Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AVJ][PB] Zwiększone spalanie, zbyt uboga mieszanka, problemy z układem chłodzenia, check engine (MIL) - prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!

Ostatnio postanowiłem przyjrzeć się bliżej mojemu wehikułowi (Audi A4 B6 1.8T AVJ 150KM benzyna, 2001 rocznik). Niestety nagromadziło się parę usterek i mam wrażenie, że część z nich wpływa na siebie przez co nie potrafię jednoznacznie stwierdzić co jest na 100% przyczyną problemów. Wymienię teraz po kolei jakie problemy zaobserwowałem:

  1. Ogólnie zwiększone spalanie i to dosyć mocno. Podobnie mam wrażenie, że mocy również brakuje. Autko jakby wolniej się zbiera i są problemy przy wyprzedzaniu.
  2. Problem z trzymaniem temperatury na desce rozdzielczej. Po przejeździe około 2-3 km lub większej ilości temperatura na blacie nie pokazuje 90 stopni tylko oscyluje w okolicy 65 - 70 stopni. Gdy zatrzymam się na postój około 10 min przy pracy na biegu jałowym temperatura w końcu osiągnie 90 stopni. Jednak jak zacznę jazdę to sytuacja się powtarza i T spada do okolic 70 stopni.
    Wskazania temperatury na desce rozdzielczej
  3. Ten punkt jest ściśle związany z pkt.2 bo od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodniczego. Na początku tylko znikome ilości i trudne do namierzenia. Natomiast teraz płyn sączy się i widać po 24h postoju w garażu plamę pod autem. Po wstępnych oględzinach widać mokre ślady przy termostacie właśnie.
  4. Włączający się wentylator przy zimnym silniku. Pracuje on non stop gdy stoję w miejscu przy włączonym zapłonie. Gdy odpalę auto i przejadę się trochę to wentylator zamilknie ostatecznie.
  5. Zdarza się rzadko, że podczas normalnej jazdy auto potrafi wskoczyć na powiedzmy 2tys. obrotów i powoli opadać z nich mimo że już dawno zdjąłem nogę z gazu.
  6. Raz na jakiś czas mam sytuację kiedy auto nie odpala mi za pierwszym razem. Jeśli się tak dzieje to za drugim razem pali od strzała.

Znalezione kody błędów:

  • Z dnia 25.03
    Spoiler

    Control Module Part Number: 8E0 906 018 B
      Component and/or Version: 1.8L R4/5VT         0004
               Software Coding: 11501
                Work Shop Code: WSC 63351
                          VCID: 2721789FD6F5
               Additional Info: WAUZZZ8E42A075215     AUZ6Z0A0184794
    3 Faults Found:
    17536 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
            P1128 - 35-00 -   -
    16804 -  Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
            P0420 - 35-00 -   -
    17704 -  Error in Mapped Cooling System (check Temp-Sensor and Thermostat)
            P1296 - 35-00 -   -

     

  • Z dnia 26.03 po czyszczeniu kodów błędów z dnia poprzedniego
    Spoiler

    Control Module Part Number: 8E0 906 018 B
      Component and/or Version: 1.8L R4/5VT         0004
               Software Coding: 11501
                Work Shop Code: WSC 63351
                          VCID: 2721789FD6F5
               Additional Info: WAUZZZ8E42A075215     AUZ6Z0A0184794
    3 Faults Found:
    16795 -  Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
            P0411 - 35-00 -   -
    16804 -  Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
            P0420 - 35-00 -   -
    17536 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
            P1128 - 35-00 -   -

     

Teraz wymienię co udało mi się ustalić i jaką diagnostykę przeprowadziłem odnosząc się do poprzednich punktów:

  1. ad. Po podpięciu VCDS lite udało mi się z grupy 032 odczytać korekty paliwowe na podstawie sond lambda (które też nie wiem czy są sprawne.. -> kod błędu 16804 i 17536 (P0420 i P1128)). Wartość pierwszego pola korekty krótkoterminowej to około -3,7% natomiast druga długoterminowa korekta była w odcięciu i pokazywała +25%. 

