Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Włączająca się kontrolka ciśnienia oleju


MatiAudi 123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Mam problem ze swoją Audi a4 b7 1.8 t . Włącza mi się kontrolka ciśnienia oleju, wygląda to tak że jadę np. poł godziny i jest wszystko ok, a później ta kontrolka się co chwile zaświeca i gaśnie. Sprawdzone mam ciśnienia oleju wygląda to tak :

Ciepły silnik:

790RPM - 0.6 bar 

2.0 rpm - 3.0 bara 

2.5rpm - 3.5 bara 

Zimny silnik 

1.1 rpm -3.5 bara 

2.0 rpm 4.0 bara 

2.5 rpm - 4.5 bara

W czwartek stawiam samochód do mechanika żeby wymienił mi olej na 5w 50 oraz lepszy filtr oleju do tego wymieni mi przy okazji czujnik oleju. 

Może miał ktoś podobną sytuację w swoim samochodzie. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niskie ciśnienie oleju na ciepłym silniku, powinno być 1 bar minimum przy biegu jałowym, a idealnie to 1,5 bara. Brat tak jeździł i całkowicie zatarł wałki brakiem ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za niskie i na zimnym i na ciepłym. Miska w dół Panewki na stół Dodatkowo do sprawdzenia góra bo tam też z wiadomych przyczyn lubi się gubić ciśnienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MatiAudi 123 napisał:

Czyli wychodzi na to że wymiana czujnika i oleju jest bez sensu trzeba rozbierać silnik i tam sprawdzać ?? 

Dokładnie, te czujniki bardzo rzadko kiedy padają, najczęściej związana z nimi awaria dotyczy przerwanej wiązki, a nie uszkodzenia samego czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co najlepiej żebym teraz zrobił z tym samochodem?? dać do mechanika żeby rozbierał silnik i po kolei patrzył co jest przyczyną ?? Czy uszkodzony filtr oleju nie ma wpływu na ciśnienie oleju ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób ma być uszkodzony filtr oleju? Tam żadnego zaworka nie ma, to czysto hydrokinetyczny przedmiot - olej przepływa kanałami przez filtr, nic więcej. Trzeba zacząć od miski olejowej, jak panewki będą przytarte to znaczy, że pompa oleju do wymiany, jak panewki będą OK to któryś z kanałów w głowicy jest przytkany (często to pęknięte sitka w kanałach w głowicy).

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to że to będzie długi i drogi proces żeby dowiedzieć się co jest nie tak z tym ciśnieniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo zdjęcie miski i weryfikacja wstępna pompy to godzina, jak pompa będzie ok to faktycznie trochę to potrwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o zdjęcie miski olejowej w audi a4 b7 1.8t tam faktycznie trzeba podwieszać silnik żeby wyciągnąć miskę ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czwartek zmieniłem olej, filtr i zrobiłem płukanie układu. Przez weekend zrobiłem jakieś 400 km i kontrolka ciśnienia już się nie zaświeca. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.  Mam podobny problem z a4 b6 1.8t. Z czerwoną konewką. Po przejechaniu Ok 15km zapala się. W trakcie jazdy nie na wolnych obrotach. 

 

Płukałem silnik liqui moly 

Czyszczenie misy i smoka 

Wymiana pompy na borsehung

Wymiana czujnika na boresehung

Sprawdzenie panewek - są ok

Olej manol 5w30

Filtr bosch. 

 

Może macie jakieś pomysły co jeszcze mogę zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz realne cisnienie oleju? 

Są przypadki, że uszkodzony napinacz łańcucha jest przyczyną takiego zachowania oraz problem może być w zegarach. 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, przem8 napisał:

A jakie masz realne cisnienie oleju? 

Są przypadki, że uszkodzony napinacz łańcucha jest przyczyną takiego zachowania oraz problem może być w zegarach. 

Zostawiłem auto u mechanika. Na tą chwilę nie wiem jakie cisnienie.  Napinacz lancucha słychać przy odpalaniu ok 2s potem cisza. Nie wymieniałem tego napinacza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jus6 napisał:

Zostawiłem auto u mechanika. Na tą chwilę nie wiem jakie cisnienie.  Napinacz lancucha słychać przy odpalaniu ok 2s potem cisza. Nie wymieniałem tego napinacza. 

Czy napinacz lancucha może mieć na to wpływ.? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...