Skocz do zawartości
IGNOROWANY

przypadkowy reset wartości wyuczonych filtra cząstek stałych- jak przywrócić warości przed resetem


wkowal10

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie. Zapaliła mi się kontrolka filtra cząstek stałych. Przejechałem po trasie chyba 70-80km i nie zgasła. Przypadkowo zrobiłem procedurę "reset wartości wyuczonych filtra cząstek stałych".Czy można wrócic do wartości jakie miałem przed resetem. W załączeniu zdjęcie przed resetem  i po resecie. W jakim stanie jest ten filtr. Czy trzeba przygotować się do wymiany , czy lepiej do czyszczenia?

DPF1.jpg

DPF2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób wymiane filtra potem odpal procedure wypalania dpf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przywrócić poprzedni stan mniej więcej bez wymiany filtra. Widziałem gdzieś na forum a6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr już osiągnął mksymalne zapełnienie więc nadaje się do czyszczenia lub wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Muskel1 napisał:

Filtr już osiągnął mksymalne zapełnienie więc nadaje się do czyszczenia lub wymiany.

0.17l to już jest prawie max. Co preferujesz wymianę czy czyszczenie- jakie czyszczenie- wodą?

O dziwo filtr dpf zbiegł się z wymiana sprzegła z dwumasą. Po wymianie sprzęgła po każdym zgaszeniu samochodu kończyła sie procedura wypalania filtra- chodziły wentylatory. Zapaliła mi się kontrolka silnika.  Po podłączeniu pod vcds-a okazało się że coś jest z czujnkiem różnicy ciśnień- źle był założony po wymianie sprzęgła i była nieszczelność. Po poprawce wszytko niby wróciło do normy. Przy czym jak podłączyłem vcds-a aby sprawdzić błędy był błąd czujnika różnycy ciśnień. Teraz po skasowaniu nie ma. 

Sprawdzić jakość czujniki, czy wymieniiać lub czyścić fliltr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie tylko w zakładzie specjalizującym się profesjonalnie czyszczeniem dpf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. 

Jak odniesiecie się do wartości różnicy ciśnień czujnika, bo dla gościa który zajmuje się czyszczeniem, regeneracją filtrów to jest wykładnikiem, żeby zakwalifikować filtr do czyszczenia, a nie wartości obliczone z przebiegu, jeżeli chodzi o zawartość popiołu. Tylko wartość tą mierzyłem na postoju z włączonym zapłonem (błąd?). Może trzeba zmierzyć na rozgrzanym i włączonym silniku?

IMG_5570.jpg.533cdf885548781144820caca8dee4f5.jpg

Po wykasowaniu błędów i jeździe ok. 20km VCDS pokazał błąd 

IMG_5573.jpg.73dca60d7887f9f7722f308034eb2874.jpg

Jeden czujnik temperatury spalin miałem wymieniany (chyba na rurze wydechowej za filtrem), bo przy wymianie sprzęgła z dwumasą nie dał się wykręcić i przewody chyba urwali, a klient musiał zapłacić.

Ponieważ zresetowałem wyliczone wartości filtra cząstek stałych, chciałem przywrócić wartość zawartość popiołu w oleju.

IMG_5572.jpg.c58fb7efdb75d9762326394292feb903.jpg

W inicjalizacji filtra cząstek stałych chciałem zmienić wartość na 256 Tkm, wyskoczył mi komunikat jak na zdjęciu.

IMG_5569.jpg.d895ae4e5bf82e27cda521f9aa332eee.jpg

Pytanie czy potwierdzić TAK i wtedy zastąpi wartość zapisaną na nową 254 Tkm?

Czujnik różnicy ciśnień ma wejście- wyjście- jeden przewód od filtra dochodzi do czujnika, drugi nie jest nigdzie podłączony- czy tak ma być? Uchwyt poniżej jest podwójny, ale pusty, bo przewód ucięty (niepodłączony).

IMG_5578.jpg.b16026007c0e65a9beee070482eb9b13.jpg

 

IMG_5569.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2022 o 22:07, Dev napisał:

zrób wymiane filtra potem odpal procedure wypalania dpf

A czemu od razu mam wymieniać filtr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wkowal10 napisał:

A czemu od razu mam wymieniać filtr?

