2022 Problem rozwiązany, Przyczyną podwyższonego spalania był niesprawny zacisk hamulcowy. Przez przypadek dotknąłem felgi :-) Gdyby to był manual to usterkę łatwo byłoby wychwycić, niestety w automacie nie jeździ się na luzie. Dziś średnie spalanie na odcinku 26 km, Kobylnica - Ustka (ok 20% ruch miejski), wyniosło 6,6 l/100km, wcześnie wychodziło ok. 10 l. Na bazie ww. problemów, nie wiedząc jeszcze o co chodzi, wymieniłem też czujnik temp. płynu chłodzącego (nagrzewał się szybciej niż olej) i pojawiła się ciekawostka, bo wskazówka temp cieczy chłodzącej dziś nawet nie drgnęła, na mmi nie pojawiła mi sie tez temp. oleju. Jak dojechałem na miejsce podłączyłem mój interfejs OBDII i temp płynu wynosiła ok, 50C i oleju też coś koło tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 21 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2022 Temperatura płynu zawsze będzie szybciej ociągać 90 stopni. Najczęściej olej ma w tedy dopiero 60-70 stopni, niepotrzebnie czujnik wymieniłeś, bo był sprawny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stolper Opublikowano 21 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2022 No to już nic nie rozumiem, bo mechanik mówił co innego. Ten czujnik płynu jest w którym miejscu, na dużym czy na małym obiegu wody? Jeżeli na małym to jeszcze jakaś logika w tym by była. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 21 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2022 Coś mu się pomyliło chyba. Zawsze płyn chłodniczy nagrzewa się szybciej od oleju, przynajmniej w silniku samochodowym, a w dieslu nawet większa różnica jest jak w benzynie. Czujnik z tego co wiem jest na wylocie z głowicy i / lub przy termostacie, czasami przy chłodnicy na wylocie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 21 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2022 Do jakiego szarlatana pojechałeś? Pisałem Ci żebyś przyjechał 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 21 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2022 Godzinę temu, Stolper napisał: No to już nic nie rozumiem, bo mechanik mówił co innego. Ten czujnik płynu jest w którym miejscu, na dużym czy na małym obiegu wody? Jeżeli na małym to jeszcze jakaś logika w tym by była. Czujniki są dwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stolper Opublikowano 21 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2022 To co teraz wymienić? Termostat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista Opublikowano 21 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2022 Na co? Mechanik pewnie słaby zamiennik zamontował, przez to nie działa. Czujniki do Audi tylko Ori lub z ASO. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 21 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2022 2 godziny temu, Stolper napisał: To co teraz wymienić? Termostat? W ten sposób to możesz po kolei wymieniać wszystko, na końcu sam samochod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się