Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Serwis po zakupie S4 3.0 tfs CTUB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, panowie niedługo będę w posiadaniu Audi S4 3.0 TFSI CTUB 333KM S-TRONIC wiadomo ze Stanów Zj. 

Autko ma około 150 przebiegu, w swojej karierze miało 2x wymieniany olej w skrzyni kompleksowo, czyli to mam z głowy, ale chciałbym z miejsca zrobić serwis

i pytanie do Was czy to ma sens, czy nie przesadzam, mianowicie standard olej filtry, olej w kompresorze, pasek kompresora, wyczyszczenie nagaru wymiana uszczelek wtrysków,

uszczelek zielonych, świec, pompy wody,termostatu,odmy.  Czy to będzie wystarczające ? chce prewencyjnie to zrobić, żeby spokojnie jezdzic. 

Opublikowano

zrobisz to co uwazasz za słuszne

daj VIN to Ci napisze co potrzeba

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.07.2022 o 23:17, Dev napisał:

zrobisz to co uwazasz za słuszne

daj VIN to Ci napisze co potrzeba

WA co prawda, to jest s5, ale w sumie silniki napędy te same

Edytowane przez weider91
Opublikowano (edytowane)

odma - 06E 103 547 AK

uszczelka odmy - 06E 103 517

termostat - 06E 121 111 AL

pompa wody - 06E 121 018 K

filtr powietrza - 8K0 133 843

filtr oleju - 06E 115 562 C

uszczelka wtrysku x 6 - 06E 998 907 E

olej do kompresora - G 070 000 A1

swieca x 6 - 101 905 611 G

pasek 1 - 06E 903 137 AB

pasek 2 - 06E 903 137 T

rolka 1 - 06E 903 341 H

rolka 2 - 06E 903 341 G

napinacz 1 - 06E 903 133 AE

napinacz 2 - 06E 903 133 AC

uszczelka 1 x 6 - 079 129 717 D

uszczelka 2 x 6 - 079 129 717 B

płyn hamulcowy - B 000 750 M3 - 1 litr

filtr kabiny - 8K0 819 439 B

olej sprzegła - G 052 529 A2 - 7 litrów

olej koła zębate - G 055 532 A2 - 4.5 litra

filtr zewnetrzny - 0B5 325 330 A

filtr wewnetrzny - 0B5 325 429 E

uszczelka miski - 0B5 321 371 F

podkładka korka spustowego - N 013 827 5

korek spustowy - WHT 005 282

olej tylny dyfer - G 052 145 S2 - 1 litr

 

Edytowane przez Dev
Opublikowano
11 godzin temu, Dev napisał:

odma - 06E 103 547 AK

uszczelka odmy - 06E 103 517

termostat - 06E 121 111 AL

pompa wody - 06E 121 018 K

filtr powietrza - 8K0 133 843

filtr oleju - 06E 115 562 C

uszczelka wtrysku x 6 - 06E 998 907 E

olej do kompresora - G 070 000 A1

swieca x 6 - 101 905 611 G

pasek 1 - 06E 903 137 AB

pasek 2 - 06E 903 137 T

rolka 1 - 06E 903 341 H

rolka 2 - 06E 903 341 G

napinacz 1 - 06E 903 133 AE

napinacz 2 - 06E 903 133 AC

uszczelka 1 x 6 - 079 129 717 D

uszczelka 2 x 6 - 079 129 717 B

płyn hamulcowy - B 000 750 M3 - 1 litr

filtr kabiny - 8K0 819 439 B

olej sprzegła - G 052 529 A2 - 7 litrów

olej koła zębate - G 055 532 A2 - 4.5 litra

filtr zewnetrzny - 0B5 325 330 A

filtr wewnetrzny - 0B5 325 429 E

uszczelka miski - 0B5 321 371 F

podkładka korka spustowego - N 013 827 5

korek spustowy - WHT 005 282

olej tylny dyfer - G 052 145 S2 - 1 litr

 

Dzięki! Tu jest rozumiem zwykly dyfer, czy aktywny? Audi select jest 

Opublikowano

Wymień od razu koło kompresora :wink:

I nie zaszkodzi wymienić cewek na świeże.

I po serwisie od razu na soft silnika/skrzyni :decayed:

Opublikowano
1 godzinę temu, weider91 napisał:

Dzięki! Tu jest rozumiem zwykly dyfer, czy aktywny? Audi select jest 

Zwykly

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
2 godziny temu, komoornik napisał:

Wymień od razu koło kompresora :wink:

I nie zaszkodzi wymienić cewek na świeże.

