Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z mocą - B6 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!
Jakiś czas temu stałem się posiadaczem A4 B6 1.8T BFB z 2003 roku. Wszystko byłoby fajnie, ale czasami losowo jest problem z mocą - wciskam gaz w podłogę, a samochód ledwo się odpycha. Oczywiście na desce pojawiła się magiczna kontrolka check engine. Sprawdzałem błędy na kompie:

Spoiler

Address 01: Engine
   Controller: 8E0 909 518 AL
   Component: 1.8L R4/5VT         0002
   Coding: 0011501
   Shop #: WSC 63251
2 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
            P0130 - 004 - No Signal/Communication
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
            P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 1001

Ostatnio byłem u gazownika na montaż instalacji. Dostałem od niego info, że pierwsza sonda lambda jest do wymiany. Nie działa, ale czasami losowo się odpali, lecz jednocześnie podaje takie głupoty, że obcina dawkę paliwa. Tutaj wyjaśnia się tajemniczy problem z mocą. Wykręciłem sondę i okazało się, że mam wkręcony jakiś zamiennik (Magnet Marelli OSM150). W tym miejscu pojawia się najlepsze pytanie - jaką sondę kupić, żeby nie było z nią żadnych problemów? Dzwoniłem do ASO, ale powiedzieli mi 1180 zł, więc podziękowałem... Chciałem się dowiedzieć jaki numer ma ta sonda, ale nie udostępniają tego. Szukałem po po forum, ale nie znalazłem odpowiedzi, która mnie satysfakcjonuje (wszędzie jest coś innego). Czy ktoś orientuje się w sytuacji i mógłby mi podać numer tej sondy (ta przed katalizatorem)? Dobrze też byłoby wiedzieć jak to jest z tymi zamiennikami, jak kupie Bosha to będzie śmigać?

Opublikowano

Słabo szukasz Bosch 0258007351

Co do mocy to logi do zrobienia i wymień czujnik w chłodnicy g83.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, przem8 napisał:

Słabo szukasz Bosch 0258007351

Co do mocy to logi do zrobienia i wymień czujnik w chłodnicy g83.

Może i słabo, ale dzięki za pomoc :D

Zamawiam sondę, czujnik już mam i czeka na wymianę. Co do logów, to szczerze nie wiem jak się za to zabrać, ale wydaje mi się, że teraz i tak to nie ma sensu. Wymienię co mam wymienić, pojadę do gazownika na strojenie (teraz zrobił na oko, bo bez sondy nie mógł) i ewentualnie wtedy będzie się myśleć dalej.

Jeszcze ewentualnie szybkie pytanie, bo byłem wcześniej u mechanika (ogarnięcie podstawowych spraw po kupnie). Powiedziałem, że trzeba wymienić czujnik temperatury, bo wali błąd. Problem w tym, że wymienił nie ten co trzeba (jeśli się nie mylę, to G83, ten przy głowicy) i włożył zamiennik od Febiego. Z tego co czytałem, to raczej tylko oryginał wchodzi w grę. Stąd pytanie - jest sens to ruszać, skoro nie ma żadnego błędu?

 

//Edit: na pewno ta sonda? Na allegro widzę, że pasuje do 1.8T, ale nie ma nigdzie nic o BFB

Edytowane przez MuDzYn.
Opublikowano
30 minut temu, MuDzYn. napisał:

Wymienię co mam wymienić, pojadę do gazownika na strojenie (teraz zrobił na oko, bo bez sondy nie mógł) i ewentualnie wtedy będzie się myśleć dalej.

Gaz sie stroi jak jest na benie ok, a tego się nie dowiesz bez logów. 

Tak, ta sonda. Po co bym podawał w takim razie? 

Przy głowicy jest czujnik g62. Jezdzij dalej po szamanach.. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...