    Logi które pokazują pomiar statyczny (mierzone przy temperaturze zbliżonej do 90 stopni): Grupy 032, 034, 036: http://vaglogi.pl/log-032_034_036_WRIkE2.html

    Z tego jaki research udało mi się wykonać to winowajcą takiego stanu rzeczy może być dosyć często wskazywany czujnik G70 (MAF ang. Mass Air Flow meter).
    Dlatego wykonałem logi dynamiczne po uprzednim skasowaniu kodów błędów: Grupy 003, 020, 032: http://vaglogi.pl/log-003_020_032_8lGuebs.html (Test dynamiczny od 1,5tys. do 6tys. obrotów. Dalej kontynuowana normalna jazda na autostradzie.)
    Wstawiam wykres tutaj:
    wykres_MAF_RPM.thumb.png.2222bfd5a2c17e8fa40243a6ddd3f6b0.png
    Niestety nie jestem w stanie powiedzieć czy w podlinkowanych logach dynamicznych MAF sprawdza się dobrze. Po skasowaniu błędów i po przejechaniu parunastu km wskazania korekty długoterminowej ustawiły się już na wartość w okolicach +14%
  2. ad. Sprawdzałem w VCDS odczyty temperatury z bloku silnika i z bloku instrument cluster. Pokazywały zbliżone wartości (różnica +- 5 stopni może). Jeśli chodzi o termostat to podejrzewam, że jest uszkodzony. Wnioskuję to po zachowaniu się wskaźnika temperatury i weryfikacji odczytów czujnika G62. Natknąłem się tutaj na forum jak i w innych zakątkach internetów, że termostat może być sprawny ale jakiś o ring puszcza (stąd może być ten wyciek?) i niekoniecznie trzeba cały termostat wymieniać? Proszę o pomoc szanownych kolegów czy faktycznie zanosi się na wymianę termostatu czy może jednak mimo wszystko czujnik? :)
  3. ad. Patrz punkt wyżej.
  4. ad. Jedyne co mi przychodzi do głowy to jednak uszkodzony czujnik G62 lub sterownik wentylatora. Jak to sprawdzić?
  5. ad. Nie mam pojęcia.
  6. ad. Również nic mi nie przychodzi do głowy.

 

Oprócz wspomnianych wyżej logów przepływki i sond lambda załączam kolejne, które udało mi się wykonać:

 

Proszę o pomoc doświadczonych kolegów w zdiagnozowaniu usterek :drinks:, być może obejdzie się bez wizyty w warsztacie... :decayed: Jeśli jakieś jeszcze dodatkowe logi są potrzebne to dajcie znać. Mam zamiar jeszcze dograć resztę logów zgodnie z tym postem tutaj: Instrukcja zbierania logów pod 1.8t

 

PS. Jeśli jest to istotne to odkręciłem korek od wlewu oleju i podskakiwał.. Gdzieś padały pytania o zachowanie tego korka po odkręceniu. :hi:

Link do filmiku: 

 

Edytowane przez Orzechix
Opublikowano

Kolego znawcą nie jestem ale jak dla mnie termostat do wymiany do sprawdzenia odma i pompa powietrza.

Opublikowano

Zrob logi dynamiczne jak należy. 

Niezły bajzel tam masz 

Opublikowano

Wymień termostat i pozbądź się wycieku. Do tego przecież nie potrzebujesz dalszej diagnostyki.

Jest błąd SAI, wywalenie lub naprawa.

Błąd ubogiej mieszanki - podstawowe logi zrobić jak trzeba - dział diagnostyka.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.03.2022 o 08:24, spiecho napisał:

Kolego znawcą nie jestem ale jak dla mnie termostat do wymiany do sprawdzenia odma i pompa powietrza.

Tę pompę powietrza wtórnego już kiedyś wymieniałem bo w ogóle nie działała. Teraz wydaje mi się, że jest sprawna bo na zimnym silniku przez krótki okres czasu słychać ten odkurzacz i obroty są w okolicach 1,1tys. Swoją drogą, w tamtej która była wymieniana to znajdowała się woda(lub skropliny spalin?). Co w takim wypadku najlepiej sprawdzić? Skąd ta wilgoć może się tam zbierać? Gdzieś czytałem, że może być zawór zespolony uszkodzony i przepuszczać spaliny do tej pompy..

