Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ASN] Problem z rozrządem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z rozrządem po jego samodzielnej wymianie (zanim ktoś zarzuci mi, że pomyliłem odwagę z odważnikiem), a zrobilem ze względu na to, że mechanicy w mojej okolicy jak słyszą o oznaczeniu silnika to otwierają oczy i mówią, że nigdy nie robili, ale mogą spróbować (czyli na nim sie uczyć) pomijając fakt czekania w kolecje miesiąc, a odebrania samochodu za 2 lub 3, który był do poprawek, bo już i tak mi się zdarzało. 
Zdecydowałem się na tą robotę, bo miałem wszystkie potrzebne narzędzia, kupione blokady, schematy dotyczące rozrządu, a nawet filmik jego ustawiania od kolegi z yt, SK Garage Iceland. Nie wydawało się tu nic trudnego, a silnik do chwili ściągnięcia rozrządu chodził dobrze, tyle że nie chodziły mi gruszki w dolocie, co mnie nie dziwi, bo okazało się, że wężyki były spękane.
No więc po ustawieniu blokad i rozpoczęciu dokręcania, nastąpił 1 problem, czyli dokręcenie fazatorów na 10nm specjalnym kluczem, ponieważ nie dało się ich przekręcić, bo wydają się dokręcone w prawo na maxa, co już zapaliło u mnie czerwoną lampkę. Reszta podokręcana, jak być powinna. 
Krecimy chwile, bo ciężko było odpalić, ale zagadał. Pochodził kilka sekund równo, zaczął falować i zaraz zgasł. Sprawdzić grup w vagu nie mogę, bo momentalnie gaśnie. Błędy jakie wyskakują to błędy wałków rozrządu i brak korelacji wałka wydechowego od strony kierowcy z wałem.
Pierwsza myśl to te wariatory, nie dokręcone lub ich zła pozycja i po odpaleniu dostają oleju i się rozjeżdżają, ale nie jestem pewny, bo nie czaje do końca jak one działają. Olej zalany świeży, filtr nowy, po odpaleniu ciśnienie wskakuje na 5 barów.
Druga myśl, że to może nastawniki faz, ale nie wyświetlają się żadne błędy.
Wariatory same w sobie cicho chodzą i nie grzechoczą. Nie wiem po co te 10nm i specjalny klucz, ale po coś na pewno. Mam w planach wszystkie rozebrać, wyczyścić, wsadzić nowe uszczelki i spróbować znowu ustawić rozrząd, bo miało być prosto, a wyszło jak zawsze. Spodziewałem się, że na blokadach przynajmniej odpali tak, żeby można było doregulować wałki (co jest jeszcze inną sprawą) w razie potrzeby, a tu niespodzianka. Może ma ktoś jakieś pomysły, albo porady, bo oprócz wariatorów nie mam pojęcia za co się zabrać.

Opublikowano

Przecież aby sprawdzić ustawienie rozrządu, silnik nie musi pracować, podczas pracy sprawdzasz tylko pracę fazatorów. W moim przypadku mój mechanik robił ASN pierwszy raz, ustawił rozrząd według instrukcji i wszystko było ok. SK Garage Iceland moim zdaniem źle zrobił, nie zalecając wstępnie zalać fazatorów olejem, bo one przy starcie mogą nieźle po d*pie dostać nie mając nic w środku.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki kolego, nawet nie wiedziałem o tej opcji w vcdsie, młody student jestem, ucze się jeszcze. Tylko powiedz mi, kilka rzeczy o ile masz takie pojęcie.

Czego na blokadach by sie tak poprzestawial i czego nie mogę dokręcić fazatorów, bo każdy tutorial jaki widze to są wstępnie dokręcane.

Jak doregulować pojedyncze wałki, bo wszędzie o tym słyszę, a nikt nic nie mówi. Na moje to trzeba ustawiać wałek na dokręconym wariatorze, tylko że wałek czasami sprężynuje i jak później założyć pasek, żeby nic nie przestawić.

I jeszcze jedna rzecz mi przyszla na myśl na temat wariatorów. Jeżeli poskręcam rozrząd, odpale lub przekręce pare razy wałem to blokady na wałkach powinny wpaść w swoje miejsca i jeśli nie to wina leży po ich stronie?