I po serwisie od razu na soft silnika/skrzyni :decayed:

Niedługo dostanę ją w swoje ręce, ale już ma wymieniony dolot, więc może być taka możliwość, że ktoś również wymienił kółko, wydech też chyba grzebnięty :D

20210919183736-e340b4e2-1550-4353-80b0-d8ead5608c76.jpg

20210919183824-54c31288-2daf-4c77-94da-f0de5123dac5.jpg

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, komoornik napisał:

Wymień od razu koło kompresora :wink:

I nie zaszkodzi wymienić cewek na świeże.

I po serwisie od razu na soft silnika/skrzyni :decayed:

Niedługo dostanę ją w swoje ręce, ale już ma wymieniony dolot, więc może być taka możliwość, że ktoś również wymienił kółko, wydech też chyba grzebnięty :D

Edytowane przez weider91
Opublikowano

Często zdarzają się wersję już po tuningu, doloty, mniejsze kółka, wydechy, większe kola pasowe czy chłodnice wody. 

Kolega ostatnio kupił S4 B8.5 2015r

Jak przyjechał i się do niego dobrałem to okazało się że jest po przeróbkach na częściach ECSa. Hamowania wypluła 440kM i 540Nm

Opublikowano
2 godziny temu, Dev napisał:

Często zdarzają się wersję już po tuningu, doloty, mniejsze kółka, wydechy, większe kola pasowe czy chłodnice wody. 

Kolega ostatnio kupił S4 B8.5 2015r

Jak przyjechał i się do niego dobrałem to okazało się że jest po przeróbkach na częściach ECSa. Hamowania wypluła 440kM i 540Nm

O to to, mi tylko wystarczy,żeby wszystko było w porządku z silnikiem i osprzętem, a jak coś będzie dłubnięte,to też się nie obrażę, zawsze to jakiś prezencik :) Zobaczymy, na dniach powinna być. 

Opublikowano (edytowane)

Załóż sobie jakąś dodatkową przegrodę na stożek żeby nie ciągnęło ciepłego powietrza od silnika i trzeba go trochę "wytłumic" bo wqurwia podczas jazdy 

Edytowane przez Dev
Opublikowano
1 godzinę temu, Dev napisał:

Załóż sobie jakąś dodatkową przegrodę na stożek żeby nie ciągnęło ciepłego powietrza od silnika i trzeba go trochę "wytłumic" bo wqurwia podczas jazdy 

Są jakieś gotowe,czy trzeba kombinować samemu ? 

Opublikowano

Można kupić można pokombinowac

Ja czekam na S4 B9 2019r, xobaczymy co przyjedzie 

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

Można kupić można pokombinowac

Ja czekam na S4 B9 2019r, xobaczymy co przyjedzie 

oo super sprawa, jeśli się nie mylę, tam już turbo siedzi, ciekawe jak to lata

Opublikowano

Ja bym tam nie wymieniał odmy, termostatu - i jak prawidłowo wszystko działa to nie ma co być nadgorliwym i dłubać. czasami części z pierwszego montażu wytrzymują sporo więcej niż zamienniki.

Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, audicoman napisał:

czasami części z pierwszego montażu wytrzymują sporo więcej niż zamienniki.

nikt tutaj nie mówi o zamiennikach :decayed:

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Wiem, wiem, ale z częściami z ASO też różnie bywa.

Opublikowano
8 godzin temu, audicoman napisał:

Ja bym tam nie wymieniał odmy, termostatu - i jak prawidłowo wszystko działa to nie ma co być nadgorliwym i dłubać. czasami części z pierwszego montażu wytrzymują sporo więcej niż zamienniki.

nie no, nie brałem pod uwagę zamienniki, jedynie chyba pompę wody myślałem nad INA, to co proponujesz serwis olejowy i po prostu jeździć, aż auto da znać że cos jest do wymiany? tak czy siak na pewno bym zrobił czyszczenie nagaru :) 150k nie dużo, ale tez nie mało przebiegu. W sumie najpierw to niech ona dobije do mnie i okaże się, ze jest zdrowa, bo przyjedzie na start rozrząd i do widzenia 15k :D  filmik był z pracy silnika, ładna kultura była, a co będzie, zobaczymy. Obgryzam palce :D 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...