Misiek19860 Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 Cześć, Mam taki problem. Mechanik wymienił mi rozrząd w BPP i miesiąc po wymianie auto zaczęło kopcić na biało/siwo. Ciężko określić kolor ponieważ dzieje się tak raz na jakiś czas i tylko podczas jazdy. Druga sprawa zaczęło przybywać plynu chłodniczego. Zaraz po odebraniu auta zauważyłem, że z kratek od nawiewu leci żar. O co chodzi? Czy ktoś miał już taki przypadek? Pozdrawiam
Langista Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 Padła uszczelka pod głowicą, czy ma to związek z pracą mechanika, ciężko powiedzieć.. jak wygląda płyn w zbiorniku wodnym?
Misiek19860 Opublikowano 14 Maja 2022 Autor Opublikowano 14 Maja 2022 (edytowane) Dodam, że czyścił mi jeszcze DPF. Płyn w zbiorniczku ma różowy kolor. Nie zauważyłem zmiany. W poniedziałek zrobię test na CO2. Przed wymianą rozrządu nawet dymka nie puścił i jeszcze te borygo. Nie chcę mi się wierzyć, że to przypadek Edytowane 14 Maja 2022 przez Misiek19860
Langista Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 (edytowane) Czasami zwyczajnie złośliwość rzeczy martwych. W jaki sposób czyścił DPF? Demontowany był i wysyłamy do firmy, czy programem wymusił wypalanie? Jak w drugi sposób to mogła się uszkodzić, jeżeli robił to na nie rozgrzanym silniku ale tu już mogę farmazony cisnąć, jepiej jak wypowie się ktoś, kto coś wie na ten temat. Tak jeszcze zapytam, jakieś błędy masz w sterowniku silnika? @Muskel1, @przem8 Edytowane 14 Maja 2022 przez Langista
Muskel1 Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 Jak wygląda sprawa z wężami od płynu? Stają się bardzo twwarde w czasie pracy silnika? Jakie są wartości popiołu? Zostały skasowane po czyszczeniu dpf? Kto czyścił dpf i jak ?
Misiek19860 Opublikowano 14 Maja 2022 Autor Opublikowano 14 Maja 2022 (edytowane) Wężyki są miękkie. Dam radę je ścisnąć. Co do dpf to czyścił mechanik. Czy skasował wartości to nie wiem. Mówił, że wypalał naftą. Edytowane 14 Maja 2022 przez Misiek19860
Muskel1 Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 Nie spotkałem się jeszcze z UPG w 2.7 tdi, są to dość stabilne silniki, których jedyną wielką wadą jest rozrząd, zresztą jak w każdych V6 wVAG. Jaką wartość popiołu i ciśnienia spalin miałeś przed czyszczeniem dpf?
Misiek19860 Opublikowano 14 Maja 2022 Autor Opublikowano 14 Maja 2022 Nie podłączałem go pod kompa. Wszystkim zajął się mechanik. Jadę do niego we wtorek to go zapytam.
mateusz.oraczewskiA4 Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 Na te usługi masz rachunek (paragon czy fakturę)? @Misiek19860
Tomnik Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 6 godzin temu, Misiek19860 napisał: miesiąc po wymianie auto zaczęło kopcić na biało/siwo. Ciężko określić kolor ponieważ dzieje się tak raz na jakiś czas i tylko podczas jazdy Przez jaki okres czasowy podczas jazdy obserwujesz to zjawisko ? Do minuty, kilka minut ? To najprawdopodobniej dym niedopalonego paliwa w czasie fazy nagrzewania DPF podczas procesu jego regeneracji. Dane odpowiednich grup (104, 102) DPF raczej konieczne.
Misiek19860 Opublikowano 14 Maja 2022 Autor Opublikowano 14 Maja 2022 Ciężko mi powiedzieć przez jaki okres czasowy. Raz to się dzieje, że chmura za mną przez parę sekund potem ok. A raz przez kilka kilometrów. Co jeszcze zauważyłem, że dymi jak dodaje gazu z niskich obrotów (ok. 2 tys.). Jak jadę 3-3,5 tys. i wciskam gaz to nie widzę zadymienia. Dymi tylko podczas jazdy więc musiałbym kogoś poprosić żeby za mną jechał i nagrywał, ale czy to akurat w ten dzień zacznie dymić? Hmm.. Na postoju nie dymi na biegu jałowym, ani jak wkręcam go na obroty.
Muskel1 Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 Kup sobie np. taki adapter OBD II Veepeak Mini Bluetooth OBD II Scanner Adapter Auto EOBD Diagnosegerät Check Engine Code Reader für Android : Amazon.de: Auto & Motorrad WWW.AMAZON.DE Kaufen Sie Veepeak Mini Bluetooth OBD II Scanner Adapter Auto EOBD Diagnosegerät Check Engine Code... oraz płatną aplikację VAG DPF. Będziesz mógł obserwować czy silnik dokonuje regeneracji i wtryskuje dodadkowo paliwo. W zaznaczonych okienkach widać dodatkową ilość wtryskiwanego paliwa oraz temperatury spalin w czasie aktywnych regeneracji. Na podstawie tego będziesz mógł obserwować kiedy regeneruje dpf bez podpinania pod komputer.
Misiek19860 Opublikowano 14 Maja 2022 Autor Opublikowano 14 Maja 2022 Mam coś takiego, ale nie chcę mi działać z tą aplikacją. Albo sam nie umiem tego ogarnąć ?
Muskel1 Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 W aplikacji e ustawieniach musisz wybrać odpowiedni adapter z listy i zaznaczyć automatyczne łączenie się z nim.
Tomnik Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 (edytowane) 4 godziny temu, Muskel1 napisał: Kup sobie np. taki adapter oraz płatną aplikację VAG DPF. Będziesz mógł obserwować Ta aplikacja działa tylko w autach, w których protokołem komunikacji jest UDS. Nie będzie działać w przedmiotowym tu aucie (A4 B7 silnik BPP). Niestety... Edytowane 14 Maja 2022 przez Tomnik
Muskel1 Opublikowano 14 Maja 2022 Opublikowano 14 Maja 2022 No tak, 2.7 tdi w B7 to jeszcze Can. Zapomniałem o tym
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się