Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z odpaleniem


krzysiek91x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z odpaleniem auta, odpala dopiero po kilku próbach, jak się uruchomi to gaśnie po dodaniu gazu. Sprawdziłem kilka rzeczy i następne w kolejce były przekaźniki i bezpieczniki w obudowie ecu. Okazało się że bezpiecznik 40A jest spalony. Co mogło spowodować spalanie tego bezpiecznika? Pytam bo nie chciałbym drugi raz rozbierać obudowy ecu

IMG_20220606_185012.thumb.jpg.195908450047f38618487b7a7f9e793c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to co? Zwarcie lub przeciążenie w obwodzie elektrycznym, który jest zabezpieczony tym bezpiecznikiem. Wiesz skąd go wyciągnąłeś to sprawdź w instrukcji co zabezpiecza. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Muskel1 napisał:

Jak to co? Zwarcie lub przeciążenie w obwodzie elektrycznym, który jest zabezpieczony tym bezpiecznikiem. Wiesz skąd go wyciągnąłeś to sprawdź w instrukcji co zabezpiecza. 

Dzięki za "pomoc"... Chodziło mi o to za który układ elektryczny on odpowiada, żeby wiedzieć gdzie szukać problemu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w instrukcji napisane  Skąd my to mamy wiedzieć skąd go wyciągnąłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może u Ciebie jest tylko jeden. W zależności od wyposażenia jest ich tam nawet 3, więc nie jest to takie oczywiste, o który biega. Ale skoro trzeba się o informacje prosić to życzę powodzenia w szukaniu przyczyny:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Muskel1 napisał:

Może u Ciebie jest tylko jeden. W zależności od wyposażenia jest ich tam nawet 3, więc nie jest to takie oczywiste, o który biega. Ale skoro trzeba się o informacje prosić to życzę powodzenia w szukaniu przyczyny:hi:

Skąd miałem wiedzieć że mogą tam być nawet 3 takie bezpieczniki? Założyłem że skoro u mnie jest jeden to będzie wiadomo o który chodzi. Myślałem że to forum służy między innymi do pomocy innym osobą a nie do "wywyższania" się osób które mają większą wiedzę, także dziękuję bardzo za pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki był sens wrzucania spalonego bezpiecznika, trzeba było zrobić zdjęcie gniazda z którego go wyciągnąłeś było by to bardziej pomocne w rozwikłaniu problemu, a tak to jak kolega wyżej wróżenie z fusów. Jeśli nie chcesz rwać podłączenie kompa może rozwiać wątpliwości, lub fota gniazda gdzie siedzi bezpiecznik. Nie chcesz rwać obudowy do zdjęcia, to jak spali go ponownie to i tak Cię to czeka, o ile się nie mylę, bo jazdy bez niego nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt się tu nie wywyższa. Napisałem 2 razy, że to Ty wiesz skąd wyciągnąłeś bezpiecznik ale nie podzieliłeś się z nami tą informacją.

Jest to bezpiecznik od pompy powietrza wtórnego, co może pasować do objawów, czyli ciężkiego rozruchu gdyż pompa powietrza wtórnego pracuje tylko na zimnym silniku przez max. 90 s.

Coś musi być nie tak z pompą, albo ma zwarcie albo się przytarła i ciężko chodzi co doprowadziło do przepalenia bezpiecznika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAI nie ma nic do odpalania. Widzę, że masz lpg więc może reduktor albo wtryskiwacze puszczają gaz i przez to ciężko odpala, sprawdź ciśnienie paliw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podrzucę zdjęcie gdzie znajduje się ten bezpiecznik. Pisałem posta na szybko i nie dopisałem kilku istotnych rzeczy. Problem dotyczy silnika 1.8t o kodzie CMFA (seat exeo) bez lpg (zmieniałem auto niedawno i jeszcze nie zmieniłem opisu w profilu). Auto zaczęło ciężko palić, po dwóch dniach przestało już w ogóle odpalać a jak się uda to z początku na wolnych obrotach go telepie, po chwili jest ok, przy próbie jazdy i dodania gazu dławi się i gaśnie. Brak błędów w vcds. Ostatnio kupiłem klona vcds i działał normalnie przez parę dni ale nagle przestał się łączyć z autem (mam też stary kabel który kupiłem kiedyś za 20 zł i on się łączy, dziwna sprawa). Cewki i świece są nowe, filtry też, wyciągnąłem listwę paliwową i przy kręceniu wtryskiwacze dają paliwo, aku miał 12,5V, ale naładowałem go do pełna dla pewności, te rzeczy sprawdziłem. Skoro ten bezpiecznik jest od pompy sai i nie powoduje problemów z odpalaniem to i tak muszę szukać dalej...

Edytowane przez krzysiek91x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmierz to ciśnienie przy odpalaniu. Ma być 4 bary. Jeśli zmieniałeś filtr paliwa to może w nim jest problem, bo często nowe są niesprawne.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2022 o 08:59, przem8 napisał:

Zmierz to ciśnienie przy odpalaniu. Ma być 4 bary. Jeśli zmieniałeś filtr paliwa to może w nim jest problem, bo często nowe są niesprawne.

Trafiony zatopiony, nowy filtr paliwa Bosch wysypał się po przejechaniu 300km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...