Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Smary używane motoryzacji i nie tylko - JAKIE I DLACZEGO TAKI?


KonradGr

Rekomendowane odpowiedzi

Część,

uznałem, że ten dział jest odpowiedni, żeby zadać Wam te pytanie i choć trochę rozjaśnić pewne sprawy.

Otóż zwracam się z zapytaniem, jakich smarów używacie w samochodzie i gdzie je stosujecie i przede wszystkim dlaczego taki a nie inny (np. bo nie wymywa go woda).

Ostatnio zmieniałem tuleje wahaczy w swoim A4, i zastanawiałem się, jaki smar dać przed wciśnięciem tulei gumowo metalowej w aluminiowy wahacz.

A więc dostępne smary:

-smar silikonowy, smar litowy ŁT43 (najbardziej popularny), smar biały, smar grafitowy, smar teflonowy, pasta ceramiczna, smar aluminiowy, smar miedziowy i pewnie są jeszcze jakieś inne, których tu nie wymieniłem.

Czego dotyczą moje wątpliwości i ciekawość? Przykładowo mamy śrubę od zawieszenia, którą chcemy przełożyć przez tuleje lub przez wahacz aluminiowym. Czym wtedy smarować część walcową śruby, a czym gwint? Jak posmaruje część walcową śruby, to tym bardziej będzie mi w przyszłości ją ciężej zdemontować, bo miedź reaguje z alu, tak więc smarować pastą ceramiczną, czy może smarem grafitowym? Czym smarować wystający gwint od śruby na który przykręcona jest już nakrętka i w celu zabezpieczenia wystającej części przed korozją? Najlepiej jakimś smarem który zablokuje tam dostęp do wody?

To samo tyczy się czym smarować czoło piasty, na którą nakłada się felgę alu, miedziowy smar przecież będzie nie dobry, a w warsztatach ogromnie dużo ludzi tak robi.

Czy smarować wgl gwint śruby mocującej np koła, też temat rzeka na forach, jedni że tak, drudzy że nie....

To jedne z przykładów których jest wiele, proszę o rozwianie moich wątpliwośći. Pozdro ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, KonradGr napisał:

Czy smarować wgl gwint śruby mocującej np koła, też temat rzeka na forach, jedni że tak, drudzy że nie....

Tych śrub nie wolno niczym smarować. Wyczyścić gwint szczotką drucianą i dokręcić koło z wymaganym momentem.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby od zawieszenia - ŁT 43 

Śruby gdzie działa ciepło + piasty i pod tarcze hamulcowe  smar - ceramiczny lub miedziany 

Prowadniczki hamulcowe - Dedykowany smar z Boscha 

Silnik - Absolutnie żadnego smaru chyba ze są to połączenia przelotowe osprzętu np do bloku które są narażone na działanie warunków atmosferycznych. 

Oringi i połączenia gumowe szczególnie ciasno pasowane - Wazelina techniczna 

Połączenia ruchome pracujące w każdych warunkach szczególnie trudnych narażonych na syf wodę mróz czy wysoką temp.  - Wurth HHS 5000 - Nie jest tani bo za puszkę trzeba dać ok 100-110zł ale jest petarda. 

A na elementy takie jak wyżej ale zamkniętych mniej narażonych lub w ogóle psiknę czasem białym smarem PTFE aczkolwiek częściej sięgam po HHS 5000

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, DarekS4 napisał:

Śruby od zawieszenia - ŁT 43 

Śruby gdzie działa ciepło + piasty i pod tarcze hamulcowe  smar - ceramiczny lub miedziany 

Prowadniczki hamulcowe - Dedykowany smar z Boscha 

Silnik - Absolutnie żadnego smaru chyba ze są to połączenia przelotowe osprzętu np do bloku które są narażone na działanie warunków atmosferycznych. 

