Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Który silnik wybrać?


omzig

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatm. 

Mam S6 C5 - jak wiecie nie jest to auto tanie w utrzymaniu, więc muszę zakupić coś oszczędniejszego na dojazdy do pracy, do poruszania się na codzień... 

Dziennie robię około 100km... 

I teraz tak, myślałem o B6 lub B7, ale kompletnie nie wiem który silnik wybrać, żeby było "w miarę" oszczędnie i żeby to jakos jechało... W grę wchodzi 1.8T, 2.0T lub 2.0tdi, 3.0tdi... 

Prosiłbym o opinie za i przeciw, o wady i zalety danych silników. 

Po prostu pomóżcie podjąć rozsądną decyzję. 

PS: Avant, quattro. 

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yaris II TS 1.8 LPG i bedziesz zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być kombi bo mam psa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, omzig napisał:

Musi być kombi bo mam psa 

to z psem do pracy jezdzisz?

YARIS II po złożeniu tylnej kanapy ma dużą przestrzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia 2 FL 2,0 TDI 4x4, ale to raczej budżet 25-30 k.

Przy 20k nie pogodzisz oszczędnie i w miarę jechało... zrobienie 1,8 T na ~220 KM w przypadku BFB to kosz turbiny, wtrysków i paru rzeczy po drodze. BEX wystarczy wtryski z S3 i program, lecz wadą jest krótka skrzynia. 2,0 TFSI będzie mniej palić od 1,8 T, ale potencjalny montaż LPG jest drogi. 2,0 TDI to jak 1,9 TDI, jeżeli przypadnie Ci do zrobienia czapka (gniazda pompek) i wałek, vacuum, pompki i zmiana napędu pompy oleju to też są koszty. 2,0 TFSI też ma swoje bolączki, ale pod względem spalania powinno plasować się pomiedzy 2,0 TDI a 1,8 T. 3,0 TDI odradzałbym w tej sytuacji...

Edytowane przez george
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz oszczędnie i wymagasz quattro? Jak oszczędnie to 130 konne 1.9 B6 w ośce.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tobias napisał:

to z psem do pracy jezdzisz?

YARIS II po złożeniu tylnej kanapy ma dużą przestrzeń

Czytaj uważnie... Napisałem na dojazdy do pracy i na co dzień. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Langista napisał:

Chcesz oszczędnie i wymagasz quattro? Jak oszczędnie to 130 konne 1.9 B6 w ośce.

Mam S6 C5, cokolwiek bym nie wziął z tego co napisałem wszystko będzie oszczędniejsze. Bardziej chodzi mi o awaryjność tych silników i koszta części.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, george napisał:

Octavia 2 FL 2,0 TDI 4x4, ale to raczej budżet 25-30 k.

Przy 20k nie pogodzisz oszczędnie i w miarę jechało... zrobienie 1,8 T na ~220 KM w przypadku BFB to kosz turbiny, wtrysków i paru rzeczy po drodze. BEX wystarczy wtryski z S3 i program, lecz wadą jest krótka skrzynia. 2,0 TFSI będzie mniej palić od 1,8 T, ale potencjalny montaż LPG jest drogi. 2,0 TDI to jak 1,9 TDI, jeżeli przypadnie Ci do zrobienia czapka (gniazda pompek) i wałek, vacuum, pompki to też są koszty. 2,0 TFSI też ma swoje bolączki, ale pod względem spalania powinno plasować się pomiedzy 2,0 TDI a 1,8 T. 3,0 TDI odradzałbym w tej sytuacji...

Dziękuję za konkretną odpowiedź. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, omzig napisał:

Mam S6 C5, cokolwiek bym nie wziął z tego co napisałem wszystko będzie oszczędniejsze. Bardziej chodzi mi o awaryjność tych silników i koszta części.

 

To nie rozumiem czego szukasz, chcesz taniej ale nie do końca? I my mamy zgadywać ze szklaną kulą czego konkretnie chcesz? Podałem Ci przykład najtańszej opcji jeżeli o przemieszczanie się chodzi, wyposażenie możesz sobie sam wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Langista napisał:

To nie rozumiem czego szukasz, chcesz taniej ale nie do końca? I my mamy zgadywać ze szklaną kulą czego konkretnie chcesz? Podałem Ci przykład najtańszej opcji jeżeli o przemieszczanie się chodzi, wyposażenie możesz sobie sam wybrać.

Podałem konkretne modele, czego nie rozumiesz??? 

Biorąc pod uwagę to co wymieniłem...co będzie najmniej awaryjne i będzie dawało przyjemność z jazdy. Nie interesują mnie odpowiedzi typu: najgorsza wada auta to poprzedni właściciel itp. 

