Misiek19860 0 Posted May 14 Share Posted May 14 Cześć, Mam taki problem. Mechanik wymienił mi rozrząd w BPP i miesiąc po wymianie auto zaczęło kopcić na biało/siwo. Ciężko określić kolor ponieważ dzieje się tak raz na jakiś czas i tylko podczas jazdy. Druga sprawa zaczęło przybywać plynu chłodniczego. Zaraz po odebraniu auta zauważyłem, że z kratek od nawiewu leci żar. O co chodzi? Czy ktoś miał już taki przypadek? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langista 378 Posted May 14 Share Posted May 14 Padła uszczelka pod głowicą, czy ma to związek z pracą mechanika, ciężko powiedzieć.. jak wygląda płyn w zbiorniku wodnym? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek19860 0 Posted May 14 Author Share Posted May 14 (edited) Dodam, że czyścił mi jeszcze DPF. Płyn w zbiorniczku ma różowy kolor. Nie zauważyłem zmiany. W poniedziałek zrobię test na CO2. Przed wymianą rozrządu nawet dymka nie puścił i jeszcze te borygo. Nie chcę mi się wierzyć, że to przypadek Edited May 14 by Misiek19860 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langista 378 Posted May 14 Share Posted May 14 (edited) Czasami zwyczajnie złośliwość rzeczy martwych. W jaki sposób czyścił DPF? Demontowany był i wysyłamy do firmy, czy programem wymusił wypalanie? Jak w drugi sposób to mogła się uszkodzić, jeżeli robił to na nie rozgrzanym silniku ale tu już mogę farmazony cisnąć, jepiej jak wypowie się ktoś, kto coś wie na ten temat. Tak jeszcze zapytam, jakieś błędy masz w sterowniku silnika? @Muskel1, @przem8 Edited May 14 by Langista Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 1,047 Posted May 14 Share Posted May 14 Jak wygląda sprawa z wężami od płynu? Stają się bardzo twwarde w czasie pracy silnika? Jakie są wartości popiołu? Zostały skasowane po czyszczeniu dpf? Kto czyścił dpf i jak ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek19860 0 Posted May 14 Author Share Posted May 14 (edited) Wężyki są miękkie. Dam radę je ścisnąć. Co do dpf to czyścił mechanik. Czy skasował wartości to nie wiem. Mówił, że wypalał naftą. Edited May 14 by Misiek19860 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 1,047 Posted May 14 Share Posted May 14 Nie spotkałem się jeszcze z UPG w 2.7 tdi, są to dość stabilne silniki, których jedyną wielką wadą jest rozrząd, zresztą jak w każdych V6 wVAG. Jaką wartość popiołu i ciśnienia spalin miałeś przed czyszczeniem dpf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek19860 0 Posted May 14 Author Share Posted May 14 Nie podłączałem go pod kompa. Wszystkim zajął się mechanik. Jadę do niego we wtorek to go zapytam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mateusz.oraczewskiA4 0 Posted May 14 Share Posted May 14 Na te usługi masz rachunek (paragon czy fakturę)? @Misiek19860 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomnik 33 Posted May 14 Share Posted May 14 6 godzin temu, Misiek19860 napisał: miesiąc po wymianie auto zaczęło kopcić na biało/siwo. Ciężko określić kolor ponieważ dzieje się tak raz na jakiś czas i tylko podczas jazdy Przez jaki okres czasowy podczas jazdy obserwujesz to zjawisko ? Do minuty, kilka minut ? To najprawdopodobniej dym niedopalonego paliwa w czasie fazy nagrzewania DPF podczas procesu jego regeneracji. Dane odpowiednich grup (104, 102) DPF raczej konieczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek19860 0 Posted May 14 Author Share Posted May 14 Ciężko mi powiedzieć przez jaki okres czasowy. Raz to się dzieje, że chmura za mną przez parę sekund potem ok. A raz przez kilka kilometrów. Co jeszcze zauważyłem, że dymi jak dodaje gazu z niskich obrotów (ok. 2 tys.). Jak jadę 3-3,5 tys. i wciskam gaz to nie widzę zadymienia. Dymi tylko podczas jazdy więc musiałbym kogoś poprosić żeby za mną jechał i nagrywał, ale czy to akurat w ten dzień zacznie dymić? Hmm.. Na postoju nie dymi na biegu jałowym, ani jak wkręcam go na obroty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 1,047 Posted May 14 Share Posted May 14 Kup sobie np. taki adapter OBD II Veepeak Mini Bluetooth OBD II Scanner Adapter Auto EOBD Diagnosegerät Check Engine Code Reader für Android : Amazon.de: Auto & Motorrad WWW.AMAZON.DE Kaufen Sie Veepeak Mini Bluetooth OBD II Scanner Adapter Auto EOBD Diagnosegerät Check Engine Code... oraz płatną aplikację VAG DPF. Będziesz mógł obserwować czy silnik dokonuje regeneracji i wtryskuje dodadkowo paliwo. W zaznaczonych okienkach widać dodatkową ilość wtryskiwanego paliwa oraz temperatury spalin w czasie aktywnych regeneracji. Na podstawie tego będziesz mógł obserwować kiedy regeneruje dpf bez podpinania pod komputer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Misiek19860 0 Posted May 14 Author Share Posted May 14 Mam coś takiego, ale nie chcę mi działać z tą aplikacją. Albo sam nie umiem tego ogarnąć 😔 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 1,047 Posted May 14 Share Posted May 14 W aplikacji e ustawieniach musisz wybrać odpowiedni adapter z listy i zaznaczyć automatyczne łączenie się z nim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomnik 33 Posted May 14 Share Posted May 14 (edited) 4 godziny temu, Muskel1 napisał: Kup sobie np. taki adapter oraz płatną aplikację VAG DPF. Będziesz mógł obserwować Ta aplikacja działa tylko w autach, w których protokołem komunikacji jest UDS. Nie będzie działać w przedmiotowym tu aucie (A4 B7 silnik BPP). Niestety... Edited May 14 by Tomnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muskel1 1,047 Posted May 14 Share Posted May 14 No tak, 2.7 tdi w B7 to jeszcze Can. Zapomniałem o tym Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now