Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP brembo 6 tłok 18z


Skowron0909

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Brynieq napisał:

Podpinam się delikatnie a mianowicie mam brembo 17z, orientuje sie ktoś jakie tarcze podchodza pod te zaciski do a4 b7? Cos krąży że 330mm volvo v70r lub ML w164? Ktoś zna temat czy aby napewno?

Obawiam się, że ta od W164 nie zmieści się o zwrotnicę, trzeba by to pomierzyć, jeśli chodzi to te tarcze od volvo to obiło mi się o uszy, że trzeba zmieniać rozstaw śrub. Taki właśnie jest tuning, zawsze pod górkę.

Napisz na PW możemy coś wspólnie pokminić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba szlifować zwrotnice do tych zacisków

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Panewa napisał:

2. Zbyt cienka tarcza również jest jak najbardziej słusznym argumentem, aczkolwiek (tutaj znów wyrażam swoją opinię) myślę, że te 2 mm różnicy nie spowodują, że nagle tłoczki będą wypadać/przeciekać (lub cokolwiek). Oczywiście jest to czynnik ryzyka, jednakże opierając się na wielu materiałach na ten temat to ma prawo działać.

Zmartwię Cie, kiedyś dobrali mi źle tarcze w sklepie i zamiast 21mm grubości miały 19mm( w danym modelu występowały 2 różne rozmiary a ja nie sprawdziłem tylko szybko zamontowałem) i po paru tygodniach wypadły mi klocki z jednego zacisku ale fakt tłoczek nie wypadł tylko płyn zaczął wyciekać ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba bo tarcza obciera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brembo 17z i tarcza volvo v70r 3,5mm do zwrotnicy także nie trzeba nic szlifować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2022 o 13:26, Dev napisał:

trzeba bo tarcza obciera

Nie wprowadzaj ludzi w błąd, nie wiem skąd masz takie informacje, ale ja na własnym aucie przymierzałem tarcze i nic nie obciera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Panewa napisał:

Nie wprowadzaj ludzi w błąd, nie wiem skąd masz takie informacje, ale ja na własnym aucie przymierzałem tarcze i nic nie obciera.

Jaka tarcza była zakładana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dev napisał:

Jaka tarcza była zakładana?

W moim przypadku do 17z volvo v70r s60r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Panewa napisał:

Przednia z w163 ml500 o której autor pisał

Pisaliśmy o tarczy do ZR/ZL17 nie 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2022 o 00:23, Dev napisał:

Róbcie, zakładajcie, jeździjcie, cieszcie się z hamulców. 

Skoro jest to taki zayebisty swap to czemu całe forum na tym nie jeździ, hm ?

Z tego co wiem to kilkunastu jeździło ale nie przypominam sobie żeby ktoś do tego wracał, może ktoś mi to wyjaśni ? 

Może jednak doszli do słusznego wniosku że to jest gniot i lepiej założyć fabryczny zestaw ale z mocniejszego pojazdu ?

Jak mało kto na tym forum (sorry za zarozumiałość) ponadprzeciętnie znam temat układów hamulcowych, przerabiałem setki zestawów w różnych Markach samochodów i co jak co ale pomysł z zaciskami od prosiaka jest chybiony. 

 wady tego zestawu to:

- sposób mocowania do zwrotnicy (śruba + nakretka) nigdzie nie ma czegoś takiego, co generuje spore wibracje podczas hamowania, a to może spowodować odkręcenie Sie srub.

- tarcza od innej marki, w nominale już 2 mm za cienka, czyli praktycznie zużyta do tego zacisku, brak odpowiedniej grubości

- problem z montażem czujnika zużycia, brak uchwytu

- problem z przewodem hamulcowym który musi być odpowiedniej długości i prawidłowo poprowadzony aby się nie przecierał, oplot odpada w zupełności, zbyt duże ryzyko "złamania" przewodu.

- ustawienie zacisku względem ruchu tarczy, zacisk jest montowany odwrotnie jak w prosiaku, tłoczki mają w rzędzie narastające średnicę, klocek zużywając się idzie w klin, nie zużywa się równo 

Może i fajnie wygląda ten "klocek" pod felgą ale nie.ma tutaj żadnej większej skuteczności w porównaniu z seryjnymi hamulcami tej wielkości.

