Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Przybywa oleju w silniku


Mariusz

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zaobserwowałem że podniósł mi się stan oleju w silniku czyżby poszła uszczelka głowicy jak mogę poznać że uszczelka jest walnięta i jak poznać czy płyn idzie do oleju jakie są objawy powiem tylko że jak jest zimny to kopci na niebiesko przy odpaleniu o kopceniu pisałem w innym moim wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a plynu ci ubywa?wyglada na uszczelke jak plyn z olejem sie zmiesza to na bagnecie powinienes miec takie kropelki od plynu a olej bedzie wygladal jak maslo,rano powinien znacznie kopcic na szaro przy duzym ubytku plynu,zobacz czy ze zbiorniczka nie czuc spalinami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a plynu ci ubywa?wyglada na uszczelke jak plyn z olejem sie zmiesza to na bagnecie powinienes miec takie kropelki od plynu a olej bedzie wygladal jak maslo,rano powinien znacznie kopcic na szaro przy duzym ubytku plynu,zobacz czy ze zbiorniczka nie czuc spalinami

Sprawdzałem teraz olej na bagnecie jest czyściutki niema na nim kropelek z zbiorniczka nic nie czuć spalinami a po odkeceniu korka wlewu oleju teą jest czysto niema nigdzie szlamu nai na korku ani w środku silnika a ten szlam ma być jak autko jest zimne czy ciepłe jest tylko problem jak zapalam rano to puszcza dyma i jak rusze to kilka sekund idzie niebieski dym z rury i pużniej koniec kopcenia podczas jazdy nic nie kopci.Jakie ilości płynu ubywa jak uszczelka jest strzelona.??Dowiedziałem się też że może być strzelona chłodniczka oleju jakaś pod filtrem olejowym to wtedy płyn idzie do oleju i też podnosi sę stan oleju ale jak można to sprawdzić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czy ubywa Ci płynu chłodniczego? Jeżeli tak to uszczelka na 99% U mnie jak w AFN strzeliła uszczelka miałem takie objawy:

-jak woda krąży po silniku (jest gorąca) to przez ten mały wężyk co idzie do zbiorniczka wyrównawczego leciały pęcherze powietrza

-Chociaż jak mi później przybyło oleju to i tak wyglądał normalnie....zero objawów omawianych na forum...

-jak silnik gorący to w wężach od wody było ciśnienie (twarde)

-Jak rano zapalisz to zobacz czy z rury wydechowej nie zebrała się woda ( jeśli jest woda to będzie kopcił na biało na jałowych obrotach-zaraz po zapaleniu)

-Jak na gorącym silniku odkręcisz korek od zbiorniczka wyrównawczego to będziesz też miał ciśnienie powietrza.

Silnik wcale nie musi być słabszy, a niebieski dym oznacza że silnik przepala olej.

Mi wody ubywało zależnie jak dynamicznie jechałem......musiałem dolewać od 2km do 10km-przystanek na dolewkę....i tak całą drogę z monachium :)

Po pierwsze napisz czy Ci woda ubywa....wg producenta nie powinna wcale ubywać, chyba że się zagotuje i wyleci górą. Jeśli woda nie ubywa to nie jest to na 100% uszczelka. Jeśli samo to będziesz robił to służę pomocą Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłodniczka oleju jest dobra bo miałbyś olej w zbiorniczku wyrównawczym,rano zanim odpalisz silnik popuść korek spustowy oleju i zobaczysz czy poleci płyn bo jeżeli jest to na dole.

Dziś spuściłem przez korek troche oleju olej jest czyściutki i niema w nim nic plynu nawet małych kropelek niema sprawdzałem to z mechanikiem.wymieniłem też uszczelniacze zaworów i będe obserwował co się dalej dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisałeś czy płyn ci ubywa :confused4:jeżeli tak i olej jest czysty i z rańca dymi to prawdopodobnie idzie prosto na tłoka i tak:albo idzie przez uszczelkę (lepsza opcja)albo pęknięta głowica (ta gorsza opcja).Jeżeli dużo płynu nazbiera się na tłoku to przy rozruchu można uszkodzić silnik!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to płyn chłodniczy walił do układu smarowania w takiej ilości, że wyraźnie przybywałoby poziomu na bagnecie to wszystko byłoby widać po stanie oleju po jego spuszczeniu (conajmniej po tym). W twoim przypadku zacząłbym szukać w którym miejscu olej napędowy dostaje się do układu smarowania i miesza się z olejem, tak tak dobrze napisałem nie pomyliło mi się nic. ON dostaje się do oleju silnikowego i stąd efekt podnoszącego się poziomu. Jak wiadomo ON wymieszany z olejem silnikowym raczej będize nie do rozróżnienia szczególnie że olej w TDI jest bardzo szybko zapaskudzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano sprawdzałem olej to był stan w połowie na zimnym a jak sprawdzałem na ciepłym silniku to stan jest podwyższony nic z tego nie rozumie.A jak może dostać się ON do oleju tylko chyba przez wtryski jakby lały .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha bo olej zle sprawdzasz

