Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszczelnienie sterownika AdBlue w A4 B9 2.0TDI i 3.0 TDI


Muskel1
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Czy aktualnie ma ktoś jeszcze do sprzedania membrany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

 

w przyszłym tygodniu będę miał 10 szt. na sprzedaż. W razie chęci zakupu proszę o kontakt.

 

pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2024 o 20:25, 1967 napisał(a):

Dzień dobry Panie Deamianie czy nie zostało Panu jeszcze tych żółtych uszczelek? Potrzebuje jedną sztukę.

Niestety już nie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2022 o 14:04, Muskel1 napisał(a):

Zabraniam wykorzystywania moich zdjęć lub opisów w celach komercyjnych lub publikacyjnych oraz dystrybucyjnych na innych stronach czy portalach internetowych. 

 

 

Jak zapewne znane jest Wam  chociażby z tego tematu:


sterowniki AdBlue mają ze względu na niekorzystny sposób umiejscowienia jedną wadę, która przyczynia się do wtargnięcia wody do wnętrza sterownika. Mianowicie membranę w środku, która umożliwia wymianę powietrza i różnicy ciśnień oraz pozwala na wydostanie się ze sterownika pary wodnej powstałej np. na skutek różnicy temperatur. Membrana ta z czasem odkleja się i do sterownika dostaje się woda uszkadzając podzespoły elektroniki.

Na niemieckim forum znalazłem informację o możliwości zakupu membrany, która jest wodo- oraz olejoodporna i jednocześnie przepuszcza powietrze. Jest to samoprzylepna membrana właśnie specjalnie przeznaczona do takich celów. Można ją nabyć np. na Conrad.de

https://www.conrad.de/de/p/b-b-thermo-technik-dam-ad17-druckausgleichs-membran-gelb-dam-ad17-ausfuehrung-allgemein-selbstklebend-mit-acrylatkleb-506342.html

Można zakupić najmniej 12 sztuk za 14,54 € + koszt wysyłki.

Ja odkupiłem od chłopaka z forum 2 sztuki o średnicy  Ø 17mm.

Aby dostać się do sterownika musimy z tyłu po prawej stronie zderzaka odkręcić dolną osłonę. Trzyma się ona na 3 śrubach TX 25 i dwóch plaskikowych nakrętkach na klucz 10mm. Jedna śruba TX 25 jest w prawym tylnym nadkolu u dołu, resztę należy odkręcić od spodu. Tam w nadkolu jest stosunkowo ciasno między oponą a nadkolem  ale ja nie ściągałem koła i dało radę ją wykręcić.

20220409_114612.thumb.jpg.63d9dc2e2781567580490b47333f9818.jpg

 

20220409_123633.thumb.jpg.904b3d3f650af00e296c6f56c11356c8.jpg

 

Pod plastikową osłoną znajduje się sterownik oraz pompa AdBlue. Wypinamy kostkę, uprzednio wypychając czerwoną zawleczkę i otwieramy klamrę następnie odkręcamy sterownik ( dwie śrubyTX 30).


Sterownik początkowo wyczyściłem z grubsza szczoteczką, następnie wilgotną szmatką, uważając przy tym, aby do otworu gdzie znajduje się membrana odpowietrzająca, nie dostała się niepotrzebnie woda. Ze względu na to, że aluminiowa obudowa się utleniła była ona szorstka i miała wżery. Aby wygładzić powierzchnię użyłem w miejscu klejenia papieru ściernego najpierw 240 później 1200.

Starty pył, który dostał się do otworu delikatnie wydmuchałem i wydobyłem mięciutkim pędzelkiem. Tak przygotowaną  powieszchnie wyczyściłem kolejny raz wilgotną ściereczką i następnie odtłuściłem nawilżoną isopropanolem ściereczką.

Po odparowaniu przykleiłem membranę. Pozostalo jeszcze tylko wszystko skręcić w odwrotnej kolejności.

20220409_120939.jpg

20220409_121018.jpg

 

 

20220409_114820.jpg

20220409_114831.jpg

20220409_115012.jpg

20220409_115124.jpg

20220409_115454.jpg

20220409_120538.jpg

20220409_120606.jpg

20220409_120618.jpg

20220409_120634.jpg

20220409_120647.jpg

20220409_121330.jpg

20220409_121431.jpg

 

Edycja:

 

Po roku ( bez 3 dni) i 12.795 km, postanowiłem zweryfikować jak wygląda membrana. Jak widać na zdjęciach nie zauważyłem aby gdzieś się odklejała.

20230406_122051.thumb.jpg.615eba2ee9c6c152d41ef71852428d06.jpg

20230406_122108.thumb.jpg.eac1af1c09d63e8554154d411595fb8d.jpg

Jako że miałem jeszcze jedną, która właśnie na dzisiejszy dzień sobie zostawiłem, wymieniłem ją na nową.