 

1. Dlatego owe nakretki sie przyspawuje do zwrotnicy. Wtedy masz montaz jak cayenne. Sruby warto potraktorac loctite.

Poza tym znam osoby ktore jezdza na sidowych srubach i tez nic im sie nie odkreca ;) 

2. Wieksze wysuniecie tloczkow na nic nie wplywa, polecam sie zapoznac z podstawami prawa archimedesa i dynamiki plynow a takze budowy pompy hamulcowej ;) Klocki tez ci nie wypadna bo 1 sa zablokowane sruba 2 tloczki dociskaja klocek nawet jak jest starty na 0.

3. Wystarczy zrobic zworke i blad nie bedzie swiecial po oczach. No chyba ze ktos tego koniecznie potrzebuje bo zaglada do auta raz w roku, no ale moze wtedy niech zostanie przy serii :)

4. Przewody HEL przystosowane do rs4 b7 sa odpowiedniej dlugosci wyprofilowane tak zeby sie nie giac. Maja nawet fabryczne mocowanie do zwrotnicy. U mnie po 6 latach dalej wygladaja jak nowe. Zobacz na mocowanie w rs4, jest blizniacze. Jak ktos dokreci przewod w sposob ze sie skreci jak swinski ogon to nie dziwne ze mu sie cos zgielo ;)

5. Wzgledem ruchu tarczy jest identycznie jak w cayenne. Odwrotnei bedziesz mial sie jak pomylisz  i zalozysz zl na prawa stronie a zr na lewa. No chyba ze czegos nie wiem i b7 ma 6 biegow do tylu ;) Problem z montazem do b6 jest taki ze duzo osob nie ze aby zamienic stronami laczniki z odpowietrznikami. Jak sie tego nie zrobi wtedy nie da rady odpowietrzyc odpowiednio zacisku i faktycznie hamowania jak to mowisz nie ma ;)

Jak zobaczysz jak wyglada zacisk w srodku i polaczysz to z podstawami dynamiki plynu zobaczysz ze bedzie to dzialac identycznie jak w cayenne. 

6. Jak widzisz wszystko rozchodzi sie o montaz, o ktorym widocznie nie masz zbytniego pojecia, piszac takie bzdury. Nie dziwne ze nie odczuwales roznicy. Montuje te zaciski od paru lat i nikt nigdy zadnego problemu nie mial. Żadnych łamań, odkrecań o których mowisz. Hamowanie tez bez porowanania, zwlaszcza do hamulcow z q5 ktore polecales (i ktore swoja droga tez mialem na jednym z moich aut).

W dniu 17.03.2022 o 09:36, Muskel1 napisał:

Ładnie zaczynasz karierę na tym forum, w skali którego istnienia jesteś w dosłownym znaczeniu tych słów muchą jednodnodniówką.

Drogi Panie, to ze nie spedzam calego zycia na wymierajacym forum nie znaczy ze wiem mniej niz ludzie z milionem postow tutaj ;) Mam wiele ciekawszych rzeczy do roboty, konto zalozylem tak na prawde tylko dla tego jednego postu.

Edytowane przez Kangar0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego chcesz przyspawać nakretki ? Do aluminiowej zwrotnicy czy Do żeliwnej ?

Dobrze się zastanów zanim ponownie napiszesz coś równie głupiego, nawet w jednym poście na tym "umierającym forum"

Reszty już nie komentuje, szkoda atramentu

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Dev napisał:

Do czego chcesz przyspawać nakretki ? Do aluminiowej zwrotnicy czy Do żeliwnej ?

Dobrze się zastanów zanim ponownie napiszesz coś równie głupiego, nawet w jednym poście na tym "umierającym forum"

Reszty już nie komentuje, szkoda atramentu

Do aluminiowej :) A no tak zapomnialem. Jestesmy w 18 wieku i nikt nie umie przyspawac aluminiowej nakretki ;) Tym bardziej ze wystarczy ja w 2/3 miejscach smarknac

Edytowane przez Kangar0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm: Chłopie zastanów się trochę co robisz. Takie grzebanie jak Ty to robisz przy układzie hamulcowym pachnie prokuratorem. Nie jesteś sam na drogach, jak masz myśli samobójcze to zrób to tak aby nie narażać innych. 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2022 o 22:08, Kangar0 napisał:

1. Dlatego owe nakretki sie przyspawuje do zwrotnicy. Wtedy masz montaz jak cayenne. Sruby warto potraktorac loctite.

Poza tym znam osoby ktore jezdza na sidowych srubach i tez nic im sie nie odkreca ;) 

2. Wieksze wysuniecie tloczkow na nic nie wplywa, polecam sie zapoznac z podstawami prawa archimedesa i dynamiki plynow a takze budowy pompy hamulcowej ;) Klocki tez ci nie wypadna bo 1 sa zablokowane sruba 2 tloczki dociskaja klocek nawet jak jest starty na 0.

