Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Srebrna B6-tka AVF w S-line z Quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też to przerabiałem, jak narazie to sie dobrze trzyma już 1.5 roku😉

Opublikowano

Po dłuższych poszukiwaniach udało się znaleźć blisko mnie, swap quattro od b7 2.0 tdi z 2008 roku co najważniejsze kompletny, czyli z mocowaniem wału, śrubami i osłonami.
Już zacząłem pomału to rozbierać w celu odświeżenia, tym razem wszystko pójdzie do piaskowania, standardowo wymiana uszczelniaczy, tulei, nowy olej itd.

51.thumb.jpg.9ce6486fbd0c8daabba77ca6eed6be2c.jpg

52.thumb.jpg.b056b6210b4d7f32afdc8f485b19093f.jpg

53.thumb.jpg.64a15d8db9da0e40619720ea8e09901d.jpg

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

I jak progress ze złożeniem/:)

Opublikowano
W dniu 25.07.2024 o 12:27, A4b6quattro napisał(a):

I jak progress ze złożeniem/:)

Jedną fotkę mogę zapodać, więcej wrzucę jak swap quattro, będzie ukończony i auto będzie jeździć.54.thumb.jpg.c49568da177fbce809e9be28b07a1cd6.jpg

Generalnie to proces trochę się wydłuży, jak zdejmowałem skrzynie, odkręcałem też lekko sanki z jednej strony i zauważyłem takie coś

55.thumb.jpg.7c14b6a3c818e6d6728e50db003fd58f.jpg

i zdecydowałem, że wezmę się też za przednie zawieszenie za jednym zamachem, mam sanki od b7 2.0tfsi muszę tylko porównać ze swoimi czy czymś się różnią.

  • Lubię to 1
  • Super 2
Opublikowano

Takie podejście się szanuje ;)

Opublikowano

Raz a konkretnie 👌👏

Opublikowano
19 godzin temu, Marfiol napisał(a):

Takie podejście się szanuje ;)

 

18 godzin temu, BartoszSoldier napisał(a):

Raz a konkretnie 👌👏

Dzięki, tym razem robię wszystko szczegółowo co do najmniejszej śrubki i kasy nie żałuję.

  • Lubię to 1
Opublikowano

I love it, do you need to do some kind of test to be road legal in Poland , in Croatia it's called A test you must do if you want to be road legal.  I think we also need a contract from purchasing the car to be able to A test it. My friend converted a4 b6 1.9 tdi automatic to manual quartto .

Opublikowano
31 minut temu, MarioR34 napisał(a):

I love it, do you need to do some kind of test to be road legal in Poland , in Croatia it's called A test you must do if you want to be road legal.  I think we also need a contract from purchasing the car to be able to A test it. My friend converted a4 b6 1.9 tdi automatic to manual quartto .

Yes, you need to undergo a normal technical inspection at the station, and then go to the office and get a note in your registration certificate confirming that you have a 4-wheel drive.

Opublikowano

No to na zime , będziesz leciał bokiem 👍😁Moja to już ,zimy nie doczeka u mnie,.dzie na sprzedaż. Powodzenia w montaźu, i uciechy z Quattro👌

Opublikowano
W dniu 30.07.2024 o 18:34, A4b6quattro napisał(a):

No to na zime , będziesz leciał bokiem 👍😁Moja to już ,zimy nie doczeka u mnie,.dzie na sprzedaż. Powodzenia w montaźu, i uciechy z Quattro👌

Dzięki, już nie mogę się doczekać zimy😄

Szkoda tyle lat u ciebie, ja jakbym miał zmieniać to bym zostawił B6 jako auto weekendowe.

Zostajesz przy audi czy zmieniasz markę?

Opublikowano

Zmieniam markę 😁

Opublikowano (edytowane)

A więc tak mam trochę wolnego czasu, to przydałoby się zaktualizować temat, problemów było co niemiara, poszło sporo kasy i czasu.