sprawdz po nocy 2 raz i zobacz czy bedzie tak jak z 1 razu jak na zimnym sprawdzales,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem na zimnym rano to bylo w polowie a teraz na cieplym jest powyżej polowy może żle sprawdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha bo olej zle sprawdzasz

sprawdz po nocy 2 raz i zobacz czy bedzie tak jak z 1 razu jak na zimnym sprawdzales,

sprawdz jutro na zimnym tak,jezeli bedzie jak z dzisiaj jak byl zimny czyli to sasmo to bedzie ok

a na cieplym chociaz odczekales,az splynie olej do miski i czy zawsze sprawdzaszna rownym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że płynu w zbiorniczku nic nie ubywa zaznaczyłem sobie stan na zbiorniczku a oleju nadal przybywa sprawdzałem stojąc w tym samym miejscu na ciepłym jest troszkę po wyżej połowy a na zimnym jest troszkę poniżej maxa.Co jest grane ??? A jak leją wtryski to jakie są objawy np na zimnym silniku a jakie na ciepłym jak mogę rozpoznać że leją wtryski i jaki jest koszt regeneracji lub wymiany w silniku 1Z 90 KM

Po podpięciu VAGA GRUPA 13 cylinder 1 0,19 cyl 2 0,38 cyl 3 0,26 na ciepłym silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekcje sa dobre granice sa +/- 2,sprawdzal w tym samym miejscu na zimnym najlepiej rano,jezeli wczesniej silnik byl dogrzany do temp.roboczej...jakby wtryski laly to by byl raczej problem z odpaleniem jak jest zimno i kopcil by troche

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemu z odpalaniem nie ma pali od strzału na zimnym jak i na ciepłym podczas jazdy na ciepłym nic nie dymi tylko na zimnym przy odpaleniu delikatnie ale tak to chyba wszystkie kopcą ??[br]Dopisany: 29 Kwiecień 2009, 11:26_________________________________________________Zaobserwowałem dziwny objaw płynu nic nie ubywa przez pare dni jak sprawdzałem stan oleju bylo wszystko ok i nagle na ciepłym silniku jest więcej oleju na miarce niż na zimnym i jeszcze wczoraj sprawdzałem na zimnym rano i bylo w połowie a dziś na zimnym jest ponad polową i sprawdzam zawsze w tym samym miejscu co to może być że raz jest więcej a raz mniej zawsze sprawdzam w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam taki sam objaw juz od czasu wymiany oleju silnikowego. Przez kilka miesiecy jezdzilem na tym co zakupilem u Niemcow i ciagle pokazywal mi taki sam stan czy to na zimnym, jak i na rozgrzanym silniku. Od razu po wymianie na polsyntetyk Motula mam taki sam objaw po rozgrzaniu olej na bagnecie idzie prawie na maxa, natomiast po odczekaniu i na zimnym silniku wskazanie jest jak bylo poprzednio. Oleju nie ubywa mi od ponad roku, wnioskuje ze to moze tak jest na polsyntetyku. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja sam mam taki problem... poczatkowo myslalem ze mi padla uszczelka pod glowica ale teraz juz sam nie wiem... olej sprawdzam w tym samym miejscu i wiec po nocy jest na polowie bagnetu wiec ok ale po trasie i godzinnej przerwie prawie max... i taka sytuacja sie powtarza caly czas wiele razy sprawdzane... ale wszystko zaczelo sie od wymiany oleju...nalano mi 4l spuscilem do polowki bagnetu ale nic to nie pomoglo!! przed bylo ok poki co tak jezdze ale nie daje mi to spokoju zeby sie cos nie stalo... pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jakieś podrabiane oleje. Ori olej rozcieńczony jakimś środkiem, który (podobnie do wody) pod wpływem, temperatury się rozszerza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienię olej i zobaczę jakie będą tego efekty... mam nadzieje ze jest tak jak piszesz bo uszczelka to drogi interes bynajmniej w tym momencie... apropo uszczelki czy gdyby była uszkodzona płyn chłodzący do oleju mógłby sie dostawać tylko przy większych obrotach czy cały czas?? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...