Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B7 BPW, drgania, głośna praca silnika i szum.


Rosomak91

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, nadybek napisał:

Pewnie glowica bedzie juz miala wzery od pd. Pamietaj zeby je troche drobnym papierem zaokrąglić bo przy montazu uszkodzisz nowe uszczelnienia.

Sruby pd nowe. Pamietaj o wyssaniu oleju z otworow srub, na gwint sruby i pod jej leb delikatnie smaru trzeba dac. Odpowiednio dokrecic- nie na oko. Ma byc jak fabryka mowi. Jak nowe oryginalne sruby to nic sie nie urwie. Jak chinskie to urwą sie lub rozciągną.

Pompki wychodziło za***iście ciężko, samo wyjmowanie zajęło mi przeszło godzinę.

Nie sprawdzałem tych gniazd, ale dzisiaj skocze i zobaczę jak to wygląda. Wytyski oddam dopiero jutro. Uszczelka zniszczona na 3 cylindrze. Po śrubki też skocze jutro do ASO.

Wtryski wkładać na sucho czy smarować czymś gumy?

20220909_191607.thumb.jpg.e2da912289744c5244f6563cba5e4cbe.jpg20220909_184123.thumb.jpg.eceaad455c265f3d018da0c3c815956c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem gniazda wtrysków, każde jest mocno wytarte od strony kabiny, czuć ostre brzegi pod palcem. Rozumiem że to mam zeszlifować. Wtryski są również mocno przetarte od tej strony. Pytanie czy nie wytworzy mi się tam za duża szczelina? 

20220911_121501.thumb.jpg.664035cb3f31eb5596f0487e66b2bc52.jpg

20220911_121456.thumb.jpg.2e54067cd131d1397b32f9fe6281ca11.jpg

20220911_121405.thumb.jpg.87a7ff81cf1ce177af3748935fa6b9b8.jpg

20220911_122220.thumb.jpg.c7c173393db128186a385f21fd1c974e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, marcy007 napisał:

Ktoś tu oleju za często to nie wymieniał czarno jest.

Również zwróciłem na to uwagę. Dzisiaj z nudów wyjąłem EGRa.

20220911_165933.thumb.jpg.21083ca9e971cb2588f6baf0ecd0c85a.jpg

Edytowane przez Rosomak91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym olejem to prawda. Ta glowica nie powinna tak wygladac. Pamietaj o zmianie oleju co 10kkm. 

Te ostre krawedzie tylko deliktanie przeczysc zeby nowych oringow przy wkladaniu nie uszkodzic. 

Ten oring na foto to masakra. Spaliny w paliwie i to caly problem. Wtryskow nie regeneruj bo moze byc gorzej. Caly problem to oringi. 

Przy montazu posmaruj wszystko olejem silnikowym- i gniazda i oringi na pd. Nie krec wtryskiem lewo prawo przy montazu tylko delikatnie cisnij i bujaj go na boki lewo prawo przod tyl.

 

Wyczysc dobrze powierzchnie w glowycy gdzie przychodzi podkladka termiczna. Sprobuj tego mocno nie porysowac.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2022 o 10:10, nadybek napisał:

Z tym olejem to prawda. Ta glowica nie powinna tak wygladac. Pamietaj o zmianie oleju co 10kkm. 

Te ostre krawedzie tylko deliktanie przeczysc zeby nowych oringow przy wkladaniu nie uszkodzic. 

Ten oring na foto to masakra. Spaliny w paliwie i to caly problem. Wtryskow nie regeneruj bo moze byc gorzej. Caly problem to oringi. 

Przy montazu posmaruj wszystko olejem silnikowym- i gniazda i oringi na pd. Nie krec wtryskiem lewo prawo przy montazu tylko delikatnie cisnij i bujaj go na boki lewo prawo przod tyl.

 

Wyczysc dobrze powierzchnie w glowycy gdzie przychodzi podkladka termiczna. Sprobuj tego mocno nie porysowac.

Dzięki za rady! Wtryski sprawdzone, dwa są w porządku, dwa mają małe odstępstwa od normy, ale fachowcy w bosch powiedzieli ze takie odstępstwa nie powinny być widoczne na pracy silnika, więc zmienili tylko uszczelki. Koszt 140zl za sztukę- sprawdzenie i zmiana gum. Na śmierć zapomnialem kupić sruby, zatem czekam do jutra na poskręcanie do kupy.

Wtryski mam już na miejscu, wchodzily cholernie ciężko, delikatnie podgialem blaszki od wtyczki.

Jeśli ktoś ma problemy z wyczyszczeniem gniazd na sruby to polecam patyczki do uszu?