Proszę o odpowiedź osoby które mają pojęcie o danych silnikach, tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, omzig napisał:

Musi być kombi bo mam psa 

psa nie wolno wozic w aucie jak nie jest odpowiednio zabezpieczony

musi miec szelki i byc zapiety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega george, jakoś potrafił odpisać normalnie na moje pytanie a Ty chyba się nie wyspałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dev napisał:

psa nie wolno wozic w aucie jak nie jest odpowiednio zabezpieczony

musi miec szelki i byc zapiety

Jest i On, Stary Wiarus od układów hamulcowych. ?? Pies jeździ w bagażniku bo z tyłu na fotelu dwie 12-letniej córki. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obecnych czasach najtaniej będzie się jeździło 1,8 T w LPG, natomiast jaka będzie cena LPG za jakiś czas to nikt tego nie wie. Mam B7 1,8 T Q manual w LPG i C6 3,0 TDI Q TIP polift i na dzień dzisiejszy dużo taniej jeśli chodzi o koszty paliwa jeździ się B7, chociaż był taki czas, że koszty paliwa były porównywalne w przypadku obydwu pojazdów. Co do pozostałych kosztów to w jednym jak i drugim jest podobnie bo tak naprawdę sama eksploatacja, reszta to pierdoły tj. brak poważnych napraw na przejechanych w dwa lata 82 k km w B7 oraz w 4 lata 50 k km w C6.

3,0 TDI odradzam w B6 i B7 bo jak źle trafisz to koszty napraw mogą być spore.

Z własnego doświadczenia mając do wybory w B6/B7 1,8 T i 3,0 TDI - brałbym 1,8 T. 

Edytowane przez pelonek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, omzig napisał:

Podałem konkretne modele, czego nie rozumiesz??? 

Biorąc pod uwagę to co wymieniłem...co będzie najmniej awaryjne i będzie dawało przyjemność z jazdy. Nie interesują mnie odpowiedzi typu: najgorsza wada auta to poprzedni właściciel itp. 

Proszę o odpowiedź osoby które mają pojęcie o danych silnikach, tyle. 

Te modele, których szukasz nigdy oszczędne nie będą, bo są już zajechanie przez poprzednich właścicieli. Te, które są sprawne nie są sprzedawane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pelonek1 napisał:

W obecnych czasach najtaniej będzie się jeździło 1,8 T w LPG, natomiast jaka będzie cena LPG za jakiś czas to nikt tego nie wie. Mam B7 1,8 T Q manual w LPG i C6 3,0 TDI Q TIP polift i na dzień dzisiejszy dużo taniej jeśli chodzi o koszty paliwa jeździ się B7, chociaż był taki czas, że koszty paliwa były porównywalne w przypadku obydwu pojazdów. Co do pozostałych kosztów to w jednym jak i drugim jest podobnie bo tak naprawdę sama eksploatacja, reszta to pierdoły tj. brak poważnych napraw na przejechanych w dwa lata 82 k km w B7 oraz w 4 lata 50 k km w C6.

3,0 TDI odradzam w B6 i B7 bo jak źle trafisz to koszty napraw mogą być spore.

Z własnego doświadczenia mając do wybory w B6/B7 1,8 T i 3,0 TDI - brałbym 1,8 T. 

nie było 3.0tdi w B6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, omzig napisał:

Jest i On, Stary Wiarus od układów hamulcowych. ?? Pies jeździ w bagażniku bo z tyłu na fotelu dwie 12-letniej córki. ?

nie może latac luzem, musi byc przypiety

tez mam psa... i koty które go teroryzują :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Dev napisał:

nie było 3.0tdi w B6

Tak wiem, 2,5 TDI było, mój błąd, z pośpiechu napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, pelonek1 napisał:

W obecnych czasach najtaniej będzie się jeździło 1,8 T w LPG, natomiast jaka będzie cena LPG za jakiś czas to nikt tego nie wie. Mam B7 1,8 T Q manual w LPG i C6 3,0 TDI Q TIP polift i na dzień dzisiejszy dużo taniej jeśli chodzi o koszty paliwa jeździ się B7, chociaż był taki czas, że koszty paliwa były porównywalne w przypadku obydwu pojazdów. Co do pozostałych kosztów to w jednym jak i drugim jest podobnie bo tak naprawdę sama eksploatacja, reszta to pierdoły tj. brak poważnych napraw na przejechanych w dwa lata 82 k km w B7 oraz w 4 lata 50 k km w C6.

3,0 TDI odradzam w B6 i B7 bo jak źle trafisz to koszty napraw mogą być spore.

Z własnego doświadczenia mając do wybory w B6/B7 1,8 T i 3,0 TDI - brałbym 1,8 T. 

Dzięki bardzo za odpowiedź. 

O takie opinie mi chodzi. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...