W dniu 27.03.2022 o 09:26, przem8 napisał:

Zrob logi dynamiczne jak należy. 

Niezły bajzel tam masz 

Dostarczę logi dynamiczne w czwartek wieczorem bo wtedy będę miał możliwość.

W dniu 27.03.2022 o 10:09, whyduck1 napisał:

Wymień termostat i pozbądź się wycieku. Do tego przecież nie potrzebujesz dalszej diagnostyki.

Jest błąd SAI, wywalenie lub naprawa.

Błąd ubogiej mieszanki - podstawowe logi zrobić jak trzeba - dział diagnostyka.

Mam zamiar zaopatrzyć się w ten termostat: Link do termostatu

Zastanawiam się czy warto się rozdrabniać i np. kupić sam termostat (ten grzybek) i zestaw oringów jak w tym poście:
https://a4-klub.pl/topic/481397-oringi-termostatu-18t-bfb/

Bo skoro jest wyciek to może te uszczelki tylko szlag trafił. Podobnie zakup samego wkładu. Pytanie czy jest możliwe w sumie, skoro to jest termostat fazowy z tą grzałką wbudowaną...

Do SAI odniosłem się wyżej.
Co do ubogiej mieszanki to tak, logów dynamicznych mi brakuje. Dostarczę w czwartek.

 

Dzięki za zainteresowanie tematem :)

Edytowane przez Orzechix
Opublikowano
4 godziny temu, Orzechix napisał:

kupić sam termostat (

A niesprawną grzalke to jak naprawisz? Nie kombinuj. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 30.03.2022 o 05:05, przem8 napisał:

A niesprawną grzalke to jak naprawisz? Nie kombinuj. 

Update. Wymieniłem cały termostat bez kombinacji i okazało się że to była bardzo dobra decyzja bo grzałka która tam była cała się rozleciała przy próbie ruszenia jej. Termostat sam w sobie był uszkodzony, skorodowany i zablokowany w pozycji otwartej (przy próbie dmuchnięcia w rurki powietrze swobodnie przechodziło). Dzięki Przemo za dobrą radę :).


Trochę fotek z demontażu i jak to wyglądało:

Przed wymontowaniem (widać sączenie się płynu).

Spoiler

stary_przed_demontazem_wyciek.thumb.jpg.04325633980f2f80b283490c09d4a73f.jpg

Porównanie nowego i starego termostatu.

Spoiler

porownanie.thumb.jpg.bae431fe596185f63f7c37c993b76d76.jpg

Uszkodzona, skorodowana grzałka:

Spoiler

uszkodzona_grzalka.thumb.jpg.cd7f6f74662bbb238b3f61e93e5dacd0.jpg

Po rozebraniu starego termostatu:

Spoiler

srodek_starego.thumb.jpg.185bb9c9e9138635efcd84d026f379ce.jpg

 

Po wymianie, temperatura się ustabilizowała i silnik osiąga po paru minutach temperaturę 90 stopni. Podobnie podczas jazdy stabilnie ją trzyma. Dodatkowo nie zaobserwowałem włączania się wentylatorów ale to jeszcze muszę potwierdzić w dalszej obserwacji. Teraz skoro temperatura jest stabilna to mogę jakieś rozsądne logi zrobić dynamiczne. Miałem zamiar dziś to zrobić ale pogoda nie pozwala u mnie podobnie jak i w poprzednich dniach.

 

Dzięki za wskazówki. Co do diagnostyki pozostałych błędów to jak zbiorę logi to wrzucę tutaj update.

Opublikowano
W dniu 27.03.2022 o 09:26, przem8 napisał:

Zrob logi dynamiczne jak należy. 

Niezły bajzel tam masz 

Update. Trochę czasu minęło. Odkąd wymieniłem termostat to temperatury są OK i nie włączają się wentylatory na zimnym silniku.