Wszystko, co się dało, zostało wypiaskowane zwykłym pistoletem do piaskowania, na to Forch L237 i następnie farba.

Skrzynia i inne metale zostały wyczyszczone żrąca chemia do aluminium. Stara rozwalona skrzynia cała zalepiona brudem a w środku kawałki plastiku.

Wydech został wyczyszczony i pomalowany srebrzanką, jest prawie całkowity przelot, został tylko katalizator, który niedługo zostanie zastąpiony downpipem.

Rzeczy, które wymagały wymiany, zostały wymienione, czyli smary w przegubach, simmerringi, śruby, tuleje, wysprzęglik, przewody hamulcowe, sprzęgło nowe z dwumasą wpadło z BRD i tarcza obita kevlarem, nadkola materiałowe, osłony plastikowe, wybierak, oleje, i tak dalej dużo tego było.

Wymienione zostały zaciski przednie, jak i tylne z tarczami i klockami oraz osłonami, oryginalne ATE są jak nowe, bo przeleżały kilkanaście lat u wuja na magazynie, tarcze nie miały nawet rantu.

Wystarczyło je wypiaskować z nalotu i zostały polakierowane.

Bak cały wyczyszczony na zewnątrz jak i w środku wypłukany, pompa była też strasznie zasyfiona, poszło dużo rozcieńczalnika. 

Przedni wózek również dostałem z magazynu, został wypiaskowany i pomalowany niepotrzebnie, bo okazało się, że jest przekrzywiony o parę milimetrów, co nie było widoczne na pierwszy rzut oka, musiało coś go po prostu przygnieść, bo jedna ze stron nie pasowała w otwór na śrubę. Więc musiałem zakupić kolejny i powtórzyć piaskowanie i malowanie.

Skrzynie biegów zrzucałem kilka razy, za pierwszym założyłem prawdopodobnie źle uszczelniacz, bo zaczął ciec na następny dzień, potem założyłem skrzynie bez dystansu.
Następny raz wysprzęglik się rozpadł i resztki wpadły do środka, a jeszcze później przykręciłem skrzynie i zmiażdżyłem instalacje silnika i pojawiła się masa błędów na liczniku.

W wybieraku zostały wymienione wszystkie elementy aby zniwelować luzy i wykonałem modyfikację w postaci short shiftera.

Po pierwszej porządniejszej przejażdżce wydmuchało dziurę w wężu do intercollera, więc też wpadł nowy przewód.

Przez rok jeździłem bez progów tych plastikowych i udało się je również ogarnąć, pospawać, dokupić tylne końcówki i polakierować samemu.

Wiązka do zegarów od baku została pociągnięta i zakodowana, bez przygód się nie obyło, ponieważ zmiażdżyłem instalacje, wkładając zegary z powrotem i nie mogłem odpalić auta.

Audi już jeździ, quattro daje rade, żadnych problemów z napędem nie mam, może dlatego, że udało się dorwać jak najświeższy zestaw z 2008 roku, najważniejsze, że wyeliminowałem usterkę, czyli wyjąca skrzynie.

