Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B7 2.0 TDI BPW problem z dymieniem. (LOGI)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie. (POMOCY) Problem jest taki gdy odpalę auto to przez ok minutę zero dymu po czym zaczyna dymić na biało, gdy złapię temperaturę to dymu zero. Po rozgrzaniu gdy jadę i ostro przyspieszam to czarny dym a jak odpuszczę gaz to chmura niebieska . płynu i oleju nie bierze . Normalnie pali i jeździ tylko ten dym i spaliny strasznie śmierdzą . Wrzucę logi i proszę pomóżcie bo już worek kasy wpakowałem. Wtryski po regeneracji - nowy dpf - nowy egr - nowa vacum - nowa przepustnica - nowy wałek+ popychacze i pewnie jeszcze coś , już nawet nie pamiętam. Zastanawiają mnie wysokie bipy ujemne ! 

logi statyczne 

001 - http://vaglogi.pl/log-001_AH5D9.html

004 - http://vaglogi.pl/log-004_3F37d.html 

013 - http://vaglogi.pl/log-013_28exQ08.html

018 - http://vaglogi.pl/log-018_aHmS4q.html

023 - http://vaglogi.pl/log-023_u2ue0.html

Nastawy podstawowe 

003 - http://vaglogi.pl/log-003_CyF90.html

011 - http://vaglogi.pl/log-011_XZjOzA2.html

Logi dynamiczne:

001 - http://vaglogi.pl/log-001_koJVw6S.html

003 - http://vaglogi.pl/log-003_61U0Fm.html

004 - http://vaglogi.pl/log-004_r7vEo.html

008 - http://vaglogi.pl/log-008_C2WLQY.html

010 - http://vaglogi.pl/log-010_y5gH51.html

011 - http://vaglogi.pl/log-011_nD8sD0X.html

001-004 -  http://vaglogi.pl/log-001_004_fu0OacJ.html

003-011- http://vaglogi.pl/log-003_011_g2586e.html

010-011 http://vaglogi.pl/log-011_010_IY9vo8.html

003-008-011 - http://vaglogi.pl/log-003_008_011_nTpa8Z.html

 

 

 

Edytowane przez konradopal
Opublikowano

Nikt nie pomoże ?

Opublikowano (edytowane)

Odepnij na zgaszonym egra i pojezdzij tak chwile.0

Potem w 2 kolejnosci ustaw synchronizacje rozrzadu na 0*. Tylko nie te 2 rzeczy na raz bo nie bedzie wiadomo co ma wplyw. 

Egr zaslep lub wyciagnij i sprawdz czy jest domkniety bo zerknalem w logi wyglada jak wyprogramowany ale w BPW czesto jest uchylony i zawieszony.

Edytowane przez nadybek
Opublikowano

Dziękuje za podpowiedź, jutro sprawdzam egr . 

Opublikowano

Egr sprawdzony , działa . synchronizacja na 0 i dalej bez zmian .

Opublikowano

po zmianie synchronizacji na 0 auto więcej pali .

Opublikowano (edytowane)

Rano przed odpaleniem odkręć korek wlewu oleju połóż na wlewie poskładaną szmatę ( tak by nie spadła po odpaleniu silnika ).

Odpal motorówkę i obserwuj czy zacznie dymić w takiej konfiguracji do rozgrzania silnika.

Możesz spokojnie robić przegazówki a jak ułożysz szmaty na tyle grubo by maską po zamknięciu ją przycisnęła to możesz zrobić nawet krótką jazdę próbną z kimś kto z tyłu będzie obserwował sytuację .

Pasowało by dzień wcześniej ten obserwator się za tobą przejechał by mieć skalę porównawczą, albo najlepiej wsadź kogoś za fajerę audioli na te dwa przejazdy a samemu jedź drugim autem za nią by ocenić różnicę :decayed:

Po takiej próbie będziemy coś wiedzieć o sprawności układu odpowietrzania skrzyni korbowej. Tyle na początek, od czegoś trzeba zacząć :whistling:

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Nasuwa mi się jeszcze parę pytań .

Piszesz że płynu chłodniczego i oleju nie ubywa , ile przejechałeś tym autem kilometrów ?

Napisałeś że DPF nowy , skąd zatem czarny dym ? 