Błędy odczytane przed wykonaniem logów:

Spoiler

Tuesday, 03 May 2022, 01:19:15:0
VCDS-Lite Version: Release 1.2
Control Module Part Number: 8E0 906 018 B
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT         0004
           Software Coding: 11501
                      VCID: 2721789FD6F5
2 Faults Found:
17536 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 35-00 -   -
16804 -  Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0420 - 35-00 -   -

Logi statyczne adaptacji paliwowych:

Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_SCUCGi.html

Pakiet logów statycznych:

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_UIKTPA.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_82f5Bg.html
Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_JZ92k7.html

Logi dynamiczne:

Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_7v8q93O.html (1 proba)
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_s41Y5Ut.html (2 proba)
Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_oIGo0WC.html (3 proba)
Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_Lh8G22.html
Grupy 090, 093: http://vaglogi.pl/log-090_093_08JyI.html (Momenty w ktorych muskam pedal gazu sa oznaczone markerem)
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_Jk10AM.html
Grupy 002, 032, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_032_xun5a.html

Po wykonaniu logów dynamicznych zebrałem jeszcze statycznie adaptacje paliwowe i odczytałem błędy:

Grupa 032: http://vaglogi.pl/log-032_u0TKWe.html

Spoiler

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Tuesday, 03 May 2022, 01:57:14:0
Control Module Part Number: 8E0 906 018 B
  Component and/or Version: 1.8L R4/5VT         0004
           Software Coding: 11501
                      VCID: 2721789FD6F5
3 Faults Found:
17536 -  Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 35-00 -   -
16795 -  Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected
        P0411 - 35-00 -   -
16804 -  Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0420 - 35-00 -   -
 

 

PS. Tak wygląda zestawienie trzech pomiarów przepływomierza na wspólnym wykresie:

przeplywka_wspolny.png.70ffaadadc73f6c150fc769f76847ee0.png

Opublikowano

Pompa paliwa do wymiany.

Opublikowano
12 godzin temu, przem8 napisał:

Pompa paliwa do wymiany.

Dzięki za odpowiedź :hi:, a mógłbyś doprecyzować dlaczego tak uważasz i co na to wskazuje?

Inna rzecz - to czy na podstawie tych logów można już powiedzieć czy sonda lambda i przepływomierz są w porządku?

Opublikowano
2 godziny temu, Orzechix napisał:

a mógłbyś doprecyzować dlaczego tak uważasz i co na to wskazuje?

Czasy wtrysków.

2 godziny temu, Orzechix napisał:

czy sonda lambda i przepływomierz są w porządku?

Sonda działa, bo wprowadza korekty, przepływka jak to w avj pokazuje w normie czyli poniżej 120.

Opublikowano
18 godzin temu, przem8 napisał:

Czasy wtrysków.

Sonda działa, bo wprowadza korekty, przepływka jak to w avj pokazuje w normie czyli poniżej 120.

Jak rozumiem te czasy wtryskiwania paliwa są w zasadzie na tym samym poziomie niezależnie od obrotów za bardzo i to wskazuje na kończącą się pompę? Na tym filmiku:

Spoiler

 

Są pokazane te czasy wtrysków i one się różnią w zależności od obrotów. Wybacz, że tak dopytuje ale jestem ciekawy jak to powinno działać.

Polecacie pompę jakiejś konkretnej marki? Spotkałem dobre opinie o SKV, VDO i BOSH 044 (z tego wątku:

https://a4-klub.pl/topic/68844-b6-avj-jaka-pompa-paliwa/)

. Jest jeszcze coś co nazywa się Magneti Marelli i kosztuje lekko około 100zł... Te wcześniejsze wydają się obiecujące tylko trzeba trochę wyciągnąć z portfela. 

Opublikowano

Co do układu SAI... Nie planuję wprowadzać modyfikacji do mojego autka. Czytałem, że można wywalić ten cały dodatkowy system i ludzie to robią kiedy planują wyciąć katalizator i zastąpić go downpipe.

Wcześniej zanim te inne problemy nastąpiły też miałem kłopot z systemem SAI. Tylko faktycznie pompa nie działała. Nie byłem wtedy świadomy, że pompa się może popsuć przez inny źle działający komponent (zawór zespolony [Combi valve]). Więc radośnie wymieniłem tą nie działającą pompę na sprawną używkę.