Jeszcze pobawie sie w ustawienie wtryskiwaczy w odpowiednie polozenie.

Czekam do jutra i montuje w całość. Dam znać czy bardziej popsułem czy ogarnąłem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A klucz dynamometryczny o odpowiednim zakresie masz? Jak masz to musi byc dobrze.

Trafiłeś zakład ktory nie chciał regenerować PD??? Pierwszy raz o czymś takim słyszę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, nadybek napisał:

A klucz dynamometryczny o odpowiednim zakresie masz? Jak masz to musi byc dobrze.

Trafiłeś zakład ktory nie chciał regenerować PD??? Pierwszy raz o czymś takim słyszę :wink:

Tak, mam klucze dyno ? maszyna poskładana, był problem z odpaleniem ale pomogło pompowanie paliwa w vcdsie. Montując wtryskiwacze przesunąłem je celowo plus jeden i dodatnia korekta poszła teraz na cylinder czwarty i jest ona mniejsza niż 0.8. Biby na poziomie -20, było chyba -40. Zabieg uznaje za udany, ale do zrobienia jeszcze trochę pozostało. Ciagle słyszę prace zaworów na niedogrzanym oleju. Muszę się wyposażyć w odpowiedni sprzęt i sprawdzę ciśnienie oleju. Teraz jadę zmienię olej i będę obserwować czy stan rośnie czy będzie pozostawać bez zmian.

7582018F-C1D2-439D-A2AB-F5CBDA8A7BF8.thumb.jpeg.01d04a4b225f3406b2e1fd85410cb062.jpeg

Bosch Góra w Częstochowie. Polecam. 

 

Wielkie dzięki za pomoc, browar dla Ciebie! ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 40km.

na luzie do 1700 obrotów telepie buda tak jak telepało, czuć spaliny ale nie jest to tak intensywny smród jak wczesniej:

3F387652-817B-4D05-B575-23DF56C426DE.thumb.jpeg.f73f59f9c29cdd14467a387b67e447f4.jpeg


Na luzie 880 obrotów, nie czuć spalin i nie telepie:

C55BEFE9-410C-4F03-8504-37619C229592.thumb.jpeg.4a78485c90ff438b01ed787cef365047.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta z nowymi problemami. Po 200 km stwierdziłem że trzeba przepchać rurę i dałem w palnik. Przy 210km/h piernal, kichnal, szarpnął i efekty tragiczne. Silnik bardzo nierówno pracował, trzęsło buda aż niemiło. Efekty na zdjeciach:

20221009_174551.thumb.jpg.f315f5ad5ac53d50781cf6971dbbcaea.jpg20221009_175715.thumb.jpg.df0712457051256d821c75c115ddc007.jpg20221009_182638.thumb.jpg.5bba152ade7e775dd0168fd57c1853a2.jpg

Z czterech wtryskow jeden jest w stanie dobrym. Jeden wtrysk jest skrzywiony, a dwa maja wyjebane dynxy, ktore widac na zdjeciach.

Pierwsza myśl - zrobiłem za mały luz, ale niedawalo mi to spokoju. Nie jestem aż takim debilem żeby taka prosta czynność spieprzyć. Sprawdziłem regulacje przed demontażem walka i wiadomo, dwa uszkodzone wtryskiwacze po rozjechaniu miały więcej niż cały obót, trzeci jest tak zniszczony że nie sprawdzałem, a czwarty dobry miał znacznie więcej niż 180 stopni. Zacząłem myśleć i szukać i stwierdziłem że te dynxy na górze wtryskow nie pasują do srub regulacyjnych, na dowód zdjęcie sprawnego wtrysku i widać wyrobione obrzeża dynxa, a srodek jest nietkniety.20221009_183750.thumb.jpg.558816b3d701a3942872f5d0a22cc0d6.jpg20221009_183821.thumb.jpg.b82cb468f5a7f07609f3aaa40a1f3463.jpg

 

Dynxy były wymieniane razem z uszczelniaczami przez serwis boscha, jadę kupić wtrysk, uszczelki z tymi dynxami i sruby regulacyjne.

No dałem d*py, ale w życiu bym nie pomyślał żeby to sprawdzić...

20221009_182631.jpg

20221009_182627.jpg

20221009_182623.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ja nigdy tych glowek nie wymienialem chociaz sa w zestawie z uszczelkami. Po wymianie zawsze sa problemy. Zaczynaja sie dziwne piski z rozrzadu i po kilkuset km trzeba regulowac ponownie PD.

U Ciebie na foto wyglada na to ze ktos wstawil niepoprawne glowki. Sa 3 typy w tym 2 bardzo podobne. Jak zmienisz na inny to trzeba tez sruby regulacyjne wymieniac. Pewnie wymienione z zestawu uszczelnien boscha ktory to nie pasuje do bpw ale jest tani. 