Czarny dym to sadze, jak się wydostają z wydechu to DPF nie działa albo może go po prostu w puszce nie ma....?

Filtr powietrza kiedy był ostatnio był wymieniany , ile kilometrów na nim zrobione i w jakich warunkach drogowych ?

W sterowniku silnika nie ma żadnych błędów ?

Jeżeli nie ma to sprawdź czy sterownik błędy zapisuje.

BIP-y faktycznie mocno na minusie, nie ma problemu z osiągami jak się mocno depnie na wysokich biegach ?

Nie ma chyba prostszego napędu rozrządu niż w BPW czy AVF-ie , ustawiasz toto na blokady i musi być dobrze , nie ważne co tam synchro pokazuje, byle było w dopuszczalnym zakresie.

Chyba  ze wartość synchronizacji mocno skacze to do sprawdzenia zużycie koła na wale korbowym i tłumika drgań skrętnych w ole wałka rozrządu.

 

Opublikowano

Przejechałem nim 35 tyś km. DPF był wyrzucony przez poprzedniego właściciela i został założony nowy z wszystkimi czujnikami. Auto od zakupu ma taki sam problem. Może jest źle zaprogramowany DPF ? Bez DPF-u dymiło bardziej .

Filtr powietrza wymieniany w tamtym roku, zrobione z 10 tyś miasto-trasa. Jutro wymienię na nowy dla pewności .

Wydaję mi się, że auto jest troszkę mułowate ale to może przez multitronic ? 

Sterownik zapisuje błędy ale jest tylko błąd na poduszkę silnika . odłączyłem EGR na chwilę i błąd się zapisał, po skasowaniu brak innych błędów . 

Sprawdzałem też zanieczyszczenie DPF i jest tam z 20g (dopuszczalna max 60g) 

Synchronizacja na 0 i się nie rusza .

 

Opublikowano
W dniu 11.04.2022 o 20:01, konradopal napisał:

Przejechałem nim 35 tyś km. DPF był wyrzucony przez poprzedniego właściciela i został założony nowy z wszystkimi czujnikami. Auto od zakupu ma taki sam problem. Może jest źle zaprogramowany DPF ? Bez DPF-u dymiło bardziej .

Filtr powietrza wymieniany w tamtym roku, zrobione z 10 tyś miasto-trasa. Jutro wymienię na nowy dla pewności .

Wydaję mi się, że auto jest troszkę mułowate ale to może przez multitronic ? 

Sterownik zapisuje błędy ale jest tylko błąd na poduszkę silnika . odłączyłem EGR na chwilę i błąd się zapisał, po skasowaniu brak innych błędów . 

Sprawdzałem też zanieczyszczenie DPF i jest tam z 20g (dopuszczalna max 60g) 

Synchronizacja na 0 i się nie rusza .

 

Ciężko się o coś zaczepić...

Zrób ten test ze szmatą, może on coś podpowiedzieć w temacie dymienia na niebiesko.

Dymienie na czarno może być spowodowane niedomykającym się EGR-em, niemniej jednak takie jego zachowanie jak na filmiku od nadybka o niczym nie świadczy, sprawne też się tak zachowują...

Opublikowano

Tylko ze to byl moj wlasny egr. Auto na nim kopcilo po minucie od odpalenia a najbardziej po kilku minutach po jezdzie przy zmianie biegow i ruszaniu. Dym szaro bialy. Nowy sie tak nie zacina i po wymianie jak ręką odjął. Odpiecie wtyczki nic nie kosztuje- tak samo jak szmata polozona zamiast korka wlewu oleju.

Opublikowano

Test ze szmatą zrobiony i powiedzcie mi czy to normalne że bardzo podrzuca korek wlewu oleju, szmatę to od razy wypycha .Po odłączeniu ERG-u nie zauważyłem zmiany . auto przy odpaleniu puszcza czarną chmurkę i najbardziej przy ostrym ruszaniu . teraz gdy zrobiło się cieplej to na biało już nie dymi (może delikatnie)

Co powiecie o tych ujemnych bipach ? to może być problem z wiązką elektryczną pompowtryskiwaczy ?

Jeszcze wyjmę EGR i sprawdzę jego zanieczyszczenie . 

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...