20230406_123518.thumb.jpg.8b72f6c33a60a79c570962a937433563.jpg

20230406_123514.thumb.jpg.1763fb7299c360bea4b938fac97a15cc.jpg

Następną weryfikacja za 2 lata.

czy sterownik Adblue do Audi B9 3.0 TDI jest taki sam jak do 2.0TDI?
u mnie jest oznaczenie 4M0907355B ale w dobrych cenach sa sterowniki 80A907355F 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4/A5 /Q7 3.0 TDI i w 2.0 TDI są te same sterowniki.

Sterowniki 80A.... są sterownikami pochodzącymi z Q5 i nie są kompatybilne z A4/A5/Q7

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Muskel1 napisał(a):

W A4/A5 /Q7 3.0 TDI i w 2.0 TDI są te same sterowniki.

Sterowniki 80A.... są sterownikami pochodzącymi z Q5 i nie są kompatybilne z A4/A5/Q7

 

a może doradzisz coś kolego wyświetla mi sie w VCDS błąd P203C00 czujnik poziomu Adblue zwracie z masą chociaz na Fisie nie mam  zadnego błędu. profilaktycznie dolalem Adblu, zbiornik do pełna ale dalej ten sam błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć pełna auto-scan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to raczej czujnik a nie sterownik. W najgorszym wypadku czeka Cię wymiana zbiornika, pompy i sterownika, bo samego czujnika nie da się wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Myślę, że to raczej czujnik a nie sterownik. W najgorszym wypadku czeka Cię wymiana zbiornika, pompy i sterownika, bo samego czujnika nie da się wymienić.

czasami pojawia się tez błąd brak komunikacji z modułem czujnika jakości adblue ale on sie kasuje i wyskakuje rzadko dlatego stawiałem na sterownik
a jeszcze ciekawa sprawa że w zbiorniku Adblue tam gdzie zwykle jest czujnik jakości obok pompy i krućca spustowego u mnie nie ma nic jest tylko gniazdo, czy to znaczy ze czujnik jest w innym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie roczniki go miały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Nie wszystkie roczniki go miały.

to skąd idą wskazania jakości Adblue?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazdy nie mające czujnika wskazują wartość 399.99 % tak jak u Coebie na scanie.

Screenshot_20240601_163610_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Pojazdy nie mające czujnika wskazują wartość 399.99 % tak jak u Coebie na scanie.

Screenshot_20240601_163610_Opera.jpg

Czujnik jakości środka redukującego: stężenie mocznika: 399.99 %
Czujnik 2 temperatury środka redukującego: wartość rzeczywista: 3003.6 °C

zasytanawiająca jest temperatura środka redukcyjnego ponad 3000 st C chyba niemożliwe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też go najwidoczniej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.06.2024 o 23:43, Muskel1 napisał(a):

Też go najwidoczniej nie ma.

wyniki mojej analizy skanów pokazują chyba awarie czujnika 2 temp Adblue :

sterownik silnika 01 zawsze ta sama temperatura

Czujnik 2 temperatury środka redukującego: wartość rzeczywista: 3003.6 °C
natomiast w sterowniku AC na zmianę tylko 2 temperatury 82 albo 0 
Czujnik 2 temperatury środka redukującego: wartość rzeczywista 82°C
lub

Czujnik 2 temperatury środka redukującego: wartość rzeczywista 0°C
czy możew wiesz gdzie szukać tego czujnika?
z tego co wiem strefy grzejne adblue to
1 strefa to wtrysk adblue

2 strefa to przewód od zbiornika do wtrysku

3 strefa zbiornik adblue a właściwie pompa

na skanach mam 2 temperatury:

Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukującym: temperatura sie zmienia 23, 15,... °C, 
i ta Czujnik 2 temperatury środka redukującego: wartość rzeczywista 0°C lub 82°C

dlatego wydaje mi sie że problem jest z czujnikie 2 ale gdzie go zlokalizować może wiesz?
ciekawe jest też że sterowanie strefy 2 jest zawsze nieaktywne

                    Obwód grzejny 1 środka redukującego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 1 środka redukującego: wartość wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 1 środka redukującego: ograniczenie mocy: 140 W
                    Obwód grzejny 3 środka redukującego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 3 środka redukującego: wartość wymagana mocy: 0 W
                    Obwód grzejny 3 środka redukującego: ograniczenie mocy: 78 W
                    Obwód grzejny 2 układu dozowania środka redukującego: moc: 0 W
                    Obwód grzejny 2 ukł.dozow.czynnika redukującego: sterowanie: nieaktywne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Adam68 napisał(a):

ale gdzie go zlokalizować może wiesz?

Gdzieś w zbiorniku, pewnie przy pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...