Oringi i połączenia gumowe szczególnie ciasno pasowane - Wazelina techniczna 

Połączenia ruchome pracujące w każdych warunkach szczególnie trudnych narażonych na syf wodę mróz czy wysoką temp.  - Wurth HHS 5000 - Nie jest tani bo za puszkę trzeba dać ok 100-110zł ale jest petarda. 

A na elementy takie jak wyżej ale zamkniętych mniej narażonych lub w ogóle psiknę czasem białym smarem PTFE aczkolwiek częściej sięgam po HHS 5000

Darek, dziękuje za zainteresowanie,

mam parę pytań,

- śruby od zawieszenia masz na myśli zarówno część gwintowaną jak i walcową smarować ŁT-43? A smarem ceramicznym, bądź aluminiowym, który nie będzie reagował źle z alu wahaczem, a też zapobiegnie zapieczeniu w przyszłości?

- Wurth HHS 500 masz na myśli puszkę jak widzę na internecie 0.5ml? Widzę po 70 zł na allegro.

- to też zapytam, kupiłem i regeneruje imadło w swoim przydomowym warsztacie, (stare z czasów PRL-u, według mnie zdecydowanie lepsze niż z marketów nowe), śrubę kulową chcę po wyczyśczeniu nasmarować smarem ŁT 43, natomiast prowadnice po wyczysczeniu włokniną, myślałem smarem białym z dodatkiem PTFE? Czy dobrze myślę? Lubię mieć wszystko perfekto. Ludzie w internecie dają na prowadnice też smar łt 43, jednak według mnie jak złapie syf na tych prowadnicach a to jest oczywiste przy imadle, to zrobi się papka i będzie jeszcze gorzej, a biały smar może nie będzie łapał syfu i się z nim mieszał? Co myślisz, czy wgl jeszcze inny smar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KonradGr napisał:

tóry nie będzie reagował źle z alu wahaczem, a też zapobiegnie zapieczeniu w przyszłości?

Nie ma takiego smaru który wytrzyma 10 lat i nie zapiecze ci wąsa. 

Wąs to wymysł szatana. 

 

zrobię Ci zdjęcie tego HSS 

 

Godzinę temu, KonradGr napisał:

stare z czasów PRL-u, według mnie zdecydowanie lepsze niż z marketów nowe

też takowe posiadam i przeżyło już dwa nowe :decayed:

Każdy smar łap[ie syf jak go nawalisz za dużo to złapie go więcej. 

Moim zdaniem nie ważne czym nasmarujesz ważne żeby było. 

Nie smarujesz nie jedziesz 

Jak w trasie będziesz miał wyciek oleju i musisz dolewać co 100km 1litr to będziesz szuka na Orlenie Milersa bo akurat takiego masz wlanego czy wlejesz cokolwiek żeby dojechać ?? 

Może to nie celny przykład ale podobny. 

 

Myślałem że mowa jest o zawieszeniu i samochodzie a nie o imadle . Smaruj czym masz. pozdro. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wszystkie śruby w zawieszeniu smaruje smarem do przegubów MOBILGREASE SPECIAL i jestem mega zadowolony.

Czoła piasty nie smaruje się niczym ani tam gdzie przylega felga ani tam gdzie przylega tarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Elhape napisał:

Ja wszystkie śruby w zawieszeniu smaruje smarem do przegubów MOBILGREASE SPECIAL i jestem mega zadowolony.

Czoła piasty nie smaruje się niczym ani tam gdzie przylega felga ani tam gdzie przylega tarcza.

Dzięki za info, a propo śrub od zawieszenia to w sumie to samo napisał DarekS4, napisał że smarem ŁT 43, to też smar litowy, więc to już zapamiętam, a czemu uważasz że czoła piasty nie smaruje się? zarówno przy feldze jak i pod tarcza hamulcową? Przed założeniem tego wątku naczytałem się x do kwadratu na ten temat i zdania były podzielone, ale nikt nie uzasadnił przykładowo czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...