Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A3 8l samowolne kontrolki ABS i ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie moi drodzy 

Sprawa ma się następująco (zapewne rozwiązanie nie będzie niezwykle) od kilku dni w mojej A3 8L mam dziwną przypadłość z kontrolkami ABS i ESP podczas zapłonu pozostają świecące sie obie kontrolki, bez uruchamiania silnika ponownie łączam zapłon i zostaje aktywna kontrolka ABS a ESP gasnie. Błąd yo 00285 -czujnik prawego przedniego koła =elektrical fault in circuit, a czasem dodatkowo pokazuje się intermittent. 

Posprawdzałem: czujnik ma ok. 1048 Ohm, i w trakcie kręcenia tarczą wartość waha się +- 25ohm, więc raczej sprawny. Na przewodzie dochodzącym do czujnika po przekręceniu zapłonu pojawią się napiecie 2,38V. 

Jest zależności jeśli chodzi o pojawianie się błędu/kontrolek, ponieważ zawsze po skasowaniu błędu (można kasowac) pojawiają się razem ABS i ESP, a po ponownym przekreceniu już tylko ABS... I po przejechaniu kilkunastu metrów gasnie I jest cisza. Zdarza się że pozostaje kontrolka ale częściej jednak gaśnie. 

Macie może jakieś mało inwazyjne typy? Czy raczej szykować się na naprawe sterownika ABS?

Opublikowano

Czujnik pedału hamulca często odpowiada za pojawianie się błędów związanych z ABS i ESP.

Opublikowano

Fakt, przyznam że z tym miałem też problem... zdarzało się że zaświeciła się kontrolka od ESP gdy czujnik nie łączył, poprawiłem połączenie i od dłuższego czasu była cisza... ale przy stopie nie wywalało mi komunikatu o czujniku w prawym przednim kole (że przerwa czy toś takiego) oraz nie wyrzucało mi kontrolki ABS, 

Niechaj ktoś wyjaśni dlaczego po przekroczeniu ok. 15km/h lub przejechaniu kilkidziesięciu metrów kontrolka ABS gaśnie samoistnie??? a czasami zdarza się że jednak świeci do momentu zgaszenia auta szczególnie w parze z kontrolką od ESP, nieco dziwny przypadek...

Opublikowano

nie doradzi nikt kompetentny lub mający troszkę na ten temat wiedzy??  szkoda by na darmo wyciągać pompę z modułem ABS/ESP do naprawy bez wykorzystania innych opcji :/

Opublikowano

Drobne pytanie: Czy w A3 8l da się zdemontować sterownik ABS/ESP od pompy? ??

Ponieważ miałbym sterownik o tym samym kodzie (ten sam numer pompy i sterownika), ale niechce rozkrecac pompy i układu hamulcowego i babrać się w odpowietrzanie itp itd...

Opublikowano (edytowane)

Hej pomóżcie

Bardzo proszę jeśli ktoś jest w stanie, o opis/schemat wtyczki 47 pinowej do modułu ABS/ESP o numerze 1j0614517E 1j0907379. 

Znalazłem schemat modelu MK60 ATE, ale na stronie Forda i dotyczył fiesty/fokusa. Uklad wtyki praktycznie identyczny jak w sterowniki ABS/ESP w A3 8L tylko czy pinologia będzie ta sama co w Audi/VW ???

1211736249_Screenshot_20220726-215805_SamsungInternet.thumb.jpg.1960d5ccc11197a6573bda4075fde032.jpg

 

271667256_Screenshot_20220726-215832_SamsungInternet.thumb.jpg.557f7cd1f883da48acd214385f1ba568.jpg

Edytowane przez Yokerman7
Opublikowano

Wyglada na to że zakończę temat, ponieważ udało i się namierzyć przyczynę wariujacego ABS I ESP... przynajmniej wszystko na to wskazuje.

Winnym był czujnik przy kole, lecz nie wiem co mu było. Domyślam się że w czujniku doszło do uszkodzenia cewki, albo że starości zmniejszyła się rezystancja i czujnik nieprecyzyjnie przesyłał sygnały do sterownika mimo że wydawało się że stary czujnik działa poprawnie (nawet dziś ujechałem kilka km. z w pełni działającymi systemani)

Co do sterownika to ten model pompy ATE i sterownika montowano też w renaltach, peugeotach i niektórych fordach. Różnią się może wsadem ale uklad pinologii we wtyczce jest raczej taki sam (choć nie przeglądałem jej dokłanie).

 

Pozdrawiam.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...