Uszczelnienia do 1.9tdi 26zł/ kpl na 1 wtrysk. Uszczelnienia BPW 70zł/ 1 wtrysk... Kazdy powie ze pasuja a jednak nie.

Prawidlowe uszczelnienia i glowki:

IMG_20221010_220933.thumb.jpg.7678233d524f459f80dbd13ee1144450.jpg

 

Z ciekawosci wytuszowalrm srube i sprawdzilem pasowanie sruba regulacyjna-glowka. Oba z kompletu erlinga ze zdjecia. Tak to sie prezentuje- idealnie taki sam promień:

IMG_20221010_222041.thumb.jpg.53c361993a5a2a47227be14b841029af.jpg

 

Edytowane przez nadybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadza się, teraz mam zupełnie inny komplet, i grzybek pasuje do śruby, oczywiście śruby również mam nowe, te stare w porównaniu do nowych lekko spłaszczone już. Ogólnie firma, która zajmowała się wtryskami nie przyznała, że popełniła błąd w doborze części, ale chociaż ogarnęli mi wtryski na szybko, 3 tylko wyczyszczone i zmienione uszczelki, ten jeden praktycznie złożony na nowo. Pompki wyregulowane na ~220 stopni, spalanie jest większe, a mocy jakby mniej, ale komputer pokazuje prawdę. Nie wiem czy to zasługa tej regulacji. Przejechałem 1000 km i na razie wszystko gra. Wrócę do Polski to pewnie już się tam wszystko ułoży, wyreguluje je na 180. Jeden wtrysk miał dosyć duże poprawki +1, ale silnik jeszcze tak równo nie pracował. W zasadzie to lekko 2500 koła poszło w piz*u. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawię to tylko dla potomnych.

Po ustawieniu pompek na te +/-220 stopni silnik pracował twardo, miał mniej pałera, więcej palił i miał wyczuwalnie większe drgania w całym przedziale obrotów. Od zakupu auta spalanie chwilowe wg komputera nie było większe niż 16l/100km, nawet przy pełnym bucie, a średnie spalanie było średnio 10% zawyżone względem dystrybutora. Po przejechaniu 2000 km z prędkością max 140km/h zalałem paliwa premium i przegoniłem go, doszedł do 210km/h i wtedy jakby się odblokował. Spalanie chwilowe zaczęło skakać do ponad 40 litrów, co już zaczęło boleć :D Podpiąłem kompa, korekta na 3ciej pompce była w granicach 1,20 w trakcie jazdy i około +0,8 na postoju. Biby na postoju -20/30 w trakcie jazdy do -50 - z wyjątkiem jednej pompki, która została najbardziej uszkodzona ostatnim razem i została poddana naprawie - tutaj jest od na postoju 0 do czasami -20 w trakcie jazdy. Wjechałem w garaż celem regulacji pompek, pierwsza i druga była bez zmian na około 220 stopni, trzecia i czwarta się rozjechała na 270 stopni. Wyregulowałem wszystkie na 180 stopni, silnik pracuje znacznie bardziej miękko, ma dobrego kopa, i pozostają tylko drgania w przedziale obrotów 1400-1800. Korekta na jednym z wtryskiwaczy to na postoju +0,56, w trakcie jazdy z reguły +0,82, czasami dochodzi do okolic 1. Biby pozostały jak wcześniej. Komputer przy nowych wskazaniach pokazuje prawdziwe spalanie - dystrybutor 6,608; komputer 6,7.

Niebawem zamówię jeden wtrysk, podmienię ten pokazujący największe odchyłki i zobaczymy. Mam jednak obawy, że gniazdo pompki jest wyrobione, chodzi o dno gniazda, gdzie dolega podkładka pompki...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.09.2022 o 23:28, nadybek napisał(a):

Trafiłeś zakład ktory nie chciał regenerować PD??? Pierwszy raz o czymś takim słyszę :wink:

Ja też :naughty::D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2022 o 11:31, Rosomak91 napisał(a):

Korekta na jednym z wtryskiwaczy to na postoju +0,56, w trakcie jazdy z reguły +0,82, czasami dochodzi do okolic 1. 

Jak korekcja na którymkolwiek pompowtryskiwaczu nie przekracza jednego na plusie i to tylko chwilowo to nic nie kombinuj tylko jeździj :whistling:

Możesz co jakiś czas sprawdzić tylko korekcje czy się nie rozjeżdżają :)

jakby przekraczały 2 na plusie to możesz zacząć się przygotowywać się mentalnie do wyrywania pompki :D

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...