Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja działa tylko na wolnych obrotach ( i to nie zawsze)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Mam problem z klimatyzacją w moim S4 B6

Na postoju klimatyzacja działa, chłodzi bardzo ładnie, utrzymuje 12-13b wg vcds, temp na kratkach robi 6-7 stopni. Ale czasami nagle przestaje chłodzić, pomaga przegazowka kilka razy ale na chwilę. Econ sie nie zaświeca. 

Blok 01: Wysterowane jest 0,65A, zawór otwarty w okolicach 70% a ciśnienie spada na 6 bar i mamy brak chłodnego powietrza. 

Blok 02 nie pokazuje żadnych warunków wyłączenia

Blok 10 temp na wyjściu gdy klimatyzacja chłodzi koło 2 stopni, gdy spadnie ciśnienie nq sprężarce standardowo temp tutaj również wzrasta

Pozostałe bloki również wg mnie w normie 

Podczas jazdy nie działa wcale, zatrzymam się na światłach lub w korku i zaczyna chłodzić. 

Brak błędów w vcds. Zmienione wszystkie oringi z ASO - była lekka nie szczelność przy osuszaczu - uciekło 300g przez zimę. Nabite 530,wymieniony zawór rozprężny, osuszacz. Ośka napędzająca kompresor okej (s4 nie ma na pasku tylko napęd idzie z rozrządu)

Ktoś miał taki problem? 

Dziękuję za wszelkie informacje 

 

 

Edytowane przez sliwka1232
Opublikowano

Jak wyglądała dysza po wyciągnięciu? Jak dużo opiłków to kompresor kończy żywot.

Opublikowano

Było jakieś 10szt takich większych - wymiary okół 1mm x 1mm

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, sliwka1232 napisał:

Na postoju klimatyzacja działa, chłodzi bardzo ładnie, utrzymuje 12-13b

Jeśli tylko takie ciśnienie jest przy temp. na dworze około 30stopni i chłodzeniu oraz nawiewie na maksa to kiepsko. Wtedy powinno być w granicach 25-30bar. Świadczyło by to o niewydajności kompresora z jakiegoś powodu.

Edytowane przez przem8
Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

Jeśli tylko takie ciśnienie jest przy temp. na dworze około 30stopni i chłodzeniu oraz nawiewie na maksa to kiepsko. Wtedy powinno być w granicach 25-30bar. Świadczyło by to o niewydajności kompresora z jakiegoś powodu.

Wg opisu tu na forum powinno trzymać właśnie w tych okolicach podczas ciągłej pracy. Zaraz po załączeniu wskakuje w okolice 20,zaczyna wiać chłodnym i powoli spada na te 12-13

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, sliwka1232 napisał:

Wg opisu tu na forum powinno trzymać właśnie w tych okolicach podczas ciągłej pracy

Oczywiście ale jak już masz w miarę ustabilizowaną temp. we wnętrzu, a nie przy ustawionej maksymalnie możliwej wydajności na climatronicu.

Niech postoi trochę auto w upalny dzień i sprawdź po odpaleniu jakie będziesz miał ciśnienie w układzie jak będzie dmuchać na maksa. Przy upałach rzędu 36 stopni u mnie pokazywało 33bary.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Auto właśnie stało, podpiąłem kompa i załączyłem klimę. Nie chciała się włączyć, dopiero jak woda przekroczyła 80 stopni. Jak już załączyła przy ustawieniu low, nawiew na max wyskoczyło 16b

Temp na zewnątrz 27,5

Edytowane przez sliwka1232
Opublikowano

Nie zamarzają przypadkiem przewody w okolicach dyszy rozprężnej?

Druga sprawa, u mnie była odwrotna sytuacja, klima działała tylko po zwiększeniu obrotów, na wolnych nie, okazało się, że poprzedni właściciel zamienił przewód do poduszki silnika z przewodem od kompresora (identyczna wtyczka, identyczna długość kabla, łatwo się pomylić). Może z uwagi na to że to S4 może jest tam jakiś inny przewód który daje napięcie na wolnych obrotach zamiast na wyższych i też są zamienione? No chyba, że wcześniej było ok.

Opublikowano

Niestety ale wcześniej było okej, sytuacja zaczęła się dziać stopniowo coraz częściej, podczas jazdy chodziła pół na pół, później coraz rzadziej, teraz podczas jazdy nie chodzi praktycznie nigdy a na postoju chłodzi elegancko. 

Przewody na postoju nie zamarzają

Opublikowano

Udało się znaleźć jakieś rozwiązanie? mam taki sam problem :(

Opublikowano

Koledzy, jak rozwiązaliście ten problem? Mam dokładnie taki sam. Osuszacz, skraplacz nowy.

Opublikowano

Panowie, u mnie sprężarka. Dużo opiłków było w układzie które wpadlay do sprezarki I ona się nagrzewala i wylaczala. W chwili obecnej wymienione wszystko oprócz parownika i przewodów. Reszta nowa, uklad wypłukany. Teraz to wszystko działa jak należy.

Opublikowano

U mnie jak u kolegi wyżej - wina sprężarki. Denso posiadają podobno właśnie taką wadę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...