Teraz temat powrócił.. i ta sprawna pompa powoli dogorywa bo wydaje bardzo głośne, trzeszczące dźwięki. Zdemontowałem ją i zobaczyłem wodę(skropliny) w rurce, która doprowadza powietrze z pompy do zaworu zespolonego. Dlatego zakładam, że jeszcze czeka mnie wymiana tego zaworu bo może się przyblokował i jest cały czas otwarty. Przez niego ta pompa, którą wcześniej założyłem zaczęła znowu szwankować.

 

Jest jeszcze jakaś inna możliwość, żeby tam woda lub skropliny się pojawiły?

Opublikowano

Czas wtrysku zależy od obrotów i zasysanego powietrza. Wiem ile powinny być przy pełnym obciążeniu i tyle. Jak jezdzisz tylko na pb to ja bym kupował vdo, ewentualnie sam wsad z pierburga ale nie zawsze jest dostępny. Magnetti to sobi daruj. 

Opublikowano
3 godziny temu, przem8 napisał:

Czas wtrysku zależy od obrotów i zasysanego powietrza. Wiem ile powinny być przy pełnym obciążeniu i tyle. Jak jezdzisz tylko na pb to ja bym kupował vdo, ewentualnie sam wsad z pierburga ale nie zawsze jest dostępny. Magnetti to sobi daruj. 

Sprawdziłem numery części tego zespołu pompy. Z tego co mi się udało odczytać to:

228 233 018 005

8E0 919 051 L - to L na końcu jest pod znakiem zapytania bo grawerunek jest zrobiony tak, że nie widać do końca. Zgaduję, że to musi być L.

Producent tego zespołu to VDO.

Załączam zdjęcia:

Spoiler

pompa_2.thumb.jpg.64fa048684d887c688dd4dedecf72825.jpgpompa_1.thumb.jpg.f04999fac31a0d024606dfae180939e5.jpg

Prosiłbym o pomoc w namierzeniu odpowiedniego wkładu. Znalazłem parę pomp ale nie jestem pewny w 100% co do nich:

Nowe:

  1. https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-audi-a4-b6-b7-1-6-1-8t-2-0-2-4-3-0-11265596052?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_ss&ev_adgr=Czesci_samochodowe&ev_campaign_id=14491971570&gclid=CjwKCAjw682TBhATEiwA9crl37jwmpOdWy78Y1RBv_L_2mov0gHam8ML1wlOWd2r_nQTwPFadIJEVRoCAdUQAvD_BwE - pytanie czy na pewno oryginał? Ktoś kupował z tego sklepu jakieś graty?
  2. https://allegro.pl/oferta/pompa-paliwa-audi-a6-a4-b7-fsi-tfsi-oryginal-vdo-10643598541 - coś takiego ale w opisie nie ma tego mojego part numbera z końcówką L.

Używki (pytanie czy warto kupić używkę?):

  1. https://ovoko.pl/czesci-samochodowe/ara167756-8e0919051l-audi-a4-s4-b6-8e-8h-pompa-paliwa-w-zbiorniku 
  2. https://www.otomoto.pl/oferta/pompa-paliwa-8e0919051l-audi-a4-b6-b7-1-8-turbo-ID6EsZKN.html

 

Opublikowano

Żadna z tych o ile masz taką samą jak u mnie. Zostaje Ci budżetowe skv, kupiłem rok temu za 80zł, albo vdo cały kosz za pewnie 800zł teraz. Wybór należy do Ciebie.

Opublikowano (edytowane)

Taką kupowałem SKV 02SKV272 i przełóż ori sitko, bo to dołączone do skv to straszny badziew.

Tylko nie wiem czy w ośce jest to samo, musiałbyś wyjąc i zobaczyć.

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
10 minut temu, Orzechix napisał:

Prosiłbym o pomoc w namierzeniu odpowiedniego wkładu.

Sprawdziłęm na szybko i taka niby odpowiada  tym numerom 02SKV242 SKV więc jest inna niż w Q.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...