3. Wystarczy zrobic zworke i blad nie bedzie swiecial po oczach. No chyba ze ktos tego koniecznie potrzebuje bo zaglada do auta raz w roku, no ale moze wtedy niech zostanie przy serii :)

4. Przewody HEL przystosowane do rs4 b7 sa odpowiedniej dlugosci wyprofilowane tak zeby sie nie giac. Maja nawet fabryczne mocowanie do zwrotnicy. U mnie po 6 latach dalej wygladaja jak nowe. Zobacz na mocowanie w rs4, jest blizniacze. Jak ktos dokreci przewod w sposob ze sie skreci jak swinski ogon to nie dziwne ze mu sie cos zgielo ;)

5. Wzgledem ruchu tarczy jest identycznie jak w cayenne. Odwrotnei bedziesz mial sie jak pomylisz  i zalozysz zl na prawa stronie a zr na lewa. No chyba ze czegos nie wiem i b7 ma 6 biegow do tylu ;) Problem z montazem do b6 jest taki ze duzo osob nie ze aby zamienic stronami laczniki z odpowietrznikami. Jak sie tego nie zrobi wtedy nie da rady odpowietrzyc odpowiednio zacisku i faktycznie hamowania jak to mowisz nie ma ;)

Jak zobaczysz jak wyglada zacisk w srodku i polaczysz to z podstawami dynamiki plynu zobaczysz ze bedzie to dzialac identycznie jak w cayenne. 

6. Jak widzisz wszystko rozchodzi sie o montaz, o ktorym widocznie nie masz zbytniego pojecia, piszac takie bzdury. Nie dziwne ze nie odczuwales roznicy. Montuje te zaciski od paru lat i nikt nigdy zadnego problemu nie mial. Żadnych łamań, odkrecań o których mowisz. Hamowanie tez bez porowanania, zwlaszcza do hamulcow z q5 ktore polecales (i ktore swoja droga tez mialem na jednym z moich aut).

Drogi Panie, to ze nie spedzam calego zycia na wymierajacym forum nie znaczy ze wiem mniej niz ludzie z milionem postow tutaj ;) Mam wiele ciekawszych rzeczy do roboty, konto zalozylem tak na prawde tylko dla tego jednego postu.

1. No chyba nie koniecznie jak w Cayenne, bo z tego co widzę to tam były żeliwne zwrotnice (jeśli się mylę to mnie poprawcie), a tutaj wkręcasz śrubę w aluminium.
2. Przy różnicy 1mm na tłoczek raczej nie powinno być problemu (pomierzę to z ciekawości i napiszę, jeśli nie zapomnę), ale w skrajnym przypadku zbyt wysunięty tłoczek może wyskoczyć z gumki i płyn zacznie wyciekać. Klocki co prawda trzymają się na śrubie, ale mocno zużyte mogą minąć się z bolcami które je trzymają i mogą się "przekosić", no ale nadal mówię tutaj o skrajnym przypadku.
3. Albo włożyć czujniki od q5, a jak już idziemy po taniości, to można przełożyć wtyczkę od starych klocków z audi.

W dniu 27.03.2022 o 03:04, Dev napisał:

Pisaliśmy o tarczy do ZR/ZL17 nie 18

Racja, nie ogarnąłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę się udzielić w temacie bo też jestem na pewnym etapie montażu brembo z18 w passacie b7.  ( tak wiem to nie audi).

Może ktoś mi coś doradzi/ podpowie czy te zaciski wejdą? 

Bo tak tarcza 350mm x 32mm + pierścień, zacisk z18  i jak próbowałem to nie za bardzo to pasuje i nie wiem czy jest potrzebny jakiś adapter czy coś jest do przerobienia.

Passat b7 ma alu zwrotnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W passacie B7 jest problem z wysokością tarczy, nic nie dopasujesz do tego zacisku w tym aucie.

Osobiście proponuję Ci założyć tarcze 340mm z golfa 7R a na to zaciski z A6 C7 na jednotloku lub 4tłok Brembo.

Jedyne co to musisz mieć do tego odpowiedni przewód hamulcowy no i musisz przelutować wtyczkę od czujnika zużycia.

W piątek robiłem taką przekładkę koledze z forum w passacie B7 alltrack

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...