Dużo pytań, ale przeszukałem cały internet i nie znalazłem odpowiedzi.

Opublikowano

Jeżeli kupiłeś najtańsze blokady to tak może być, ale ogólnie jest jak piszesz : po kilkukrotnym przekręceniu wałem, blokady mają pasować, jak nie, coś źle jest ustawione. Co do samego procesu ustawienia rozrządu - nie wiem, nie robiłem tego jeszcze.

Opublikowano

Fazatory maja sie luzno obracac, zakladasz pasek, napinasz, dokrecasz fazatory uprzednio uzywajac tego klucza do fazatorow wydechowych. Wal korbowy zblokowales?

Opublikowano

Dzięki za odzew koledzy. Po kolei.

Tak zablokowałem wszystko, a koła są luźno. Problem mam wtedy we wstępnym dokręceniu fazatorów na 10nm tym kluczem z zestawu. Kiedy próbuję je dokręcić zgodnie z instrukcją, to mam wrażenie, że są już dokręcone max w prawo, a że ten klucz działa tylko w prawo, to nie wiem czy to w ogóle się przekręca (nie wiem czy wiecie o co mi chodzi, bo wiem że tam w środku jest ten bolec blokujący i może on jest po prostu wciśnięty co nie pozwala nim ruszyć w żadną stronę).

Wariatory wcale nie chcą się obrócić. Skręcam wszystko tak jak powinno być. Wszystko wydaję się cacy, odpalam i d*pa.

Tylko z tymi wariatorami mam problem. Reszta czynności idzie normalnie. Sądzę, że tu może leżeć problem, ale jutro spróbuję ustawiać pojedyncze koła. Chyba, że bez dokręcenia wariatorów nie ma to sensu i mnie uprzedzi to nie będę sie trudził. Jeśli dostawianie kół nie pomoże i dalej będzie rozjazd, to będę rozbierał, czyścił i uszczelniał zarówno fazatory jak i nastawniki.

Opublikowano (edytowane)

Jak fazatory się nie ruszają na wałkach, to tym bardziej są do czyszczenia w środku, skoro stoją dęba.

Edytowane przez Langista
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ale fazator sie nie przekreci jak ruszysz go tym kluczem, to jest praktycznie niewyczuwalne, bo jest zblokowany pinem wewnatrz, jak rozbierzesz to zobaczysz. A fazator obraca sie luzno na walku jak jest poluzowany bez paska?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Tak, właśnie o to mi sie ciągle rozchodzi, jeżeli to jest niewyczuwalne to już czaję. Jak go poluzuje to kręcą się tak samo jak ssące. Jutro spróbuję doregulować wałki i wtedy się okaże czy pomoże czy przyczyny szukać dalej. Dzięki za te odpowiedzi, bo są to rzeczy które mnie nurtowały, a nigdzie nie mogłem ich znaleźć

Edytowane przez siemba
Opublikowano

siemba udało Ci się rozwiązać problem?

Opublikowano

Po sciagnieciu nastawnikow zobaczylem ze sa tam filterki, ktore wyciagnalem i przeczyscilem. Uszczelnilem nastawniki i wariatory i wywala mi blad walka ssace od pasazera. Implausible signal i no signal/communication. Nie wiem czym to jest spowodowane. Ale bede mial w koncu komputer z pelnym vagiem w tym tygodniu i zobacze jak co jest poustawiane. Wtedy sie dowiem cos wiecej

Opublikowano

Ktos wie moze wie co jest przyczyna braku jakichkolwiek wartosci w grupie 93? Mam bledy z obu walkow ssacych i walu, implausible signal. Dlatego zastanawiam sie czy jesli 2 na wydechowych mialbym sprawne to mialbym jakies wartosci, natomiast jak jest walniety czujnik walu to moze sie tak dziac? Myslalem ze rozjazd jest jakis wielki, ale po odpaleniu, ciezkim co prawda, chodzi, faluje i w koncu zgasnie, ale blokady pasuja na swoje miejsca, wiec rozjazd nie powinien byc na tyle duzy, zeby powodowal takie bledy. Chyba ze blednie mysle, to prosze o poprawe

Opublikowano

Jak masz błędy to czujniki do wymiany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...