Sorry. To napisałem pomyłkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem różnicę ciśnień na biegu jałowym przy nierozgrzanym silniku po resecie flitra czastek stałych (wyzerowany popiół) 2hPa- czyli jakby nowy dpf

IMG_5579.jpg.e3b4cf22cc6b9363f7675d78f6de2aa6.jpg

a przy obrotach  2,5tys. 10hPa.

IMG_5580.jpg.fc3bb187cb737de38470852ac2a0d7ee.jpg

Po przywróceniu (inicjalizacja filtra DPF) wartości popiołu obliczanego z przebiegu pojazdu, wartość różnicy ciśnień na biegu jałowym wynosi 8hPa

IMG_5581.jpg.d955403beabe9acbd99d5378b9cd453a.jpg

a przy obrotach 2,5tys. 19-21hPa. 

IMG_5585.jpg.a907a5ec3fa76167257c543c487e00bc.jpg

Czy filtr nadaje się do czyszczenia, czy można jeszcze jeździć?

Muskel1 nie denerwuj się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, wkowal10 napisał:

Muskel1 nie denerwuj się. 

Skąd taki pomysł? Nie denerwuję się bo nie mam do tego powodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wkowal10 napisał:

 

Czujnik różnicy ciśnień ma wejście- wyjście- jeden przewód od filtra dochodzi do czujnika, drugi nie jest nigdzie podłączony- czy tak ma być? Uchwyt poniżej jest podwójny, ale pusty, bo przewód ucięty (niepodłączony).

IMG_5578.jpg.b16026007c0e65a9beee070482eb9b13.jpg

 

Tak ma być.Ta nigdzie nie podłączona część mierzy ciśnienie atmosferyczne.

Ponadto ogarnij sprawę z błędem czujnika temperarury, bo przy takim błędzie filtr nie będzie się regenerował i zapcha się sadzą.

Wracając do pytania czy filtr nadaje się do wymiany, mogę tylko zalecić jego wymianę w najbliższej przyszłości. Wartość popiołu olejowego jest wartością wyliczyoną a nie zmierzoną, więc może ona w rzeczywistości wynosić trochę więcej lub trochę mniej. Producent zostawił sobie pewien zapas i zaleca jego wymianę przy osiągnięciu tej warości, ze względu na bezpieczeństwo silnika. Jazda na dłuższą metę z nadmiernie zapełnionym dpfem szkodzi turbinie oraz silnikowi. Dpf nie jest jak bezpiecznik, który przy osiągnięciu progowej wartości nagle przepali się i nie będzie działał. Będziesz mógł nadal na nim jeździć ale na dłuższą metę nie jest to zdrowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykasowałem błędy. Jak sie powtórzy to jadę do mechanika, który wymieniał mi sprzegło i dwumasę, wymieniał też czujnik temperatury spalin bo nie szło wykręcić.

A filtr czyścić czy wymieniać na zamiennik?- chociaż nie ma z w czym wybierać, więc chyba dam do czyszczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właczył mi się ponownie DPF. Przejechałem jakies 40km trasą i nie zgasł. Może to wina tego czujnika? Filtr się wypala ale procedura nie może się zakończyć. Samochód jeździ normalnie -210 na żadanie, dalej pasowałem. 

Jakieś sugestie poza tym, ze trzeba czyścić filtr?

IMG_5595.jpg.4c7d9a62bb15d666b272e917f617f5b7.jpg

Błąd się powtórzył, a  ten czujnik był wymieniany. 

Na biegu jałowym róznica ciśnień jest 3hPa.

IMG_5597.jpg.35f3886d20d801598c8d65b93c65ace7.jpg

Na luzie przy obrotach 2,5tys. jest 6hPa

IMG_5598.jpg.39e6ea261d5ffef9064a51f2c9f29c27.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WWW.HELLA.COM

Sprawdzanie czujnika temperatury spalin pokazane na przykładzie samochodu VW Passat 2,0 16 V TDI z roku 2015 ✓ Cenne wskazówki dla warsztatu samochodowego

Najpierw muszę wyjaśnić usterkę związaną z czujnikiem temperatury spalin, a dopiero później obserwować częstość wypalania DPF-u. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnia regeneracja była przed 143 km. Sprawdź sobie w blokach pomiarowych wskazania z obu czujników temp. spalin. Błąd świadczy o niewiarygodnym sygnale. Sterownik silnika potrzebuje wartości z obu tych czujników aby poprawnie przeprowadzić i zakończyć regenerację. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...