Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] 2.0BRD, przerywa/ dławi na wyższych partiach obrotowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak w temacie silnik 2.0 BRD 170km, (obecnie ma 205km zrobiona mapa, wycięty DPF i usunięty EGR oraz wyprogramowane z softu wraz z czujnikami temperatury).

Problem od dłuższego czasu taki, że podczas jazdy na biegu 1 i 2 jest ok na 3 czasami a na 4,5 i 6 na wyższych obrotach podczas jazdy tj. okolice 3100,3400 i przed 4000obr silnik przerywa tak jakby dławil albo brakowało mu paliwa. Wygląda to tak że, mam wciśnięty pedał gazu w opór dojdzie do tych obrotów i go przerwie (nie puszczam gazu) przerwanie trwa ok. 1s. Po czym tak jakby sam dodaje gazu i jest ok do następnego przedziału. Ogólnie to coś w stylu puszczenia gazu i dodanie go spowrotem, nie wiem jak to dokładnie opisać. Byłem u paru mechaników i diagnozy różne jeden mówił że turbo drugi że wtryski a 3 że czujnik map sensor.

Zrobiona została regeneracja turbiny miała delikatne luzy, nie pomogło.

Zmieniłem map-sensor nie pomogło.

W końcu pojechałem do serwisu Audi na diagnostykę okazało się że, do wymiany jest siłownik klapek wymienili ale nie pomogło i stwierdzili że wtryski.

Znalazłem gościa w Bolesławiu "Wtryski Nowak" i zregenerował mi 4 wtryski i sam je zakładał bo tylko wtedy udzielał gwarancji na 2 lata. Wtryskiwacze Simensa. 2 i 3 były już skończone, a 1 i 4 były w miarę ok ale też już parametry miały złe więc zdecydowałem się na regenerację 4 sztuk. 

Niestety nie pomogło. Co robić aby za chwilę nie wymienić połowy silnika? Już mam pomału dosyć tego auta. Dodam że świece żarowe też wymieniłem. Oleje zawsze wymieniałem max po 10k km wraz z wszystkimi filtrami.

 

Edytowane przez Frydzio7
Opublikowano

kiedyś też tak miałem, na początku małe zadławienia przy wyższych obrotach na wysokim biegu. Później coraz częściej pojawiało się na niższych.

Do mechanika auto trafiło kiedy już ledwo pod górkę mogłem podjechać.

okazało się, że uszczelnienia były uszkodzone (wcześniejszy remont głowicy), śruby ze złym momentem dokręcone.

za każdym wyjęciem tych wtryskiwaczy trzeba zmienić oringi gumowe i dać nowe śruby, skręcić dobrym momentem.

gościu który zakładał ponownie wtryskiwacze dawał nowe?

 

tak czy inaczej to prawie na 100% brak paliwa, możesz na hamowni to sprawdzić robiąc logi pod obciążeniem. tuner wie gdzie patrzeć.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.02.2022 o 02:07, moniuh napisał:

No właśnie teraz coraz częściej przerywa, myślę Jeszcze nad pompa paliwa.

gościu który zakładał ponownie wtryskiwacze dawał nowe?

Myślę że tak gość się raczej zna na rzeczy regenerował mi 4 sztuki więc powinien się znać na rzeczy.

 

tak czy inaczej to prawie na 100% brak paliwa, możesz na hamowni to sprawdzić robiąc logi pod obciążeniem. tuner wie gdzie patrzeć.

Jutro jadę do tunera mam nadzieję, że będzie wiedział gdzie popatrzec.

EDIT: byłem u tunera powiedział że będzie do wymiany n75 wymieniłem i nadal nic nie pomogło. Już nie mam siły

Edytowane przez Frydzio7
Opublikowano

U mnie kiedyś był problem z dynamicznym przyspieszaniem. Tak jak opisujesz jakby coś odcinało paliwo i dlawilo. U mnie pompa w baku była zalepiona syfem, dolalem coś do baku na czyszczenie wtrysków a to tylko ruszyło cały syf który tam się znajdował i zalepil pompę.

Opublikowano
W dniu 4.03.2022 o 22:23, Bambr97 napisał:

U mnie kiedyś był problem z dynamicznym przyspieszaniem. Tak jak opisujesz jakby coś odcinało paliwo i dlawilo. U mnie pompa w baku była zalepiona syfem, dolalem coś do baku na czyszczenie wtrysków a to tylko ruszyło cały syf który tam się znajdował i zalepil pompę.

A dostęp do pompy w baku jest od góry e B7 sedan quattro czy trzeba zwalać bak. Też dolewalem jakieś specyfiki z liqui Molly ale bez rezultatu

Opublikowano
W dniu 6.03.2022 o 10:06, Frydzio7 napisał:

A dostęp do pompy w baku jest od góry e B7 sedan quattro czy trzeba zwalać bak. Też dolewalem jakieś specyfiki z liqui Molly ale bez rezultatu

Pod kanapą. No to jak coś dolales to możliwe że jak i u mnie ruszyło cały syf w baku i zalepilo nim pompę. 

Ja miałem tak że czasem auto jeździło i przyspieszało normalnie, a czasem jakbyś w trakcie przyspieszania zaciągnął hamulec ręczny.

Opublikowano

Wyciąglem dziś pompe z baku i moje zdziwienie jest straszne paliwo czarne a na obudowie pompy olej co to może być?

20220312_142952.jpg

20220312_142940.jpg

Opublikowano (edytowane)

Łoooojeju. Oleju Ci ubywa? Jak nie to to nie jest olej tylko paliwo zabrudzone spalinami. Pompki do wyrwania i sprawdzic przylgnie glowica-pompowtrysk. Nowe uszczelnienia i sruby.

Olej to raczej to nie jest. Wez krople oleju z bagnetu na cos poloz i zobacz ze jak splynie to praktycznie nie zostawia sladu chociaz olej byl czarny a tu taki osad na koszu pompy...

Edytowane przez nadybek
Opublikowano

Wlasnie czasami coś tam doleje oleju, myślę że pompa tandemowa puszcza ?pompki były robione Chyba początkiem lutego

Opublikowano

Niektorzy pisza ze to moze byc pompa ale w pompie powinno byc wieksze ciśnienie paliwa niz cisnienie w silniku wiec raczej to paliwo znajdowalo by sie w oleju. 

Sprawdz korekty na rozgrzanym silniku na biegu jalowym ale zaraz po przegazowaniu. Najczesciej jak spaliny dostaja sie do paliwa to po takim 10s przegazowaniu kilka sekund trzesie silnikiem.

Opublikowano

Cześć ,mam identyczne audi z podobnymi modyfikacjami i podobnym problemem z silnikiem.... Jaka była ostateczna diagnoza?

Opublikowano (edytowane)

IMG_20230207_194635.thumb.jpg.023f08e2d0e03e6fb7b9727ffa78a831.jpgIMG_20230204_103828.thumb.jpg.088edebdf85a0988bd341492d4e01850.jpgOstatecznie problem był z oringami pompowtryskiwaczy. Jedna pompka miała całkowicie zdegradowany oringi. Po wymianie wszystkich uszczelnień auto jeździ prawidłowo. Dodatkowo wyczyściłem jeszcze cały zbiornik paliwa bo był  duży syf tam... 

IMG_20230207_194642.jpg

IMG_20230201_161834.jpg

Edytowane przez baku525

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...