Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne dźwięki z silnika po włączeniu nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam dziwny problem z podejrzanymi odglosami, jakby któraś rolka "rzęziła", trudno to bardzo uchwycić na nagraniu, ale jest to dźwięk pulsacyjny nie jednostajny, pojawia się zawsze na ułamek sekundy przy włączaniu i wyłączaniu nawiewu, nie ważne czy zimne czy ciepłe powietrze, jak i podczas jazdy na niższych obrotach, na wyłączonych nawiewach też występuje ten dźwięk ale jest prawie nie słyszalny, dźwięk dochodzi bezpośrednio dolnej przedniej części silnika, obstawiam że któraś rolka. Słychać też ten dźwięk bardziej kiedy silnik jest obciążony na niskich obrotach np. ruszanie pod lekką górkę na samym sprzęgle (nie męczę silnika tak na codzień, było to w ramach testu ?) pytanie czy po takich objawach są się wydedukować która to rolka? WIadomo, nie uśmiecha mi się wymieniać każdej po kolei. Podsyłam filmik gdzie na początku najbardziej to słychać, z góry dzięki za podpowiedzi. ?

Opublikowano

Nic nie słychać. Albo rolka napinacza paska osprzętu albo łożysko kompresora klimy do wymiany. Klima działa dobrze? Kiedy ostatnio na serwis jechałeś?

Opublikowano
4 minuty temu, Langista napisał:

Nic nie słychać. Albo rolka napinacza paska osprzętu albo łożysko kompresora klimy do wymiany. Klima działa dobrze? Kiedy ostatnio na serwis jechałeś?

Klima działa jak trzeba, serwisu w tym kierunku jeszcze nie robiłem ze względu na brak czasu. Dzięki za podpowiedź zawsze to jakaś druga zawężona 

Opublikowano

Jak najbardziej slychac przy ruszaniu pod gorke to sprzeglo klimy do wymiany. Przemielilo w nim gumki amortyzujace. Do kupienia jest sama pokrywa sprzegla( zabierak) i gumki- grosze w porownaniu do calego koła kompresora tylko trzeba znac srednice zabieraka bo sa dwie.

Opublikowano (edytowane)

Sprzęgło się samo nie zrywa bez oporu. Jak się zerwało, znaczy że kompresor się zatarł.

Pokaż wartości w blokach pomiarowych z modułu komfortu, w którym jest ciśnienie w układzie klimatyzacji podczas pracy oraz temperaturę na nawiewach. Ciśnienie podczas pracy sprawnego kompresora powinno mieć przynajmniej 9 bar, a temperatura na nawiewach ok 4 stopni w dół.

Edytowane przez Langista
Opublikowano (edytowane)

Sprzeglo jeszcze pewnie sie nie zerwane. Przyczyna jest taka ze guma amortyzatorów parcieje i sie wykrusza a wtedy zabierak uderza w elementy kolka napedu i to halasuje.

Jak halasuje tylko przy spadku obrotow ponizej 900 ( np. ruszanie) to sprzeglo jeszcze nie zerwane do konca. Często wystarczy wyczyscic z  gumowego pylu i wymienic gumki.

Jak halasuje caly czas to zabierak juz przemielilo- najczesciej urywa sie tarczka na promieniu 3 otworowna klucz.

A temperatura na nawiewach 4st ozaczaloby ze na parowniku jest na minusie. Prawidlowo w b6 i b7 przez vcds powinnismy widziec na parowniku 2-3st a na czujnikach w kratkach 9-12st.  4st. Na nawiewach oznacza ze mamy nabita instalacje lpg i to zimowym ktory zawiera wiecej propanu lub za malo czynnika lub zapchana/ za mala dysze dlawiaca przez co za niskie cisnienie na ssaniu

Edytowane przez nadybek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...