Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cofki zapłonu


kszaq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

1.8t bfb 

Bez lpg

Walczę od dawna z cofaniem zapłonu od 1200 obrotów ( przy około 3200 dochodzą do 3-5 na dwóch cylindrach, od 5 tys trochę się zmniejszają ) 

Nie wyświetla żadnych błędów, od wypadania zapłonów itp. 

Mapa oryginalna ( kiedyś na jakiejś podrobionej dochodziło do 9 )

 

Kompresja po 13 , żadnego falowania obrotów w żadnym zakresie , odpala bdb, kat wywalony ( sonda nie wykodowana ) , turbo po logach idealnie wstaje ( od bexa), nigdy żadnej dolewki płynu chłodzącego , olej max 200ml na 5 tys km , paliwo Shell 95 v power zawsze . Nowy ori zaworek odmy ( korka nie zasysa ,podskakuje, brak masła ) szczelność dolotu sprawdzona ( 0.6 bara i bulgotanie tylko w misce ), nowy napinacz paska i sprzegiełko alternatora bo pukało , nowe świece NGK, wtryski uszczelnione ( gniazda plus gumki ) , xado antykoks zrobiony na tłokach gdzie był nagar,  łańcuch napinacz  po logach vcds bdb, przepływka nowa Ori ( delikatnie zaniża ( do 129 g daje)

Nie robiłem nic z cewkami i wtryskami ale zamieniałem miejscami i nic się nie zmieniało ( na 1 i 4 są większe jak na 2,3) , nie zawsze cofki są takie same , był okres po wymianach ( sam już nie wiem czego wtedy , że spadły do 1.5 - 2 max )

Auto dużo stoi tz wyjeżdżam na dwa tygodnie albo tydzień ale jeździłem też na świeżym paliwie ( wiadomo że nie 100 procent ale zatankowane tak na 10-15 litrów stałego )

Nie sprawdzalem jedynie ciśnienia paliwa ale w żadnym zakresie czy piłowaniu nie wywala żadnych błędów , spalanie niskie , vmax dobre .

Jakieś sugestie bo już UJ mnie strzela ? 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Łukasz13 napisał:

Te logi dynamiczne to jakas tajemnica?

Już sprawdzałeś i nic się nie szło doszukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką masz lambdę? Temperatura spalin? Jak ciągle na Shell tankujesz, to może w tym paliwie masz wiecznie problem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Langista napisał:

A jaką masz lambdę? Temperatura spalin? Jak ciągle na Shell tankujesz, to może w tym paliwie masz wiecznie problem..

Temp spalin raczej nie sprawdzę bo bfb chyba nie ma czujnika temp. Lambdę mam logi tylko przed wywaleniem dp, jeszcze z przypchanym  katem ale po wywaleniu cofki za dużo się nie zmieniły Screenshot_2022-07-02-11-28-02-410_com.documentreader.documentapp.filereader.thumb.jpg.c49ce903c9322bab5ffb694ed0be0b21.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lambdę najlepiej jakbyś miał na minusie, tutaj paliwa według mnie brakuje, przez co temperatura rośnie i silnik broni się cofkami zapłonu.. ciśnienie paliwa sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób po ludzku te logi parami odpowiednich grup, a nie tak jak teraz. Nic z tego w sumie nie wynika. Masz podwieszony temat o tym więc doczytaj sobie jak to robić. 

Kolego Langista nie pisz o czyms jeśli do konca nie masz pojęcia albo nie jestes pewien ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, przem8 napisał:

Zrób po ludzku te logi parami odpowiednich grup, a nie tak jak teraz. Nic z tego w sumie nie wynika. Masz podwieszony temat o tym więc doczytaj sobie jak to robić. 

Kolego Langista nie pisz o czyms jeśli do konca nie masz pojęcia albo nie jestes pewien ;)

115,118.xlsx003-020.xlsx

Lambdy nie zrobię świeżej bo dopiero w piątek będę przy aucie więc log jest z przypchanym katem ( bez dp) i przed xado antykoksem 

002,033 25.02.xlsx

Edytowane przez kszaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś, że paliwo 95 lejesz, próbowałeś na 98? Ja się spotkałem, że wywalone albo zbyt twarde poduchy silnika i napinacz łańcucha powodowały stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, przem8 napisał:

Pisałeś, że paliwo 95 lejesz, próbowałeś na 98? Ja się spotkałem, że wywalone albo zbyt twarde poduchy silnika i napinacz łańcucha powodowały stuki.

Napinacz raczej wykluczam bo w logach jest z nim wszystko ok i był moment że za jednym pomiarem cofki spadły prawie całkowicie do 1.5 więc łańcuch raczej by się nie wciągnął na chwilę . 98 raz zatankowałem ale to na jakąś ilość 95 więc raczej miarodajne to nie było chociaż wątpię żeby przez tyle czasu na stacji zawsze słabe paliwo było , tym bardziej że to seria . To samo wydaje mi się z poduchami , tym bardziej że cofki zaczynają się od 1300 obrotów a wcześniej jest po 0 i na postoju też zero. Układ paliwowy w sumie najmniej mam sprawdzony , ale trochę męczy mnie już wymienianie po kolei wszystkiego 

Edytowane przez kszaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tych logach co wrzuciles nie widać problemow z paliwem. Jak nic się nie zmieni to poprostu taka kondycja silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, przem8 napisał:

Po tych logach co wrzuciles nie widać problemow z paliwem. Jak nic się nie zmieni to poprostu taka kondycja silnika. 

A co konkretnie z " kondycji silnika" miało by wpływ ? Skoro kompresja po 13 , odpala zawsze bdb, nic niczego nie pobiera , żadnego falowania itp. żadnych błędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, pelonek1 napisał:

Kasowałeś błędy przed logami?

Tak.zawsze 

Przejadę jeszcze raz antykoksem , zmienię paliwo na 98 , zmierzę ciśnienie paliwa . Bo już pomysłów więcej nie mam. Może czujnik spalania stukowego ?

Edytowane przez kszaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...