56.thumb.jpg.30e79b4885cd738763df788b9e719c0d.jpg

68.thumb.jpg.a515577312734d5b363d07b6fdfa4335.jpg

69.thumb.jpg.dceab8812591aa78c2def817687fa7f7.jpg

67.thumb.jpg.f366288b6fbf5520f86051186caa3501.jpg

66.thumb.jpg.88d1cb2933ace3db3734625e9fee3317.jpg

76.thumb.jpg.2608e1f1f4ff71c96d756b4e5575721b.jpg

57.thumb.jpg.a805d26731617063a949ebd0e6ae1c2d.jpg

58.thumb.jpg.49ab4c280c510bf3af8e85ff287a64be.jpg

59.thumb.jpg.29f53aef93d400bc3c75a51e18be12a4.jpg

60.thumb.jpg.55059ef5f43734cc9a8d442d37687535.jpg

61.thumb.jpg.bd671ad115a1e824801cd07dbbfb040a.jpg

62.thumb.jpg.5832e521607a463b5d424180279e140d.jpg

75.thumb.jpg.f0d337402cec03e644ac53717cf73687.jpg

89.thumb.jpg.c9971f1ea9ab28c6a3182c80b52f0816.jpg

72.thumb.jpg.e3cb407a52fc91ac18d0dfa3177ced1c.jpg

79.thumb.jpg.2911db6d365f55c414348a14329c23b0.jpg

96.thumb.jpg.0f927c80483fc2729f67cdf7b2efacaa.jpg

97.thumb.jpg.f34667403504f941476d71858f10ed7e.jpg

   

104.thumb.jpg.07d16ed1da9eab98bc3316865ccf80ca.jpg

103.thumb.jpg.1cda5f64fbede6b172e9061e5bf65532.jpg

100.thumb.jpg.e2c053f5cd0601f5d4a18ff301b7542e.jpg

90.thumb.jpeg.eaf9cca388f997a51a31d7710e94bf08.jpeg95.thumb.jpg.2a6e292297cb8f5d8f0f51226dc515d4.jpg94.thumb.jpg.1a9f805f8b3c33a11099f48aac3c3b5c.jpg

84.thumb.jpg.23fbbf76c93f0b840ce38d23e9406d8b.jpg

63.thumb.jpg.fada81c0b17fa4bcb0023e53f1f8eeee.jpg

64.thumb.jpg.29b2adc130b8b128d10a9949db32d728.jpg

65.thumb.jpg.1f990769bc95d8987fb41e2262c2e1be.jpg

70.thumb.jpg.a2a62cdbd8108b00731b2de7c8cd7dd6.jpg

71.thumb.jpg.f605e6453f30c6995d7587240ef33ad2.jpg

73.thumb.jpg.6bc95446db41d9ce6b3f46736aeb963d.jpg

74.thumb.jpg.1678d74b154e4bb0f7e6b32ce2eebaa1.jpg78.thumb.jpg.c95a162d66c0c63ae12fd4d1ac2f904c.jpg

85.thumb.jpg.2d52ed30c1f833a913899f5cd1801bea.jpg

86.thumb.jpg.8d22c1263fb4789c6445082bd254f1c2.jpg

87.thumb.jpg.69d59896231f930ccf5882fb09cc42d5.jpg

91.thumb.jpg.23994c62fd8ff004e36e3e3f728f1a14.jpg

92.thumb.jpg.a33890e701a84681a3a381ff1ba2d59d.jpg

93.thumb.jpg.1be9160ddbc679932b18a23a386234bc.jpg

98.thumb.jpg.191f3b5dea2b7b790d0e3123a9f129e1.jpg

99.thumb.jpg.d9dfd44cbad9d3051488a44976a7a013.jpg

101.thumb.jpg.96e2cf3e877af3d125deb55245ed2124.jpg

102.thumb.jpg.f606763d6e4e2682c077cf3c73496a92.jpg

81.thumb.jpg.8298610aadec0629d2d94dad02b3afb8.jpg

82.thumb.jpg.bf234dc3374273ded07aec2e2fe79ddd.jpg

83.thumb.jpg.7b00e62ca5617877aaad3850a159a854.jpg

88.thumb.jpg.f274667d3c2777ced6bed86445e9a5de.jpg

105.thumb.jpg.011a031289b82ceaa91181ffb39ac7ac.jpg

Edytowane przez I Matt I
Opublikowano

kupa roboty jak mogę coś doradzić to jak malowałeś te zaciski sprayem to malnij je bezbarwnym albo daj jakąś powłokę ochronną bo po roku tego niebieskiego już nie będzie,szkoda roboty 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...